18 miesięcy na budowę mostu na DK11 w Obornikach
- M.K.
- conadrogach.pl
- 2018-03-28
Wykonawca zaprojektuje, uzyska niezbędne pozwolenia oraz wybuduje most tymczasowy do końca I kwartału przyszłego roku. Ruch będzie odbywał się po jezdni o szerokości ponad 7 metrów, a piesi będą mogli korzystać z jednostronnego chodnika. Dopiero w 2019 r., kiedy tymczasowy, składany obiekt będzie gotowy, rozpoczną się prace związane z rozbiórką i remontem dużego mostu. Gruntowny remont istniejącego mostu potrwa do jesieni przyszłego roku.
Nowy most na Warcie po remoncie będzie miał zwiększoną nośność do klasy B, 168 metrów długości i dwa pasy po 3,5 m. Szerokość chodników zwiększy się o 20 cm z każdej strony i wyniesie po 1,59 m. W ramach zadania STRABAG wykona prace rozbiórkowe, elektryczne, roboty związane z ułożeniem nowej płyty żelbetowej i montażem nowych balustrad. Ułoży również nową nawierzchnię, wykona bariery ochronne i montaż kolektorów odwodnienia. Remontowi podlegać będą także odcinki drogi przylegające do mostu, które ze względu na remont przyczółków i dostosowanie do niwelety na moście będą wymagały rozbiórki. Długość remontowanego odcinka drogi wynosi 205 m.