34 miesiące na projektuj i buduj dla odcinka S19 na trasie Rzeszów - Lublin
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2018-03-30
Drogowcy uznali za najkorzystniejszą ofertę firmy Budimex S.A., która zaoferowała zrealizowanie inwestycji za kwotę brutto 333 520 613,12 zł w terminie 34 miesięcy. Brak odwołań od wyboru oraz pozytywny wynik kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych umożliwią podpisanie umowy.
Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła) będzie stanowił część szlaku Via Carpatia. Realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”.
- Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Mapa odcinka odcinka S19 Podgórze - Kamień - przebieg drogi ekspresowej na Podkarpaciu. Mapa: GDDKIA
Odcinek drogi S19 Podgórze - Kamień, jest częścią dużego przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Nisko Południe - Sokołów Małopolski Północ na trasie Lublin - Rzeszów. Ten 30-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy zadania realizacyjne:
- Zadanie A - S19 Nisko Południe – Podgórze (dł. ok. 11,5 km)
- Zadanie B - S19 Podgórze - Kamień (dł. ok. 10,5 km)
- Zadanie C - S19 Kamień - Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 7,9 km)
Przypomnijmy, 22 marca br. wybrano ofertę dla zadania C (Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construccion S.A., 234 491 646,18 zł, 34 miesiące). Drogowcy zapowiadają, że wybór najkorzystniejszej oferty na ostatni odcinek (Zadanie A) nastąpi w pierwszych dniach kwietnia br.
Realizacja drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
- 30,1 km drogi S19 - w użytkowaniu
- 66,8 km – koncepcja programowa w opracowaniu
- 54,2 km - w przetargu w trybie „projektuj i buduj” (6 odcinków z czego dla 5 wybrano najkorzystniejszą ofertę)
- 18,3 km – w przetargu na opracowanie koncepcji programowej (wybrano najkorzystniejszą ofertę)
Via Carpatia
Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny. Docelowo Via Carpatia połączy kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. Na samym Podkarpaciu będzie mieć długość 169 km. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.