70 km drogi ekspresowej S17 Kurów - Piaski
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-10-31
Obwodnica Lublina w ciągu drogi ekspresowej S17, węzeł Lublin Sławinek, fot. GDDKiA
Dzisiaj, w piątek 31 października, pod koła kierowców trafia odcinek drogi ekspresowej S17 Lublin Sławinek - Lublin Rudnik. Jest to odcinek stanowiący północną obwodnicę Lublina. Teraz kierowcy będą mogli skorzystać z całego, 70-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od Kurowa do Piask.
- Otwieranie północnej części obwodnicy Lublina będzie wiązać się z chwilowymi utrudnieniami w ruchu, związanymi z usuwaniem tymczasowego oznakowania i zapór - przestrzega Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zobacz jak poruszać się po nowej ekspresowej obwodnicy Lublina w ciągu S17
Oddany do użytkowania odcinek S17 Lublin Sławinek - Lublin Rudnik ostatnim z pięciu na jakie podzielono budowę drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski. Kierowcy jeszcze do niedawna korzystali z dwóch skrajnych odcinków S17. Końcowego, od Lublina w kierunku Piask wraz z dostosowaną do parametrów drogi ekspresowej obwodnicą Piask oraz początkowego od węzła Kurów Zachód do węzła Jastków (o łącznej długości 36,4 km). 25 września br. oddano do użytku odcinek S17 pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek (7,7 km długości) wraz z łącznikiem (2 km) prowadzącym do granic Lublina i przedłużenia al. Solidarności. W połowie października oddana została wschodnia część obwodnicy Lublina (długość 12,8 km) - odcinek pomiędzy położonym na przecięciu z DK19 węzłem Lublin Rudnik a funkcjonującym już wyjazdem z miasta w stronę Piask.
Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ok. 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to ok. 2,2 mld zł.
Zobacz jak poruszać się po nowej ekspresowej obwodnicy Lublina w ciągu S17
Oddany do użytkowania odcinek S17 Lublin Sławinek - Lublin Rudnik ostatnim z pięciu na jakie podzielono budowę drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski. Kierowcy jeszcze do niedawna korzystali z dwóch skrajnych odcinków S17. Końcowego, od Lublina w kierunku Piask wraz z dostosowaną do parametrów drogi ekspresowej obwodnicą Piask oraz początkowego od węzła Kurów Zachód do węzła Jastków (o łącznej długości 36,4 km). 25 września br. oddano do użytku odcinek S17 pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek (7,7 km długości) wraz z łącznikiem (2 km) prowadzącym do granic Lublina i przedłużenia al. Solidarności. W połowie października oddana została wschodnia część obwodnicy Lublina (długość 12,8 km) - odcinek pomiędzy położonym na przecięciu z DK19 węzłem Lublin Rudnik a funkcjonującym już wyjazdem z miasta w stronę Piask.
Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ok. 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to ok. 2,2 mld zł.