1. Strona główna
  2. Informacje
  3. A1: Program naprawczy na moście w Mszanie zakończony

A1: Program naprawczy na moście w Mszanie zakończony

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2014-03-21
A1: Program naprawczy na moście w Mszanie zakończony
Autostrada A1 Świerklany - Gorzyczki, most w Mszanie, fot. GDDKiA
Na most w Mszanie w ciagu autostrady A1 wjechały ciężarówki o masie 2490 ton. Było to próbne obciążenie, by zweryfikować rozwiązania projektowe i wprowadzony program naprawczy. Przewidywany termin dopuszczenia do ruchu całego odcinka autostrady A1 Świerklany–Gorzyczki to I połowa 2014 r.
- Przeprowadzane próby obciążeniowe są rutynowymi działaniami, weryfikującymi wykonane już prace. Polegają one na pomiarze przemieszczeń pionowych i poziomych elementów konstrukcyjnych mostów autostradowego (MA 532) i drogowego (MA 532.1). Pomiary są prowadzone podczas wprowadzenia na obiekt obciążenia w kilku różnych kombinacjach - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W zależności od kombinacji obciążenia, na most wjeżdża określona liczba pojazdów ciężarowych, a każdy o masie 41,5 tony. Przy maksymalnym obciążeniu na most autostradowy wjechało aż 60 pojazdów ciężarowych, a więc o łącznej masie własnej wynoszącej aż 2490 t. Końcowe, próbne obciążenie obiektu, zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego, zostanie przeprowadzone pod koniec realizacji kontraktu, po ułożeniu nawierzchni bitumicznej oraz pełnym wyposażeniu obiektu we wszystkie elementy infrastruktury drogowej.

Niezwłocznie po zakończeniu robót na trasie zasadniczej autostrady wraz z węzłem Mszana, GDDKiA złoży wniosek do ŚWINB o wydanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie odcinka autostrady A1 od Świerklan do węzła Mszana. Przewidywany termin dopuszczenia do ruchu całego odcinka autostrady A1 Świerklany–Gorzyczki to I połowa 2014 r.

- Wdrożenie Programu Naprawczego było konsekwencją awarii na obiekcie mostowym MA 532, spowodowanych błędami wykonawczymi i nie dotrzymywaniem rygorów technologicznych przez poprzedniego Wykonawcę obiektu firmę Alpine Bau - zaznacza GDDKiA. W ramach naprawy mostu zostały wykonane m.in.: montaż systemu kabli sprężających, wspartych na dewiatorach – stalowych elementach kierunkujących ich trasę, betonowanie brakujących części mostu, wykonanie żeber usztywniających wewnątrz skrzynki mostu, korekta lin podtrzymujących most, montaż dylatacji, a także robocze obciążenie próbne obiektu.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A1 Jak dojadę - Mszana