Archeolodzy na przyszłej drodze ekspresowej S5 pod Wrocławiem
- conadrogach.pl
- www.wroclaw.pl
- 2014-12-20

Na terenach przez które będzie przechodzić droga ekspresowa S5 w województwie dolnośląskim ruszyły prace archeologiczne. - Wyznaczono prawie 30 miejsc, gdzie archeolodzy będą prowadzić swoje badania. Mają już pierwsze znaleziska - informuje wrocławski magistrat.
Na budowie odcinka drogi ekspresowej S5 od granicy woj. wielkopolskiego do Wrocławia swoje prace rozpoczęli archeolodzy. W okolicach Żmigrodu odkryli pierwsze znaleziska osad m.in. z okresów kultury Łużyckiej i Przeworskiej z czasów wpływów Rzymskich. Ich prace powinny się zakończyć w maju.
Budowa drogi S5 Wrocław – Poznań na terenie Dolnego Śląska została podzielona na trzy zadania. Na pierwszym, od Korzeńska do Bożęcina, zaczęły się pierwsze prace, które realizuje konsorcjum firm Budimex S.A. i Heilit+Woerner Sp. z o. o., Zakończenie budowy i oddanie drogi do użytku nastąpi w 2017 roku. Kontrakt opiewa na kwotę ponad 576 mln zł brutto.
Cała trasa od Korzeńska do Widawy będzie miała ok. 48 km. Konsorcjum zrealizuje jej pierwszy fragment o długości ok. 15 km. Umowa przewiduje projekt i budowę odcinka drogi szybkiego ruchu, w tym budowę dwóch węzłów Żmigródek i Żmigród oraz dróg dojazdowych zapewniających obsługę przyległego terenu. Wybudowany odcinek będzie posiadał dwa pasy ruchu w każdą stronę. Szerokość pasa rozdziału będzie dostosowana do możliwości poszerzenia jezdni o trzeci pas w przypadku zwiększenia natężenia ruchu.
Budowa drogi S5 Wrocław – Poznań na terenie Dolnego Śląska została podzielona na trzy zadania. Na pierwszym, od Korzeńska do Bożęcina, zaczęły się pierwsze prace, które realizuje konsorcjum firm Budimex S.A. i Heilit+Woerner Sp. z o. o., Zakończenie budowy i oddanie drogi do użytku nastąpi w 2017 roku. Kontrakt opiewa na kwotę ponad 576 mln zł brutto.
Cała trasa od Korzeńska do Widawy będzie miała ok. 48 km. Konsorcjum zrealizuje jej pierwszy fragment o długości ok. 15 km. Umowa przewiduje projekt i budowę odcinka drogi szybkiego ruchu, w tym budowę dwóch węzłów Żmigródek i Żmigród oraz dróg dojazdowych zapewniających obsługę przyległego terenu. Wybudowany odcinek będzie posiadał dwa pasy ruchu w każdą stronę. Szerokość pasa rozdziału będzie dostosowana do możliwości poszerzenia jezdni o trzeci pas w przypadku zwiększenia natężenia ruchu.