Autostrada A2: 302 mln zł to najniższa oferta dla odcinka Konik – Mińsk Mazowiecki
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-04-13
Najniższą cenę, 302 mln zł, zaoferowała Polaqua Sp. z o. o. natomiast najwyższą cenę, 419 mln zł, ma oferta złożona przez Konsorcjum Mirbud S.A. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali termin realizacji 29 miesięcy i 10-letni okres gwarancji jakości. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena, okres gwarancji i termin realizacji.
Jak informuje GDDKIA podpisanie umowy przewidziane jest latem 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.
Wyłoniony wykonawca zajmie się zoptymalizowaniem zaproponowanych rozwiązań technicznych, a następnie po pozyskaniu niezbędnych decyzji wybuduje dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12,5 m pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu, obustronne Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP), Obwód Utrzymania Autostrady (OUA), ścieżkę rowerową i chodnik w ciągu obiektów poprzecznych, przejście dla pieszych pod autostrada, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.
Około 9 km odcinek węzeł Konik – obwodnica Mińska Mazowieckiego jest jednym z dwóch odcinków na jakie podzielono budowę autostrady A2 z warszawy do Mińska Mazowieckiego. Dla odcinka od węzła Lubelska (bez węzła) do węzła Konik (z węzłem) o długości około 5,6 km trwa wybór wykonawcy. Oferty cenowe złożyło 12 wykonawców. Najniższą cenę, 200 mln zł, zaoferowała POLAQUA Sp. z o. o., natomiast najwyższą cenę, 298 mln zł, ma oferta złożona przez Konsorcjum MIRBUD S.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. Podpisanie umowy również zaplanowano na latem tego roku.
W ramach całej inwestycji (oba zadania) zaplanowano budowę:
- 14,6 km autostrady,
- 2 jezdni po 2 pasy ruchu z rezerwą 12,5 m pod budowę w przyszłości 3 pasa ruchu,
- węzła Konik z drogą krajową nr 2/92 (na zadaniu A),
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.