Autostradą A4 do granicy
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-12-27
Autostrada A4 Jarosław -granica państwa, fot. GDDKiA
Jeszcze przed świętami pierwsi kierowcy mogli skorzystać z nowego, ponad 21-kilometrowego odcinka A4 na Podkarpaciu. To kolejne kilometry na sieci nowych dróg szybkiego ruchu w południowo-wschodniej Polsce. Odcinek autostrady A4 od węzła Przemyśl do Korczowej (granica państwa) wybudowany został przez firmę AVAX. Wartość kontraktu to 818 mln zł.
- Odcinek autostrady A4 od węzła Przemyśl do Korczowej to już drugi podkarpacki odcinek autostrady, który zrealizowany został systemem projektuj-buduj. Pozwoli on na zapewnienie płynnego, bezkolizyjnego przejazdu pojazdów w kierunku przejścia granicznego w Korczowej. Rozdzielony zostanie ruch lokalny od tranzytowego, dzięki czemu znacznie poprawi się bezpieczeństwo ruchu na istniejącej DK4. Ważnym aspektem jest także zaoszczędzenie czasu przejazdu w ruchu pasażerskim i towarowym, zwłaszcza w kierunku przejścia granicznego. Przejazd tym odcinkiem zajmie nam nie więcej niż 20 minut - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dzięki oddaniu do ruchu odcinka A4 od węzła Przemyśl do Korczowej kierowcy mają możliwość przejazdu autostradą o dł. prawie 50 km, która wiedzie nieprzerwanie od Jarosławia do granicy z Ukrainą. Kierowcy jadący od strony Rzeszowa mogą wjechać na A4 poprzez węzły:
- Jarosław Zachód na DK4
- Jarosław Wschód na DW nr 880
- Przemyśl na DK77
- Korczowa na DK4 (zakończenie robót w przyszłym roku).
Budowa odc. A4 w. Przemyśl-Korczowa obejmowała m.in.:
- budowę trasy o dł. ponad 21 km,
- budowę węzła drogowego „Korczowa" z drogą krajową nr 4,
- budowę dwupoziomowych przejazdów z drogami poprzecznymi przecinającymi autostradę. A4 na tym odcinku krzyżuje się 4 razy z drogami powiatowymi i 6 razy z drogami gminnymi.
- budowę drogowych obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą (11 obiektów w ciągu A4 oraz 10 obiektów nad A4),
- budowę 16 przepustów dla małych zwierząt i płazów
- budowę 2 miejsc obsługi podróżnych (MOP II Chotyniec, MOP III Hruszowice)
- budowę placu poboru opłat (PPO) zlokalizowanego w ciągu trasy zasadniczej, bez obiektów i urządzeń aktywnych (wyłącznie w zakresie prac pod późniejszą adaptację).
Koniec odcinka A4 znajduje się na przejściu granicznym z Ukrainą w miejscowości Korczowa. Odcinek autostrady jest wykonany w dwóch rodzajach nawierzchni tj. nawierzchni bitumicznej o dł. 16,7 km i nawierzchni betonowej o dł. 4,7 km. Odcinek A4 w. Przemyśl-w. Korczowa zrealizowany został w ramach projektu „Budowa autostrady A4 Rzeszów-Korczowa” współfinansowanego ze środków UE w ramach POIiŚ.
Dzięki oddaniu do ruchu odcinka A4 od węzła Przemyśl do Korczowej kierowcy mają możliwość przejazdu autostradą o dł. prawie 50 km, która wiedzie nieprzerwanie od Jarosławia do granicy z Ukrainą. Kierowcy jadący od strony Rzeszowa mogą wjechać na A4 poprzez węzły:
- Jarosław Zachód na DK4
- Jarosław Wschód na DW nr 880
- Przemyśl na DK77
- Korczowa na DK4 (zakończenie robót w przyszłym roku).
Budowa odc. A4 w. Przemyśl-Korczowa obejmowała m.in.:
- budowę trasy o dł. ponad 21 km,
- budowę węzła drogowego „Korczowa" z drogą krajową nr 4,
- budowę dwupoziomowych przejazdów z drogami poprzecznymi przecinającymi autostradę. A4 na tym odcinku krzyżuje się 4 razy z drogami powiatowymi i 6 razy z drogami gminnymi.
- budowę drogowych obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą (11 obiektów w ciągu A4 oraz 10 obiektów nad A4),
- budowę 16 przepustów dla małych zwierząt i płazów
- budowę 2 miejsc obsługi podróżnych (MOP II Chotyniec, MOP III Hruszowice)
- budowę placu poboru opłat (PPO) zlokalizowanego w ciągu trasy zasadniczej, bez obiektów i urządzeń aktywnych (wyłącznie w zakresie prac pod późniejszą adaptację).
Koniec odcinka A4 znajduje się na przejściu granicznym z Ukrainą w miejscowości Korczowa. Odcinek autostrady jest wykonany w dwóch rodzajach nawierzchni tj. nawierzchni bitumicznej o dł. 16,7 km i nawierzchni betonowej o dł. 4,7 km. Odcinek A4 w. Przemyśl-w. Korczowa zrealizowany został w ramach projektu „Budowa autostrady A4 Rzeszów-Korczowa” współfinansowanego ze środków UE w ramach POIiŚ.