• Facebook - conadrogach
Autostrada A4: Ograniczenie prędkości do 90 km/h poprawi bezpieczeństwo?
Korki na autostradzie A4 Wrocław - Kąty Wrocławskie - Kostomłoty. Zdjęcia: conadrogach.pl

Wypadki i korki to niemal codzienny obrazek na autostradzie A4 Wrocław – Legnica. Trasa nazywana pseudo-autostradą cały czas czeka w kolejce na rozbudowę. Ograniczenie prędkości do 90 km/h na odcinku autostrady A4 Pietrzykowice – Kąty Wrocławskie – Kostomłoty – to propozycja burmistrza Kątów Wrocławskich, która ma wpłynąć na poprawę komunikacji i bezpieczeństwa na autostradzie A4 pod Wrocławiem.

List z sugerowanym rozwiązaniem wysłał do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Antoni Kopeć, burmistrz Katów Wrocławskich. Uważa on, że obniżenie prędkości na A4 do 90 km/h konieczne jest do momentu aż nie zostanie przeprowadzona gruntowana przebudowa trasy.

- Odcinek Pietrzykowice - Kostomłoty jest w tej chwili chyba najbardziej niebezpiecznym odcinkiem tej drogi na dolnośląskim przebiegu. Bardzo duże natężenie ruchu kołowego na tym odcinku "autostrady" jak i nadmierna prędkość pojazdów są przyczyną prawie wszystkich wypadków – podkreśla burmistrz.

W sytuacji gdy utworzy się korek na autostradzie A4, kierowcy próbują uciekać na drogi objazdowe, prowadzące m.in. przez Katy Wrocławskie, Kostomłoty. Powoduje to paraliż komunikacyjny w tych miejscowościach i na trasach dojazdowych do nich. Dodatkowo drogi te nie są przystosowane do przenoszenia tak dużego ruchu i obciążeń.

Przypomnijmy, w ramach inwestycji 110 kilometrowy odcinek autostrady A4 miał zyskać trzy pasy ruchu na obu jezdniach - od węzła Bielany do Krzyżowej (węzeł łączący A4 z A18). Wszystkie wiadukty nad autostradą A4 miały być wyburzone i dostosowane pod nową szerokość. Zaplanowano też likwidację 8 węzłów drogowych: Jadwisin, Lubiatów, Legnickie Pole, Mikołajkowice, Wądroże, Udanin, Jarosław, Pietrzykowice i przebudowę węzłów: Golnice, Krzywa, Chojnów, Złotoryja, Legnica, Budziszów, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie, Bielany Wrocławskie.

Przebudowa autostrady A4 Wrocław – Krzyżowa niestety spadła z rządowej listy drogowych priorytetów. W ramach inwestycji 110 kilometrowy odcinek autostrady A4 miał zyskać trzy pasy ruchu na obu jezdniach - od węzła Bielany do Krzyżowej (węzeł łączący A4 z A18). Wszystkie wiadukty nad autostradą A4 miały być wyburzone i dostosowane pod nową szerokość. Zaplanowano też likwidację 8 węzłów drogowych: Jadwisin, Lubiatów, Legnickie Pole, Mikołajkowice, Wądroże, Udanin, Jarosław, Pietrzykowice i przebudowę węzłów: Golnice, Krzywa, Chojnów, Złotoryja, Legnica, Budziszów, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie, Bielany Wrocławskie.

Przebudowa autostrady A4 nie została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023 (z perspektywą do 2025). Oznacza to, ze z narastającym problem będziemy borykać się jeszcze przez wiele, wiele lat…

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

gosc
2018-10-01 08:17
do momentu przebudowy najlepiej zdjąć oznakowanie autostrady na tym odcinku
Tezla
2018-06-08 18:28
Autostrada kiedyś nie musiała mieć pasa awaryjnego, w Niemczech są autostrady które na całym swym przebiegu nie mają awaryjnego oraz siatek i ograniczenie jest 120km/h a na A4 nie mamy pasa tylko na fragmencie :)
Witek
2018-06-07 20:58
CCC masz rację! Wystarczy jechać zgodnie z przepisami. Taniej będzie wprowadzić karę za nadmierną prędkość na autostradzie. Ten kto spowoduje wypadek na autostradzie z powodu nadmiernej prędkości, traci prawo jazdy na jeden rok. Taka wiadomość szybko się rozniesie i kolesie zwolnią.....
3 pas
2018-06-07 16:45
3 pasy do kostomłotów i wystarczy , bo jak zrobią więcej to będzie płatna
Kris
2018-06-07 12:47
Dobudowanie dodatkowego pasa nie jest w gestii burmistrza tylko Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych, która zarządza tą drogą.
Mati
2018-06-07 11:47
Jacek, masz rację, ale tam stoi znak, że to autostrada. ktoś tu łamie prawo, chyba? Albo ja jestem z ciemnego ludu. Wystarczyłby ten pas awaryjny i byłoby lepiej.
Jacek
2018-06-07 09:59
Dlaczego piszecie nieprawdę od Wrocławia do Legnicy nie jest autostrada tylko droga ekspresowa, aby mogla być autostradą musi mieć pasy awaryjne i siatki ochronne.
ccc
2018-06-07 09:22
jezdzic nie potrafią barany !!! i tyle
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: