Będą radzić nad obwodnicą Tucholi w ciągu DW240
- conadrogach.pl
- info. prasowe
- 2015-06-22
Na spotkaniu, 23 czerwca br. W Tucholskim Ośrodku Kultury, zaprezentowane zostaną trzy alternatywne warianty przebiegu obwodnicy Tucholi. Zostały wypracowane w toku licznych spotkań z udziałem przedstawicieli samorządów, liderami lokalnych społeczności, a także leśnikami. Wszystkie zakładają obejście Tucholi wraz z osiedlem Rudzki Most od strony południowej. Ostateczna decyzja o wyborze optymalnego przebiegu obwodnicy Tucholi będzie należeć do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która wydaje decyzje środowiskową. Nowa obwodnica przetnie obszary objęte różnymi formami ochrony przyrody.
- Konsultacje to też najlepszy moment na zgłaszanie uwag i sugestii, związanych z parametrami nowej drogi. Obecnie trwają już prace związane z uszczegółowieniem rozwiązań przyjętych w początkowej fazie opracowywania koncepcji. Ustalane są lokalizacje chodników, ścieżek rowerowych, dobierane są optymalne rodzaje skrzyżowań - zapewnia Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
Obwodnica Tucholi w ciągu DW240: Trzeci wariant najbliższy realizacji
W związku z trudnościami w wytyczeniu optymalnego korytarza pod obwodnicę przez samorząd lokalny, od 2013 roku za przygotowanie zadania do realizacji odpowiada Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. Studium Uwarunkowań Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowych wraz z decyzją środowiskową ZDW w Bydgoszczy ma dysponować na początku 2017 roku.
Obwodnica Tucholi w ciągu drogi wojewódzkiej nr 240 pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta. Ograniczy to hałas, zmniejszy zatory na ważnych skrzyżowaniach w godzinach szczytu i poprawi bezpieczeństwo.