Będzie umowa na małopolski odcinek S7 Moczydło - Miechów
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-04-08
Spośród ośmiu ofert, które wpłynęły w ramach przetargu na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów (z węzłem), 17 marca 2020 r. wybrano ofertę złożoną przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
- Żaden wykonawca biorący udział w przetargu nie odwołał się od wyboru oferty. Dokumenty przetargowe zostały skontrolowane przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z wynikiem pozytywnym. Uzgadniamy treść gwarancji z wykonawcą, po czym podpisana zostanie umowa na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów (z węzłem) – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt inwestycji wyniesie ponad 752,9 mln zł.
Przypomnijmy, budowa odcinków S7 w Małopolsce ruszy dzięki podpisaniu aneksu do programu inwestycji i zwiększeniu finansowania inwestycji. Budżet większy o 68 mln zł pozwolił na rozstrzygnięcie wspomnianego przetargu.
Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - granica z woj. świętokrzyskim. Mapa: GDDKIA
Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło - węzeł Miechów o długości ok. 18,7 km będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe (Książ i Miechów), 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Estakada ta powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki.
W ciągu odcinka S7 powstaną też dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów - kierunek na Kielce (kat. II) oraz MOP Małoszów - kierunek na Kraków (kat. II). Dla ochrony przed hałasem wybudowane zostaną ekrany akustyczne o łącznej długości ok. 660 m. Dla zwierząt zostaną wykonane: dwa przejścia górne (dla dużych zwierząt) i pięć dolnych (dla małych 2, średnich 2 i dużych 1) oraz przejście dolne dla płazów.
Odcinek S7 Moczydło - Miechów jest częścią brakującego, ponad 55-kilometrowego odcinka S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa. Inwestycja została podzielona na 4 odcinki realizacyjne:
- Moczydło – Miechów - 18,7 km,
- Miechów – Szczepanowice - 5 km,
- Szczepanowice – Widoma - 13,1 km,
- Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) - 18,3 km.
Na ponad 13-kilometrowym odcinku S7 Szczepanowice - Widoma prace budowlane trwają od września 2019 r.
Z kolei dla 5-kilometrowego odcinka S7 węzeł Miechów (bez węzła) - węzeł Szczepanowice (bez węzła) trwa procedura odwoławcza od decyzji środowiskowej w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Fragment S7 Widoma - Kraków jest na etapie uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej (ZRID) w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim.
Na jakim etapie S7 Napierki - Płońsk – Czosnów-Warszawa? Sprawdzamy
Droga ekspresowa S7 powstaje, by usprawnić ruch na kierunku północ - południe. Połączy bezpośrednio Gdańsk, Warszawę i Kraków. Wybudowanie drogi ekspresowej S7 przyczyni się do skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa ruchu na istniejącej drodze. Wpłynie również na zmniejszenie wypadkowości, poprawę warunków życia mieszkańców miejscowości zlokalizowanych w sąsiedztwie istniejącej drogi krajowej nr 7.