1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Będzie umowa na S1 Mysłowice – Bieruń. Jakie terminy trasy S1 Mysłowice – Bielsko Biała

Będzie umowa na S1 Mysłowice – Bieruń. Jakie terminy trasy S1 Mysłowice – Bielsko Biała

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-06-29
Będzie umowa na S1 Mysłowice – Bieruń. Jakie terminy trasy S1 Mysłowice – Bielsko Biała
Na początku lipca umowa na realizację opóźnionego odcinka trasy S1 Mysłowice - Bieruń. Zdjęcia: GDDKIA
Przybliża się umowa na budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S1 na trasie Mysłowice – Bielsko Biała. Wszystko wskazuje na to to, że lada dzień drogowcy podpiszą umowę na 10 kilometrowy odcinek drogi S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. Kiedy zakończy się budowa odcinków trasy S1 w woj. śląskim?

Długa droga do umowy na S1 Myslowice - Bieruń

To już ostatni krok do podpisania umowy na realizację odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Pozytywnym wynikiem zakończyła się standardowa, uprzednia kontrola przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tego ostatniego odcinka S1, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy. - Planowany termin podpisania to początek lipca br. – informuje katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach zadania powstanie 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S1 łączący Mysłowice z Bieruniem wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna.

Droga do wyłonienia wykonawcy prac była bardzo skomplikowana i długa. Początkowo drogowcy planowali budowę całego odcinka Mysłowice - Bieruń – Oświęcim z obwodnicą Bierunia. Po skomplikowanych procedurach przetargowych, ich odwoływaniu i zmianach zdecydowano na realizację zadania w dwóch odcinkach. W listopadzie 2021 r. podpisano umowę na fragment Bieruń – Oświęcim.

Pojedziemy szybciej na A1. Nowe odcinki autostrady Tuszyn – Częstochowa

Pierwotny podział drogi ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko Biała na odcinki realizacyjne.

Mapa drogi ekspresowej S1 Myslowice - Bielsko Biała w podziale na odcinki

S1 Sosnowiec – Mysłowice w ręce projektantów

Na ogłoszone w czerwcu 2021 r. postępowanie dla S1 Mysłowice – Bieruń wpłynęło dziesięć ofert. Najniższą z nich, o wartości 465 454 548,36 zł, złożyła firma Polaqua. W wyniku analizy i sprawdzania ofert ustalono, że wykonawca najtańszej z nich zataił informacje, które mogły mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego. W związku z tym, 19 listopada 2021 r., GDDKiA odrzuciła ofertę firmy Polaqua. Powodem było zatajenie faktu, że Gmina Miasto Szczecin odstąpiła od realizowanej przez Polaqua inwestycji, powołując się na brak możliwości wykonania umowy w terminie oraz nieprawidłową jej realizację. Jednocześnie inwestor naliczył też kary z tytułu odstąpienia od umowy oraz nienależytego wykonania lub zaniechania wykonania obowiązków.

29 listopada 2021 r. Polaqua odwołała się od decyzji GDDKiA. Odwołanie zostało 13 grudnia 2021 r. oddalone przez Krajową Izbę Odwoławczą (KIO), która uznała działania GDDKiA w tej sprawie za słuszne. W tym miejscu warto podkreślić, że Polaqua nie skorzystała z przysługującego jej prawa do zakwestionowania orzeczenia KIO i wniesienia skargi do Sądu Okręgowego w Warszawie. W związku z tym wyrok stał się prawomocny.

11 maja 2022 r. spośród ofert niepodlegających odrzuceniu drogowcy wybrali najkorzystniejszą – złożoną przez firmę Budimex na kwotę 489 175 059 zł. W następstwie tych wydarzeń, 23 maja 2022 r. Polaqua złożyła odwołanie do KIO. Wniosła w nim o unieważnienie czynności odrzucenia jej oferty i unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez Budimex oraz powtórzenia czynności badania i oceny ofert, w tym wyboru swojej oferty jako najkorzystniejszej. 3 czerwca br., na posiedzeniu niejawnym KIO z udziałem stron i uczestnika postępowania odwoławczego, odwołujący cofnął odwołanie. Tym samym, zgodnie z prawem zamówień publicznych, KIO umorzyło postępowanie odwoławcze. Pozytywnym wynikiem zakończyła się standardowa, uprzednia kontrola przetargu, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy, które planowane jest na początku lipca br. Podpisanie umowy na ten odcinek sprawi, że wszystkie cztery odcinki od Mysłowic do Bielska-Białej o długości ponad 40 km znajdą się na etapie realizacji.

Mapa drogi ekspresowej S1 w woj. ślaskim

Mapa drogi ekspresowej S1 w woj. ślaskim. Mapa: GDDKIA

 

Poniżej przypominamy podział i terminy realizacji trasy S1 Mysłowice – Bielsko Biała:

S1 Mysłowice - Bieruń

Inwestycja obejmuje budowę 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. Zadanie oczekuje na podpisanie umowy – planowana na początek lipca br. Termin zakończenia prac szacowany jest na IV kwartał 2025 r.

S1 Bieruń - Oświęcim

30 listopada 2021 r. zawarto umowę na realizację drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Umowa dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44. Wartość umowy to ponad 212 mln zł. Trwa projektowanie inwestycji. Planowany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) to III kwartał 2022 r. z kolei grudzień 2024 r. to umowny termin zakończenia zadania.

S1 Oświęcim - Dankowice

Umowę z wykonawcą na projekt i budowę tego odcinka podpisano 14 maja 2020 r. Wartość kontraktu to 989,7 mln zł. Obecnie dobiega końca etap projektowania trasy pomiędzy węzłem Oświęcim a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w marcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na III kwartał 2023 r.

S1 Dankowice - Bielsko-Biała

Umowę z wykonawcą na projekt i budowę zawarto 3 sierpnia 2020 r. Wartość kontraktu to 586,7 mln zł. Kończymy etap projektowania odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok, o długości prawie 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na IV kwartał (listopad) 2023 r.

Drogowcy zaznaczają, że z uwagi na przedłużające się procedowanie uzyskania decyzji ZRID dla dwóch ostatnich odcinków, wykonawcy złożyli już roszczenia terminowe. O ile ewentualnie zostaną wydłużone czasy realizacji tych odcinków będzie wiadomo dopiero po uzyskaniu decyzji ZRID i rozpatrzeniu ostatecznych roszczeń terminowych wykonawców.

Przypominamy, ze obecnie w budowie jest S1 na odcinku Przybędza - Milówka czyli tzw. obwodnica Węgierskiej Górki.  

 Rośnie wyczekiwana obwodnica Węgierskiej Górki na trasie S1 Żywiec – Zwardoń

Budowa drogi ekspresowej S1 - obejście Węgierskiej Górki

Budowa drogi ekspresowej S1 - obejście Węgierskiej Górki. Zdjecia: GDDKIA

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S1 Jak dojadę - Bieruń Jak dojadę - Mysłowice