1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Betonowa nawierzchnia S8 i technologia „washbeton” na S8 Wyszków - Poręba

Betonowa nawierzchnia S8 i technologia „washbeton” na S8 Wyszków - Poręba

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl
  3. 2016-01-29
Betonowa nawierzchnia S8 i technologia „washbeton” na S8 Wyszków - Poręba
Droga ekspresowa S8 Wyszków - Poręba zostanie wykonana w technologi betonowej. Zdjęcia: Skanska
Konstrukcja drogi ekspresowej S8 Wyszków - Poręba zostanie wykonana w technologii nawierzchni sztywnej wykonanej z betonu cementowego z wykończeniem w technologii tzw. „washbeton”. Tego typu rozwiązanie dobrze się sprawdza na nawierzchniach dróg szybkiego ruchu, takich jak autostrady i drogi ekspresowe i jest coraz szerzej stosowane. Prace wykona Skanska.

- Dobrze wykonane nawierzchnie z betonu cementowego są bardziej trwałe od nawierzchni z mieszanek bitumicznych. Pozwalają na lepsze rozłożenie obciążenia poruszających się po nich pojazdów, są trwalsze w porównaniu z nawierzchniami asfaltowymi i tańsze w utrzymaniu i eksploatacji – komentuje Wojciech Chojecki, Kierownik Budowy ze Skanska. – Ponadto nawierzchnie z betonu cementowego wykończone w technologii „washbeton” to tzw. „ciche nawierzchnie”. Poruszające się po nich pojazdy generują niższy poziom hałasu wytwarzany przez koła – podkreśla Kierownik Budowy.

Jednym z najważniejszych elementów budowy drogi o nawierzchni betonowej jest sprawna i szybka produkcja oraz jego dostawa w miejsce wbudowania. W tym celu w pobliżu placu budowy Skanska ustawi dwie wytwórnie betonu, które będą produkować beton cementowy wyłącznie na potrzeby budowy. Do transportu betonu będzie zaangażowanych kilkadziesiąt jednostek transportowych - specjalistyczne betonowozy tzw. betoniarki oraz samochody ciężarowe.

 
W 2005 r. Spółka wykonała nawierzchnię z betonu cementowego na odcinku DK18, zaś w 2012 r. na odcinek drogi S8 „Oleśnica (węzeł Cieśle) - Syców (Syców Wschód)”. Budowa tego odcinka S8 była realizowana przez międzynarodowy zespół Skanska. - Współpraca specjalistów Skanska z różnych jednostek biznesowych, w tym przypadku z Polski i Czech, dała naszemu klientowi szerszy dostęp do specjalistycznej wiedzy oraz rozwiązań - mówi Przemysław Janiszewski, Członek Zarządu Skanska SK a.s. - Strona czeska przyniosła wiedzę z zakresu technologii „wash beton”, strona polska niezwykle cenną wiedzę lokalną. Po raz kolejny sprawdziła się siła synergii – zanacza Janiszewski.

- Budowa S8 na odc. la - Wyszków – węzeł „Poręba”, to ważna inwestycja dla naszego klienta, dlatego wykorzystamy różnorodność również na tej realizacji, aby dostarczyć najlepsze rozwiązania. Kontrakt zrealizujemy wykorzystując wiedzę i doświadczenie kilku oddziałów Skanska – warszawskiego, rzeszowskiego, olsztyńskiego, Oddziału Technicznego, Wytwórni Konstrukcji Stalowych oraz Kompetencji Betonowej – dodaje.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S8 Jak dojadę - Wyszków