Betonowy odcinek Wyszków – Poręba domknął drogę S8 Warszawa - Białystok
Oddano do ruchu odcinek S8 Wyszków - Poręba, dzięki temu kierowcy mogą przejechać całą trasa z Warszawy do Białegostoku. Zdjęcia: GDDKIA

Kierowcy mogą szybciej i komfortowo przejechać z Białegostoku do Warszawy. Do dyspozycji mają dwie jezdnie drogi ekspresowej S8. Około 30 kilometrów tej trasy ma nawierzchnię z betonu co daje dużą trwałość w użytkowaniu.

Przypomnijmy, przez ostatnie 3 lata oddano do użytkowania przeszło 98 km nowo wybudowanych odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, o wartości robót realizowanych na tych kontraktach przekraczającej 3 miliardy złotych. Razem z wcześniej wybudowanymi fragmentami S8 daje to prawie 180 km bezpiecznego połączenia drogowego pomiędzy oboma miastami - dwie jezdnie, pasy rozdzielające, awaryjne, ogrodzenie zapobiegające wtargnięciu zwierząt, itp.

 

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok, będącej częścią trasy via Baltica

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok, będącej częścią trasy via Baltica. Mapa: GDDKIA

Jako ostatni, udostępniono kierowcom (w piątek, 19 października) 13-kilometrowy odcinek drogi S8 od Wyszkowa do węzła Poręba. Fragment ten domknął wybudowaną drogę ekspresową S8 pomiędzy stolicą Polski, a stolicą województwa podlaskiego. To zaś pozwoliło połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.

 

Odcinek S8 od Wyszkowa do węzła Poręba ma nawierzchnię - podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej - z betonu cementowego. Łącznie to 29 km nawierzchni betonowej - na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą, a Białymstokiem, kierowcy pojadą po nawierzchni asfaltowej.

 

Odcinek S8 Wyszków - węzeł Poręba w liczbach:

  • 3 węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba
  • 8 obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów
  • 1 górne przejście dla zwierząt (WD-04)
  • 19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych
  • 50 km barier energochłonnych
  • ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy chroniącego przed wtargnięciem zwierzyny
  • 832 m ekranów przeciwhałasowych
  • wybudowano ok 1,1 mln m3 nasypów

 

Betonowy odcinek drogi ekspresowej S8 Wyszków - Poreba

Betonowy odcinek drogi ekspresowej S8 Wyszków - Poreba. Zdjęcia: Rafał Malinowski, GDDKIA

 

Budowa S8 na odcinku Wyszków - Poręba jest dofinansowana ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako część projektu obejmującego wszystkie mazowieckie od Wyszkowa do granicy województwa (38,5 km). Wsparcie unijne wynosi 662,8 mln zł.

 

Odcinek S8 Wyszków - Poręba to fragment międzynarodowej drogi E67 i trasy Via Baltica łączącej Polskę z państwami bałtyckimi. W pierwszej połowie października została podpisana umowa na realizację ostatniego odcinka trasy Via Baltica. Odcinek S61 Łomża Zachód - Kolno, stanowiący fragment obwodnicy Łomży, zostanie udostępniony kierowcom pod koniec 2021 r.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Wieslaw Bolko
2019-04-17 20:32
Przekaż, podaj dalej (gdzie się da, wyślij mail do znajomego, do ministerstwa) ten wpis: hasło "S12 do Bełchatowa" Walczmy o przedłużenie S12 do obwodnicy Bełchatowa nawet w formie jak wygląda teraz obwodnica Bełchatowa. W powiązaniu z wschodnią obwodnicą skomunikuje to dobrze region. Pozwoli pozyskać w okolicach Woli Rokszyckiej nowe tereny pod inwestycje http://oi67.tinypic.com/f5bl1k.jpg Walczmy żeby nie było tak jak teraz jest z S8 gdzie urywa się w szczerym polu a powinna zostać przedłużona do Tomaszowa Mazowieckiego.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: