Bez korków w Jankach i Raszynie. S8 Opacz – Janki oddana!
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-07-18
Odcinek drogi ekspresowej S8, który został w nocy 17 lipca oddany kierowcom do ruchu ma długości ok. 5,8 km. Trasa pozwala na ominięcie zakorkowanych Janek i Raszyna kierowcom zmierzającym w stronę Wrocławia i Katowic.
Odcinek Opacz – Janki powstał w ramach kontraktu na przebudowę drogi S8 na 11 km odcinku z Opaczy do Paszkowa do parametrów trasy ekspresowej. Zgodnie z kontraktem, który obejmuje również budowę 2,5 km łącznika do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 inwestycja ma zostać zrealizowana do grudnia 2015 roku.
- Oddanie pierwszego fragmentu drogi S8 na 5 miesięcy przed planowanym terminem to zasługa m.in. dobrej i sprawnej współpracy pomiędzy GDDKiA jako inwestorem i wykonawcą, wysokich standardów zarządzania kontraktem w tym szybkiego podejmowania decyzji na dynamicznej budowie i wsparcia ze strony inwestora na etapie uzyskiwania decyzji administracyjnych w celu usprawnienia procesu – zaznacza Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKiA.
Galeria zdjęć z budowy drogi S8 Opacz - Paszków:
O tego weekendu kierowcy będą mogli powoli przestawić się na nową organizację ruchu, co pozwoli znacznie rozładować zatory na wylotówce ze stolicy. Kierowcom jadącym w kierunku Wrocławia i Katowic umożliwi unikniecie przejazdu przez Janki i Raszyn. Znacznie zmaleje również ruch na Alei Krakowskiej, która będzie prowadziła najdogodniejszą drogą wyjazdową w kierunku Krakowa.
- Dzięki tej inwestycji mieszkańcy aglomeracji ale też szerzej użytkownicy drogi skorzystają podwójnie. Po pierwsze skróceniu ulegnie czas przejazdu do i z Warszawy, a mieszkańcy Raszyna powinni odczuć ulgę z powodu mniejszej liczby pojazdów na tej trasie. Jest też inna ważna korzyść - dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii na budowanym odcinku drogi w najbliższych latach zarządca drogi i podatnicy mniej zapłacą za konieczne co pewien czas remonty i modernizacje. Będą one rzadsze, a ich zakres o wiele mniejszy niż przy stosowaniu standardowych technologii. A to oznacza też mniej utrudnień dla kierowców. Jeżeli wykonawca może skumulować korzyści - to ta droga jest tego przykładem - powiedział Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
Zmieniona organizacja ruchu na trasie S8
- Nadal al. Krakowską podróżujący będą jeździli w kierunku Krakowa. Bezkolizyjny węzeł Janki Małe, który w niedalekiej przyszłości umożliwi im także omijanie Raszyna, nadal jest w budowie. Odciążenie trasy przez Raszyn w kierunku Katowic i Wrocławia i tak bardzo rozładuje ruch w tej części aglomeracji.
- Węzeł Opacz – Węzeł Warszawa Janki ok. 5,8 km: Do istniejącego już węzła Opacz, STRABAG wybudował dodatkowy zjazd w kierunku Katowic. W ramach realizacji prac od węzła Opacz do węzła Warszawa Janki powstały także 2 kładki dla pieszych, 4 wiadukty drogowe, 2 mosty i 2 przejścia dla zwierząt oraz węzeł Sokołowska, z którego można zjechać w kierunku Komorowa oraz Pruszkowa lub alei Krakowskiej.
- Węzeł Warszawa Janki – Węzeł Paszków ok. 3,5 km: Węzeł Warszawa Janki zostanie połączony z drogą krajową nr 8, którą to kierowcy pojadą w kierunku Wrocławia i Katowic. Stan zaawansowania prac na tym odcinku wynosi ok. 80 proc. Do wykonania zostało niewiele prac ziemnych i bitumicznych. Powstały natomiast już 3 wiadukty drogowe, 1 kładka dla pieszych, 2 mosty dla pobliskich mieszkańców oraz 1 przejście dla zwierząt.
- Węzeł Warszawa Janki do skrzyżowania z DW 721 w kierunku Krakowa ok. 3 km: Do końca roku przebudowana zostanie także droga krajowa nr 7 od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las. Stan zaawansowania robót budowlanych na tym odcinku osiągnął ok. 70 proc.
Do grudnia 2015 roku realizowane będą dalsze prace zmierzające do zakończenia całej inwestycji. Nowa droga ekspresowa S8 będzie miała na odcinku Opacz – Paszków trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP – dwa pasy ruchu. Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków. Inwestycja warta 565,7 mln zł jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach POIiŚ 2007 – 2013.