1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Blisko 2 miliardowy kontrakt na ostatni odcinek trasy S19 - Via Carpatia na Podkarpaciu

Blisko 2 miliardowy kontrakt na ostatni odcinek trasy S19 - Via Carpatia na Podkarpaciu

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-11-04
Blisko 2 miliardowy kontrakt na ostatni odcinek trasy S19 - Via Carpatia na Podkarpaciu
Na zdjęciu trwająca budowa sąsiedniego odc. S19 Babica Jawornik. Zdjęcia: GDDKIA
Wkrótce podpisanie umowy na ostatni odcinek drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu – zapowiada rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Mowa o odcinku Via Carpatii między Jawornikiem a Lutczą, dla którego drogowcy mają już wybranego wykonawcę prac - konsorcjum Gülermak i Budimex. Budowa ponad 5 kilometrowego odcinka wyniesie prawie 2 miliardy złotych.

- Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy – poinformowała GDDKIA oddział w Rzeszowie. Oznacza to, że w listopadzie dojdzie do podpisania kontraktu o wartości ponad 1,9 mld zł. Na tyle bowiem wycenił prace wykonawca – konsorcjum Gülermak i Budimex. Zadanie obejmuje budowę 5,2 kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej. Wykonawca zaoferował zrealizowanie zadania w terminie 59 miesięcy. Z czasu robót budowlanych, wyłączone będą okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca).

Mapa drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Barwinek, wykonawca odc. Jawornik - Lutcza. To ostatni odcinek trasy S19 na Podkarpaciu, który czeka na wykonawcę. 

Mapa drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Barwinek, wykonawca odc. Jawornik - Lutcza

Mapa: GDDKIA

Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 5,2 km, o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. Jednak największym wyzwaniem będzie budowa obiektów inżynierskich, w tym estakady i tunelu, a także mostu pełniącego funkcję przejścia dla małych zwierząt.

Według projektu odcinek szlaku Via Carpatia pomiędzy Jawornikiem i Lutczą poprowadzony będzie około 780 metrową estakadą, której filary będą miały nawet do 36 m wysokości. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 km pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy tunel z trzech, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu trasy S19.

W ramach zadania powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Jawornik w kierunku Barwinka. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD), infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Zostaną także wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, jak również przebudowane zostaną drogi kolidujące z inwestycją oraz infrastruktura techniczna.

Plac budowy S19 Miejsce Piastowe – Dukla zmienił się nie do poznania

Plac budowy S19 Miejsce Piastowe – Dukla zmienił się nie do poznania

Zdjęcia: GDDKIA

W woj. podkarpackim S19 będzie miała docelowo długość ok. 169 km Aktualnie kierowcy korzystają już z 81,8 km tej trasy na odcinku Lasy Janowskie – Rzeszów Południe. W realizacji jest już niemal cała trasa na południe od Rzeszowa, oprócz wspomnianego odc. Jawornik - Lutcza. 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S19