Budimex wybuduje obwodnicę Ostródy i odcinek S7
- conadrogach.pl
- info. pras
- 2015-03-17
Droga ekspresowa S7 Olsztynek - Nidzica. Fot. GDDKiA
Konsorcjum Budimeksu (95%) i Ferrovial Agroman zajmą się budową kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7 Miłomłyn – Olsztynek. Chodzi o odcinek Ostróda Północ – Ostróda Południe w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16.
Ostatecznie to Budimex zajmie się budową kolejnego odcinka S7 i obwodnicy Ostródy. Sąd Okręgowy w Olsztynie utrzymał w mocy orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące rażąco niskiej ceny zaproponowanej przez konsorcjum Salini Polska oraz włoskich Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali oraz oddalił skargę włoskiej spółki Astaldi, która zdaniem zamawiającego przedstawiła ofertę niezgodną ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. Oferta konsorcjum Budimeksu ma wartość 1,072 mld zł netto.
- Cieszymy się z wyboru naszej oferty. A że budujemy solidnie i terminowo, zadowoleni będą zarówno inwestor, jak i kierowcy – powiedział Krzysztof Kozioł, rzecznik Budimeksu SA.
Na realizację inwestycji Budimex będzie miał 20 miesięcy (bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
Zakres inwestycji dla S7 i obwodnicy Ostródy obejmuje budowę:
Ponadto powstaną urządzenia ochrony środowiska, kanalizacji deszczowej i oświetlenia.
Jest to drugi kontrakt Budimeksu na budowę drogi ekspresowej S7. W listopadzie ubiegłego roku Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka tej drogi od Miłomłyna do Ostródy.
- Cieszymy się z wyboru naszej oferty. A że budujemy solidnie i terminowo, zadowoleni będą zarówno inwestor, jak i kierowcy – powiedział Krzysztof Kozioł, rzecznik Budimeksu SA.
Na realizację inwestycji Budimex będzie miał 20 miesięcy (bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
Zakres inwestycji dla S7 i obwodnicy Ostródy obejmuje budowę:
- 9,7- kilometrowego odcinka drogi ekspresowej (początek przed Ostródą, koniec w miejscowości Górka, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy);
- obwodnicy Ostródy – drogi głównej ruchu przyspieszonego, o długości 8,7 km, w ciągu drogi krajowej nr 16 (początek obwodnicy w Ornowie, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 15, koniec w rejonie węzła Ostróda Południe, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy);
- dwóch węzłów drogowych:
- Ostróda Północ - na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto (węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne);
- Ostróda Południe - na przecięciu z projektowaną obwodnicą Ostródy (droga krajowa nr 16) oraz istniejącą drogą krajową nr 7/16 w miejscowości Górka, w rejonie istniejącego węzła na przecięciu tych dwóch dróg;
- dróg gospodarczych, serwisowych i zbiorczych;
- 15 obiektów inżynierskich, w tym m.in: most zespolony nad jeziorem Pauzeńskim w ciągu drogi S7, o długości 343 m, trzyprzęsłowy; most – estakada nad rzeką Drwęcą, przechodzący przez rezerwat przyrody oraz nad linią kolejową (w ciągu drogi S7), o długości 561 m, dziewięcioprzęsłowy; wiadukt na skrzyżowaniu dróg nr 7, 16 i 15 zlokalizowany na węźle Ostróda Południe, o długości 80 m; wiadukt/most typu extradosed w ciągu drogi S-16, czteroprzęsłowy, o łącznej długości przęseł 677 m,
Ponadto powstaną urządzenia ochrony środowiska, kanalizacji deszczowej i oświetlenia.
Jest to drugi kontrakt Budimeksu na budowę drogi ekspresowej S7. W listopadzie ubiegłego roku Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka tej drogi od Miłomłyna do Ostródy.