Budimex wybuduje S17 od Garwolina do granicy województw
Droga ekspresowa S17 w woj. lubelskim Kurów - Lublin. Zdjęcia: GDDKiA

Poznaliśmy najkorzystniejsze oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 w województwie mazowieckim. Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Budimex. Firma zajmie się realizacją trasy S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego.

21 sierpnia 2015 roku lubelski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o wyborze dwóch ofert Budimeksu na projekt i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów: z Garwolina do Gończyc (288,5 mln zł) i z Gończyc do granicy województw lubelskiego i mazowieckiego (ok. 313, 6 mln zł).

Odcinki S17 mają łączną długość 25,2 km – z Garwolina do Gończyc 12,2 km i z Gończyc do granicy województw – 13 km.

Mapa odcinka drogi ekspresowej S17 od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc

Ponad 25- kilometrowy odcinek drogi ekspresowej będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Budowa S17 obejmuje również wykonanie obiektów inżynierskich oraz towarzyszącej infrastruktury. W ramach budowy odcinka z Garwolina do Gończyc Budimex wybuduje także: dwa węzły drogowe, drogi dojazdowe i technologiczne, 10 obiektów inżynierskich, 2 obiekty drogowe oraz Miejsce Obsługi Podróżnych oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.

Mapa odcinka drogi S17 od Gończyc do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego

Z kolei na odcinku z Gończyc do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego powstaną m.in: jeden węzeł drogowy, drogi dojazdowe i technologiczne, 13 obiektów inżynierskich, 5 obiektów drogowych i Miejsce Obsługi Podróżnych.
Wykonawca zaproponował skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy (w trakcie prac budowalnych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat.

- Podpisanie umowy z wykonawcą będzie możliwe po przeprowadzeniu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli dokumentacji przetargowej i braku odwołań konkurentów startujących w przetargu – zaznaczają drogowcy z lubelskiego oddziału GDDKiA.

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: