Budimex wybuduje węzeł autostrady D1 na Słowacji
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-11-29
Budimex rozpoczyna prace na budowie węzła autostradowego D1/D4 na Słowacji
Celem budowy jest przebudowa autostrady i innych powiązanych obiektów. Oznacza to pełną rozbudowę autostrady D1, w tym wymianę konstrukcji drogi na odcinku od Vajnor do węzła Triblavina oraz budowę 19 mostów. Przebudowa drogi D1 jest niezbędna do zapewnienia połączenia komunikacyjnego z autostradą D4.
Mapa samochodowa Słowacji
Budowa w formule „projektuj i buduj” obejmie budowę kolektorów skrzyżowań od skrzyżowania Vajnory do węzła Ivanka, koordynację z autostradą D4 i wymianę jezdni w obszarze MÚK Triblavina, a także ukończenie systemu informatycznego.
Koordynacja z autostradą D4 oznacza zgranie z już wybudowanymi fragmentami odgałęzień węzła Ivanka Sever D4, cbędzie wymagało modyfikacji budowy objazdów oraz dokończenia części obiektów autostrady D4 prowadzących pod D1, w tym uzyskania niezbędnych pozwoleń.
Realizacja przedmiotowego zadania musi się odbywać przy zapewnieniu odpowiedniej stałej ciągłości ruchu. - Zapewniam, że zrobimy wszystko, aby utrzymać najbardziej płynną organizację ruchu samochodowego przez węzeł. Będziemy chcieli sprawić, by kierowcy jeżdżący codziennie na Słowację odczuwali skutki prac budowlanych w jak najmniejszym zakresie - mówi Igor Sedláček, Dyrektor Kontraktu D1/D4 w Budimeksie.
W ramach inwestycji przewidziano budowę 19 obiektów inżynieryjnych, z czego dwa najdłuższe obiekty zlokalizowane są na węźle przecinającym autostradę, każdy o długości 138 metrów. Wartość oferty wynosi 110 mln 850 tysięcy euro netto. Prace projektowe Budimex rozpoczną się niezwłocznie po podpisaniu umowy. Na realizację prac wykonawca będzie miał 3 lata od podpisania umowy. Droga będzie objęta okresem 5-letniej gwarancji.
Pierwszym krokiem będzie realizacja projektu w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń na budowę, kolejnym etapem będzie przeniesienie ruchu z autostrady D1 i otwarcie kierunku z D4 na D1 (Jarovce - Trnava) oraz kierunku D1 na D4 (Trnava - Stupava). W następnym kamieniu milowym zostanie połączony kierunek przeciwny od D1 do D4. Całkowity okres budowy ustalono na 1100 dni.
- To dla nas bardzo ważny kontrakt – jedna z kluczowych inwestycji drogowych na Słowacji a jednocześnie obiekt referencyjny dla naszych przyszłych działań na rzecz infrastruktury na Słowacji. Posiadamy ogromne doświadczenie w budowie dróg i węzłów autostradowych w Polsce - wykorzystamy je, aby z sukcesem zakończyć budowę węzła dla NDS – mówi Artur Pielech, członek zarządu Budimex SA.