Budowa ekspresowej S5 z Poznania do Bydgoszczy nabiera rozmachu
- conadrogach.pl
- Kobylarnia
- 2018-05-07
Budowa 129-kilometrowej trasy ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, która połączy autostrady A1 (Trójmiasto- Śląsk) i A2 (Warszawa-Berlin) to jedna z największych inwestycji na terenie kraju. Jej wartość to ponad 2,5 mld zł. Ze względu na skalę przedsięwzięcia inwestor - GDDKIA zdecydował się na podział zadania na 7 odcinków o długości od około 10 do 25 kilometrów.
Za prace na najdłuższym z nich pomiędzy Wielkopolską i Żninem odpowiada konsorcjum firm, któremu lideruje KOBYLARNIA S.A. W ramach inwestycji powstaje m.in. 16 obiektów inżynierskich, dwie jezdnie, cztery dwupoziomowe węzły drogowe, szereg odcinków dróg poprzecznych, dwa miejsca obsługi podróżnych, miejsca do kontroli i ważenia pojazdów dla policji i inspektorów transportu drogowego.
Mapa z lokalizacją odcinka drogi ekspresowej S5 realizowanego przez Kobylarnię SA.
- Zaawansowanie prac budowlanych to już 25 procent – mówi prezes spółki, Andrzej Ładyński. W ubiegłym roku jako pierwszy podmiot zakończyliśmy prace projektowe i uzyskaliśmy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Zależy nam, by zadanie skończyć w możliwie najkrótszym terminie, nie później niż latem 2019 roku. Inwestycja nie tylko poprawi bezpieczeństwo na ważnej trasie. Można zakładać, że po jej oddaniu do użytku czas przejazdu pomiędzy Poznaniem i Trójmiastem skróci się do niespełna 3 godzin.
Obecnie prowadzonych jest szereg robót branżowych m.in. prace ziemne związane z wymianami gruntu, budową nasypów oraz roboty związane z budową obiektów inżynierskich (m.in wzmocnienia palami CFA i DSM, roboty zbrojarskie, betonowanie fundamentów i podpór.
Budowa obiektów inżynierskich na drodze ekspresowej S5 Poznań - Bydgoszcz. Zdjęcia: Kobylarnia SA
Droga ekspresowa S5 połączy dwie ważne autostrady A1 (Śląsk-Trójmiasto) i A2 (Warszawa-Berlin). Dzięki nowej drodze szybkiego ruchu czas podróży samochodem z Wielkopolski do Trójmiasta skróci się w przyszłym roku do 3 godzin. Jej budowa trwa też w woj. wielkopolskim na trasie Wrocław Poznań.