Budowa obwodnicy Marek: Jest ZRID na S8 Drewnica – Kobyłka
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2016-01-12
Realizację drogi ekspresowej S8 od węzła Marki (bez węzła) do węzła Radzymin Płd. podzielono na zadania:
Zadanie I węzeł „Marki” (bez węzła) - węzeł „Kobyłka”, które podzielono na dwa odcinki:
- odcinek A od węzła „Marki” do planowanego węzła „Drewnica” (włączenie do Wschodniej Obwodnicy Warszawy)
- odcinek B od węzła „Drewnica” do węzła „Kobyłka”
Zadanie II węzeł „Kobyłka” (bez węzła) - węzeł „Radzymin Płd.”
Przetarg wygrały dwa konsorcja, na których czele stoją włoskie firmy Salini i Astaldi. Pierwsze prace ruszyły wiosną 2015 r. Trasa powinna być gotowa w 2017 r. Koszt wybudowania pierwszego etapu inwestycji (8,1 km od węzła Marki do węzła Kobyłka) wyniesie 331,6 mln zł.
Wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dotyczy ok. 6-kilometrowego odcinka z zadania nr I od węzła Drewnica do węzła Kobyłka. Ma ono rygor natychmiastowej wykonalności.
U wojewody mazowieckiego na ukończeniu jest też postępowanie dotyczące ZRID na odcinku od węzła Kobyłka (bez węzła) – do węzła Radzymin Płd.
Projekt zakłada m.in.: budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, ekranów akustycznych, odwodnień i przejść dla zwierząt. Dodatkowo przebudowane zostaną drogi: wojewódzka, powiatowa i gminne, z którymi przecinać się będzie droga S8.
Na odcinku Kobyłka-Radzymin roboty rozpoczną się po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Galeria zdjęć z budowy drogi ekspresowej S8 Marki - Drewnica
Dzięki rozbudowie drogi ruch samochodów ciężarowych i osobowych zostanie wyprowadzony z centrum Marek, poprawi się płynność przejazdu oraz bezpieczeństwo kierowców. Obwodnica Marek będzie fragmentem drogi ekspresowej nr 8, która znajduje się w ciągu europejskiego korytarza transportowego łączącego Wrocław, Warszawę, Białystok i dalej Rygę oraz Helsinki.