1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa S19 na Podkarpaciu: W tym roku przetargi na 20 km trasy S19 w kierunku Barwinka

Budowa S19 na Podkarpaciu: W tym roku przetargi na 20 km trasy S19 w kierunku Barwinka

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-10-09
Budowa S19 na Podkarpaciu: W tym roku przetargi na 20 km trasy S19 w kierunku Barwinka
W tym roku przetargi na dwa odcinki S19: Iskrzynia - Miejsce Piastowe - Dukla. Zdjęcia: GDDKIA
Cała droga ekspresowa S19, stanowiąca najważniejszą część międzynarodowego szlaku Via Carpatia, będzie miała ok. 580 km długości, z czego w woj. podkarpackim około 169 km. Do 2022 roku drogowcy planują ogłosić przetargi na wszystkie brakujące odcinki. Jeszcze w tym roku rozpocznie się szukanie wykonawców dla odcinków Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla.

Na Podkarpaciu, w użytkowaniu jest ponad 30 kilometrów trasy S19 pomiędzy węzłami Sokołów Małopolski - Rzeszów Południe. W realizacji projektuj i buduj jest już 64,5 km trasy na północ od Rzeszowa i na południe do Babicy. Roboty budowlane toczą się na wszystkich sześciu odcinkach od Rzeszowa do granicy z woj. lubelskim (cała trasa S19 Lublin – Rzeszów jest w budowie).

10 lipca br. podpisano umowę z wykonawcą robót dla odcinka Rzeszów Południe – Babica. Prace projektuj i buduj realizuje Mostostal Warszawa i Acciona Construccion. Od początku trwania umowy prowadzone są intensywne prace nad dokumentacją projektową. Trwają również prace geologiczne w zakresie uszczegółowienia rozpoznania podłoża gruntowego. Odcinek ma długość 10,3 km.

Ruszyła Via Carpatia na południe od Rzeszowa. W ciągu S19 powstanie tunel

Na pozostałych ok. 75 kilometrach wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe. Do końca tego roku drogowcy chcą ogłosić przetargi na „projektuj i buduj” dla dwóch kolejnych odcinków na południe od Rzeszowa tj. Miejsce Piastowe – Dukla i Iskrzynia – Miejsce Piastowe.

Do końca 2020 r. przetargi na S19 Iskrzynia – Miejsce Piastowe - Dukla

- Odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI), na którym została rozpatrzona i oceniona Koncepcja Programowa (KP) budowy S19 Miejsce Piastowe – Dukla. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację zadania w systemie projektuj-buduj, co planujemy jeszcze w tym roku – informuje rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych.

Na wspomnianym posiedzeniu KOPI rozpatrzono i oceniono Koncepcję Programową z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Miejsce Piastowe - węzeł Dukla o dł. ok. 10,1 km. W ramach Koncepcji Programowej przewidziano budowę drogi ekspresowej S19 o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z węzłem drogowym Dukla, Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) Równe kat. I, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (3 estakady, 5 wiaduktów, 6 mostów, 1 przejście górne dla dużych zwierząt, 2 przejścia dolne dla średnich zwierząt, 1 przejście dolne dla małych zwierząt, 2 przepusty), urządzeniami BRD oraz urządzeniami ochrony środowiska, przebudową i rozbudową kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudową i budową infrastruktury technicznej. Projektanci na wnioski lokalnych samorządów zaproponowali nowe rozwiązania dla węzła Dukla (węzeł typu karo) umożliwiające późniejsze włączenie do niego nie tylko drogi krajowej nr 19 i drogi powiatowej nr 1956R, ale także drogi wojewódzkiej nr 993.

Wizualizacja drogi ekspresowej S19 Miejsce Piastowe - Dukla

Wizualizacja drogi ekspresowej S19 Miejsce Piastowe - Dukla. Zdjecia: GDDKIA

Za dwa lata pojedziemy rozbudowaną DK28 do Medyki

Coraz bliżej przetargu jest również ponad 10 km odcinek S19-ki od węzła Iskrzynia do węzła Miejsce Piastowe. Prace są obecnie na końcowym etapie odbioru Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Dokumentacja projektowa 23 września br. otrzymała pozytywną rekomendację od Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. W październiku br. Koncepcje programową oceni Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych. Postępowanie na realizację w systemie „Projektuj i buduj” zostało zaplanowane na grudzień br.

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (plus pas awaryjny) wraz z węzłami drogowym Iskrzynia na połączeniu z DK19 oraz Miejsce Piastowe na skrzyżowaniu z DK28, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, obwodu utrzymania Miejsce Piastowe, urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej.

S19 Via Carpatia: Odcinki S19 w budowie, przetargu i przygotowaniu

 

Dla pozostałych odcinków od Babicy do Barwinka przetargi mają być ogłaszane w latach 2021 – 2022.

S19 Babica - Jawornik

Prace przygotowawcze dla odcinka S19 od węzła Babica do Jawornika (z tymczasowym łącznikiem) obecnie znajdują się na etapie przygotowania Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Stan zaawansowania przygotowania Koncepcji wynosi 90 proc. Oddanie całości opracowań projektowych planowane jest na grudzień br., natomiast przetarg na realizację w systemie „Projektuj i buduj” został zaplanowany na czerwiec 2021 r. Ten odcinek S19 będzie miał długość 11,6 km.

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (plus pas awaryjny) wraz z węzłem drogowym Strzyżów - Żarnowa na skrzyżowaniu z DP 1931 R i obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, budowę MOP Jawornik (w kierunku Rzeszowa), urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej.

S19 Jawornik - Domaradz

Prace przygotowawcze dla odcinka od węzła Jawornik do węzła Domaradz są etapie przygotowania Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Stan zaawansowania przygotowania Koncepcji wynosi około 30 proc. Oddanie całości opracowań projektowych planowane jest na maj 2021 r., natomiast przetarg na realizację w systemie „Projektuj i buduj” został zaplanowany na marzec 2022 r. Odcinek będzie miał długość 11,85 km.

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (plus pas awaryjny) wraz z węzłem drogowym Domaradz na skrzyżowaniu z DW 886, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, tunelu o długości ok. 2,8 km, budowę MOP Jawornik (w kierunku Barwinka), obwodu utrzymania Domaradz, urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej. Ten najbardziej skomplikowany odcinek zostanie oddany do ruchu w 2029 roku.

S19 Domaradz - Iskrzynia

Prace przygotowawcze dla odcinka węzeł Domaradz - węzeł Iskrzynia obecnie znajdują się na półmetku etapu przygotowania Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Oddanie całości opracowań projektowych planowane jest na I kwartał 2021 r., natomiast przetarg na realizację w systemie „Projektuj i buduj” został zaplanowany na III kwartał 2021 r. Ten odcinek S19 będzie miał długość 12,5 km.

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu (plus pas awaryjny) w każdym kierunku, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, budowę MOP Zagórze (po obu stronach jezdni), urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej.

Dukla - Barwinek

To ostatni odcinek na trasie Via Carpatia na terytorium Polski - graniczący bezpośrednio ze Słowacją w Barwinku. Jednocześnie jest to jeden z trudniejszych odcinków pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych. Obecnie prowadzone prace przygotowawcze skupiają się na zakończeniu badań geologicznych wykonywanych w ramach Koncepcji programowej. Na 18- kilometrowym odcinku zaplanowano w ramach robót geologicznych prawie 23 kilometry otworów badawczych. Pomimo, że zakres prac jest ogromny, a teren trudny pod względem logistyki maszyn, prace geologiczne zmierzają do ukończenia. W kolejnym etapie zakończone zostanie opracowywanie dokumentacji, co wraz z jej odbiorem planowane jest na II kwartał 2021 r.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S19 Jak dojadę - Dukla