1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa S61: Rok prac na obwodnicy Szczuczyna za nami

Budowa S61: Rok prac na obwodnicy Szczuczyna za nami

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-10-18
Budowa S61: Rok prac na obwodnicy Szczuczyna za nami
Rośnie druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna. Będzie ona częścią drogi ekspresowej S61 i trasy Via Baltica. Zdjęcia: GDDKIA
Minął rok od rozpoczęcia budowy drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna (woj. podlaskie). Zaawansowanie prac sięga 60 %, a ich zakończenie planowane jest na maj 2020 roku. Celem inwestycji jest osiągnięcie standardu drogi ekspresowej na całej obwodnicy, która stanie się fragmentem trasy S61 Via Baltica.

Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna rośnie w oczach. W październiku br. wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy. Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu (w chwili wybudowania jednozjezdniowej obw. Szczuczyna) powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów.

Obwodnica Szczuczyna – dobudowa drugiej jezdni dla drogi S61 realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Do zadań wykonawcy (POLAQUA) należało kompleksowe przygotowanie dokumentacji technicznej i później, na jej podstawie, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Tą wydał wojewoda podlaski 10 października 2018 r, a roboty w terenie ruszyły tydzień później. Umowa opiewa na 75 mln zł.

 

Realizacja S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn – Suwałki - Budzisko

W realizacji – w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie „Projektuj i buduj” (z dwoma wyjątkami tj. odc. Podborze – Śniadowo i Suwałki - Budzisko), czy nawet już fizycznie w budowie – jest 200-kilometrowa droga ekspresowa S61. To „kręgosłup” całego międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica od Warszawy do Budziska (granica z Litwą). S61 przebiega przez województwo mazowieckie, podlaskie i warmińsko – mazurskie.

Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna rośnie w oczach. W październiku br. wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy. Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu (w chwili wybudowania jednozjezdniowej obw. Szczuczyna) powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów.

Obwodnica Szczuczyna – dobudowa drugiej jezdni dla drogi S61 realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Do zadań wykonawcy (POLAQUA) należało kompleksowe przygotowanie dokumentacji technicznej i później, na jej podstawie, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Tą wydał wojewoda podlaski 10 października 2018 r, a roboty w terenie ruszyły tydzień później. Umowa opiewa na 75 mln zł.

Realizacja S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn – Suwałki - Budzisko

W realizacji – w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie „Projektuj i buduj” (z dwoma wyjątkami tj. odc. Podborze – Śniadowo i Suwałki - Budzisko), czy nawet już fizycznie w budowie – jest 200-kilometrowa droga ekspresowa S61. To „kręgosłup” całego międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica od Warszawy do Budziska (granica z Litwą). S61 przebiega przez województwo mazowieckie, podlaskie i warmińsko – mazurskie. Jedynym jej gotowym odcinkiem jest fragment obwodnicy Augustowa łączący się z oddaną do użytku 13 kwietnia bieżącego roku – obwodnicą Suwałk. Natomiast w budowie jest wspomniana druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna, 17-km odcinek Śniadowo – Łomża Południe (w realizacji od 28 sierpnia br.), około 18-km fragment Stawiski – Szczuczyn. Ostatnio wydano decyzję ZRID dla odcinka S61 Wysokie – Raczki. Niebawem będą ZRIDy na pozostałe dwa odcinki S61 Szczuczyn - Ełk Południe i Ełk Południe – Wysokie.

Jedynym jej gotowym odcinkiem jest fragment obwodnicy Augustowa łączący się z oddaną do użytku 13 kwietnia bieżącego roku – obwodnicą Suwałk. Natomiast w budowie jest wspomniana druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna, 17-km odcinek Śniadowo – Łomża Południe (w realizacji od 28 sierpnia br.), około 18-km fragment Stawiski – Szczuczyn. Ostatnio wydano decyzję ZRID dla odcinka S61 Wysokie – Raczki. Niebawem będą ZRIDy na pozostałe dwa odcinki S61 Szczuczyn - Ełk Południe i Ełk Południe – Wysokie.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S61 Jak dojadę - Szczuczyn