Budowa S61: Rok prac na obwodnicy Szczuczyna za nami
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-10-18
Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna rośnie w oczach. W październiku br. wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy. Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu (w chwili wybudowania jednozjezdniowej obw. Szczuczyna) powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów.
Obwodnica Szczuczyna – dobudowa drugiej jezdni dla drogi S61 realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Do zadań wykonawcy (POLAQUA) należało kompleksowe przygotowanie dokumentacji technicznej i później, na jej podstawie, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Tą wydał wojewoda podlaski 10 października 2018 r, a roboty w terenie ruszyły tydzień później. Umowa opiewa na 75 mln zł.
Realizacja S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn – Suwałki - Budzisko
W realizacji – w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie „Projektuj i buduj” (z dwoma wyjątkami tj. odc. Podborze – Śniadowo i Suwałki - Budzisko), czy nawet już fizycznie w budowie – jest 200-kilometrowa droga ekspresowa S61. To „kręgosłup” całego międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica od Warszawy do Budziska (granica z Litwą). S61 przebiega przez województwo mazowieckie, podlaskie i warmińsko – mazurskie.
Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna rośnie w oczach. W październiku br. wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy. Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu (w chwili wybudowania jednozjezdniowej obw. Szczuczyna) powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów.
Obwodnica Szczuczyna – dobudowa drugiej jezdni dla drogi S61 realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Do zadań wykonawcy (POLAQUA) należało kompleksowe przygotowanie dokumentacji technicznej i później, na jej podstawie, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Tą wydał wojewoda podlaski 10 października 2018 r, a roboty w terenie ruszyły tydzień później. Umowa opiewa na 75 mln zł.
Realizacja S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn – Suwałki - Budzisko
W realizacji – w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie „Projektuj i buduj” (z dwoma wyjątkami tj. odc. Podborze – Śniadowo i Suwałki - Budzisko), czy nawet już fizycznie w budowie – jest 200-kilometrowa droga ekspresowa S61. To „kręgosłup” całego międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica od Warszawy do Budziska (granica z Litwą). S61 przebiega przez województwo mazowieckie, podlaskie i warmińsko – mazurskie. Jedynym jej gotowym odcinkiem jest fragment obwodnicy Augustowa łączący się z oddaną do użytku 13 kwietnia bieżącego roku – obwodnicą Suwałk. Natomiast w budowie jest wspomniana druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna, 17-km odcinek Śniadowo – Łomża Południe (w realizacji od 28 sierpnia br.), około 18-km fragment Stawiski – Szczuczyn. Ostatnio wydano decyzję ZRID dla odcinka S61 Wysokie – Raczki. Niebawem będą ZRIDy na pozostałe dwa odcinki S61 Szczuczyn - Ełk Południe i Ełk Południe – Wysokie.
Jedynym jej gotowym odcinkiem jest fragment obwodnicy Augustowa łączący się z oddaną do użytku 13 kwietnia bieżącego roku – obwodnicą Suwałk. Natomiast w budowie jest wspomniana druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna, 17-km odcinek Śniadowo – Łomża Południe (w realizacji od 28 sierpnia br.), około 18-km fragment Stawiski – Szczuczyn. Ostatnio wydano decyzję ZRID dla odcinka S61 Wysokie – Raczki. Niebawem będą ZRIDy na pozostałe dwa odcinki S61 Szczuczyn - Ełk Południe i Ełk Południe – Wysokie.