Budowa S7: Kolejka chętnych do budowy S7 Mława - Strzegowo
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-05-31
Najniższą cenę 446,1 mln zł zaproponowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure SA z Warszawy oraz PORR Bau GmbH z Wiednia, najwyższą – 563,6 mln zł Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Minska Mazowieckiego. GDDKIA na realizację tego odcinka S7-ki planowała przeznaczyć ponad 695,5 mln zł.
- Oprócz ceny, jednym z kryteriów jest termin wykonania. Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania. Trzecim kryterium oceny ofert był okres gwarancji. Każdy ze startujących w przetargu zaoferował 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót – informuje GDDKIA. Mając powyższe na uwadze konsorcjum firm PORR jest najbliżej podpisania umowy na odcinek Mława – Strzegowo.
Odcinek Mława - Strzegowo to kolejny z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. W ubiegłym tygodniu otwarte zostały oferty na budowę odcinka S7 Napierki -Mława.
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r.
Oferty na realizację pozostałych dwóch odcinków S7 na trasie Napierki – Płońsk będą otwierane w kolejnych nadchodzących tygodniach – informują drogowcy.