Budują obwodnicę Nowej Soli - uwaga na utrudnienia
- conadrogach.pl
- 2014-02-13
W związku z budowaną południową obwodnicą Nowej Soli, na kierowców czekają utrudnienia w ruchu. Nowa obwodnica połączy drogi wojewódzkie nr 315 oraz 297.
W najbliższym czasie zostanie zmieniona organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic: Wrocławska-Głogowska-Południowa. Od 17 lutego w ramach tej inwestycji będą wykonywane prace, mające na celu rozbudowę kanalizacji deszczowej, wraz z remontem jezdni ul. Głogowskiej i Południowej. Już 17 lutego na ulicy Wrocławskiej i Głogowskiej zacznie obowiązywać ruch wahadłowy i sygnalizacja świetlna. Prace przy ulicy Głogowskiej będą podzielone na etapy. Zakończenie prac, planowane jest na 23 maja. Przez trzy miesiące, musimy się liczyć z korkami w tym rejonie. Najlepiej wybrać objazdy. Na Stare Żabno szybciej dostaniemy przez Starą Wieś niż od miasta. Wjeżdżając do miasta od strony Wrocławia lepiej omijać zjazd na Bytom Odrzański. Szybciej wjedzie się od strony Zespołu Szkół Spożywczych.
Budowę południowej obwodnicy Nowej Soli rozpoczęto w czerwcu ubiegłego roku. Trasa obejścia połączy istniejące drogi wojewódzkie nr 315 oraz 297 i pozwoli na przeniesienie ruchu tranzytowego z miasta oraz ułatwi dotarcie do strefy ekonomicznej potencjalnym inwestorom. Kosztuje 46 mln zł i została wpisana na Listę projektów kluczowych samorządu województwa przez co otrzyma dofinansowanie z pieniędzy unijnych z LRPO (przeszło 37 milionów złotych).
Projekt polega na budowie obwodnicy Nowej Soli. Planowana trasa przebiega na początkowej długości na terenie gminy Nowa Sól głównie przez tereny leśne, a na pozostałej długości na terenie Miasta Nowa Sól przez tereny przemysłowe i zalewowe, przy czym pomiędzy linią kolejową a ul. Głogowską przez zwartą zabudowę mieszkaniową.
W ramach obwodnicy powstanie droga o długości 4.860 km. Budowa obwodnicy obejmuje budowę:
- 2 skanalizowanych skrzyżowań,
- 1 skrzyżowania typu rondo z ul. Przyszłości,
- kanalizacji deszczowej na całej długości trasy,
- wiaduktu WK-1 nad linią kolejową nr 273 Wrocław-Szczecin,
- przejazdu drogowego WD-1 nad obwodnicą,
- przepustów,
- oświetlenia w obrębie ronda oraz wiaduktu,
- zbiorników odparowujących,
- chodników zlokalizowanych od projektowanego ronda z ul. Przyszłości do ul. Głogowskiej o łącznej długości 1650 m i szerokości od 1,5 ÷ 2,5 m,
- ciągu pieszo-rowerowego zlokalizowanego w okolicy projektowanego ronda w km 3+618,70 w ciągu ul. Przyszłości o łącznej długości ok. 170 m,
- dróg do obsługi przyległego terenu na całej długości projektowanego odcinka tzw. drogi zbiorcze.
Budowę południowej obwodnicy Nowej Soli rozpoczęto w czerwcu ubiegłego roku. Trasa obejścia połączy istniejące drogi wojewódzkie nr 315 oraz 297 i pozwoli na przeniesienie ruchu tranzytowego z miasta oraz ułatwi dotarcie do strefy ekonomicznej potencjalnym inwestorom. Kosztuje 46 mln zł i została wpisana na Listę projektów kluczowych samorządu województwa przez co otrzyma dofinansowanie z pieniędzy unijnych z LRPO (przeszło 37 milionów złotych).
Projekt polega na budowie obwodnicy Nowej Soli. Planowana trasa przebiega na początkowej długości na terenie gminy Nowa Sól głównie przez tereny leśne, a na pozostałej długości na terenie Miasta Nowa Sól przez tereny przemysłowe i zalewowe, przy czym pomiędzy linią kolejową a ul. Głogowską przez zwartą zabudowę mieszkaniową.
W ramach obwodnicy powstanie droga o długości 4.860 km. Budowa obwodnicy obejmuje budowę:
- 2 skanalizowanych skrzyżowań,
- 1 skrzyżowania typu rondo z ul. Przyszłości,
- kanalizacji deszczowej na całej długości trasy,
- wiaduktu WK-1 nad linią kolejową nr 273 Wrocław-Szczecin,
- przejazdu drogowego WD-1 nad obwodnicą,
- przepustów,
- oświetlenia w obrębie ronda oraz wiaduktu,
- zbiorników odparowujących,
- chodników zlokalizowanych od projektowanego ronda z ul. Przyszłości do ul. Głogowskiej o łącznej długości 1650 m i szerokości od 1,5 ÷ 2,5 m,
- ciągu pieszo-rowerowego zlokalizowanego w okolicy projektowanego ronda w km 3+618,70 w ciągu ul. Przyszłości o łącznej długości ok. 170 m,
- dróg do obsługi przyległego terenu na całej długości projektowanego odcinka tzw. drogi zbiorcze.