Chińczycy z najniższą ofertą na odcinek A2 Mińsk - Siedlce
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-12-19
Na zaprojektowanie i budowę odcinka Groszki - Gręzów autostrady A2 drogowcy zarezerwowali ponad 540 mln zł. W przetargu wpłynęło osiem ofert, a najniższą na kwotę ponad 530,8 mln zł złożył Stecol Corporation, China. Drugą firmą mieszczącą się w widełkach GDDKIA jest Intercor Sp z o.o. z Zawiercia, który chce prawie 539,3 mln zł.
Oferty w przetargu na A2 od węzła Groszki do węzła Gręzów:
1. Stecol Corporation, China – 530,8 mln zł.
2. Intercor, Zawiercie – 539,3 mln zł.
3. Mostostal Warszawa, Warszawa – 549,9 mln zł.
4. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LIMITED, Pekin, Chińska Republika Ludowa - 550 mln zł.
5. STRABAG, Pruszków – 584,6 mln zł.
6. POLAQUA, Wólka Kozodawska – 614,5 mln zł.
7. BUDIMEX, Warszawa – 635,9 mln zł.
8. PORR, Warszawa (lider) oraz UNIBEP, Bielsk Podlaski – 651,3 mln zł.
Wszystkie firmy zaproponowały przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat.
- Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena - 60 proc., przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy – 30 proc. i termin realizacji kontraktu - 10 proc.
Mapa odc. autostrady A2 od węzła Groszki do węzła Gręzów. Mapa: GDDKIA
Na realizację zadania drogowcy przewidzieli 36 miesięcy od daty zawarcia umowy (w tym złożenie wniosku o ZRID po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia). - Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To nowe zapisy w dokumentach przetargowych. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę – dodają drogowcy.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa po nowym śladzie ok. 13 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.
Na początku grudnia poznaliśmy chętnych do zaprojektowania i budowy pierwszego z trzech odcinków autostrady A2 tj. 12 km odcinka od węzła Kałuszyn do węzła Groszki. Wpłynęło osiem ofert, a najtańszą złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia. Pisaliśmy o tym tutaj:
GDDKIA: W maju 2020 r. umowy na A2 Mińsk – Siedlce
Realizacja autostrada A2 Warszawa - Terespol
Obecnie w budowie są dwa odcinki A2 od węzła Lubelska na obwodnicy Warszawy do obwodnicy Mińska Mazowieckiego
- węzeł Lubelska - węzeł Warszawa Wschód (nazwa robocza Konik, długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł,
- węzeł Konik - obwodnica Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca Polaqua, wartość robót 323,5 mln zł.
Umowny termin zakończenia prac to II połowa 2020 roku.
W projektowaniu pozostają dwa odcinki autostrady A2 od Siedlec przez Białą Podlaską aż do granicy państwa (Kukuryki):
- Siedlce - Biała Podlaska (63,5 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – luty 2020), realizacja P&B planowana na lata 2021-2024,
- Biała Podlaska - granica państwa (32 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – luty 2020), realizacja P&B planowana na lata 2021-2024.
Autostrada A2 docelowo ma przebiegać na trasie Świecko – Poznań – Warszawa – Siedlce - Kukuryki. Na terenie Warszawy trasa A2 jest kontynuowana jako droga ekspresowa S2 (jest elementem obwodnicy miasta – POW Południowa Obwodnica Warszawy). Po wschodniej stronie Warszawy autostrada A2 jest kontynuowana od węzła „Lubelska” (węzeł w ciągu drogi ekspresowej S17 na przecięciu z autostradą A2).