Chińska firma z najniższą ceną za budowę obwodnicy Praszki
Kto wybuduje 13 km obwodnicę Praszki? Chińczycy zaproponowali najniższą ceną. Nowa trasą na Opolszczyźnie mamy pojechać w 2023 r. Zdjęcia: GDDKIA

Drogowcy otworzyli oferty w przetargu na budowę obwodnicy Praszki w ciągu drogi krajowej nr 45 w woj. opolskim. Najtaniej wybudować obwodnicę chcą Chińczycy. Obwodnica ma powstawać w latach 2019-2023.

Zadaniem wykonawcy jest wykonanie dokumentacji projektowej i budowa obwodnicy Praszki w ciągu drogi krajowej nr 45 o długości 12,788 km. Inwestycją zainteresowanych jest 8 firm. Najniższa oferta została złożona przez firmę STECOL CORPORATION z Chin i opiewa na kwotę ponad 168,5 mln zł. Niewiele drożej zadanie wyceniły Mostostal Warszawa S.A – 171,5 ml zł i Mota-Engil Central Europe S.A.- ponad 172,5 mln zł. Najwięcej za swoje prace chce BUDIMEX S.A. – ponad 235,9 mln zł. GDDKIA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ponad 191 mln zł.

Drogowcy chcą, aby prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy bez liczenia okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Wszystkie firmy zaproponowały skrócenie realizacji inwestycji o 3 miesiące.

Obwodnica Praszki powstanie jako część drogi krajowej nr 45 przez co ruch tranzytowy ominie miejscowość co zapewni płynne, bezpieczne i komfortowe poruszanie się na trasie.

Przebieg obwodnicy Praszki w ciągu DK45 - mapa

 

Mapa przebiegu obwodnicy Praszki w ciągu DK45

 

Obwodnica Praszki w ciągu drogi krajowej nr 45 zostanie zlokalizowana w korytarzu terenowym według wariantu 4.3, uznanym według wielokryte­rialnej analizy porównawczej i Raportu o oddziaływaniu na środowisko za wariant najbardziej optymalny. Obwodnica rozpoczyna swój przebieg w śladzie istniejącej drogi krajowej DK42/45, a następnie omija miasto Gorzów Śląski od strony zachodniej przecinając drogę powiatową DP 1907O, drogę gminną nr 100832O, a następnie drogę krajową DK 42/45 prowadzącą ruch z Gorzowa Śląskiego do Praszki. Za przecięciem z DK 42/45 obwodnica zmienia swój przebieg w kierunku wschodnim kierując się po południowej stronie centrum Praszki w stronę DK 42, przecinając rzekę Prosnę, drogę powiatową nr 1916O, drogę gminną nr 100963O. Za przecięciem z DK 42 trasa w wariancie 4.3 kieruje się w stronę Skotnicy, przecinając drogę gminną nr 100918O i omija miejscowość Rozterk od strony wschodniej (przecinając drogę powiatową nr 1911O) zmierzając ku istniejącej drodze krajowej DK 45 za Kowalami. Połączenie z DK 45 następuje w lesie po północnej stronie Kowali. Dla tego przebiegu burmistrz Praszki wydał w sierpniu 2018 r. Decyzję o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU).

W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 uwzględniono budowę sześciu nowych obwodnic na Opolszczyźnie. Oprócz obwodnicy Praszki powstaną także obwodnice: Olesna, Myśliny, Niemodlina, północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla. Do ruchu oddano już obwodnicę Nysy.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Hiszpan
2019-02-13 11:16
ale Mostostal to nie jest polska frima
Oczywiste
2019-02-13 10:26
Nad czym tu się zastanawiać jeśli Polska firma chce 171 mln to prawie 12 000 000 wróci do kasy Państwowej w formie podatków a to sprawia, że Polska oferta jest tańsza niż Chińska 159 mln zł. Nad czym tu debatować tylko idddiota wybierze chińską firmę, lub kolega Trzaskowskiego. Za te 12 mln w formie podatków można załatać większość dziur w drogach w Praszce, lub po prostu dofinansować szpital.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: