Co na budowie S3 Polkowice – Lubin? Plan to przynajmniej jedna jezdnia do końca roku
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-10-08
Przypomnijmy, odcinek S3 Lubin - Polkowice realizowany był wcześniej przez konsorcjum firm: Salini Polska sp. z o.o. , Salini Impregilo S.P.A., Todini Construzioni Generali S.P.A. oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Pribex sp. z o.o. Mimo wielokrotnych wezwań tego wykonawcy do prawidłowej realizacji umowy, GDDKiA odstąpiła od umowy.
Zgodnie z nową umową, obecny wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (z wyłączeniem okresów zimowych trwających od 23 grudnia do 15 marca). Zakończenie robót przewidziane jest w II kwartale 2021 r. Wartość umowy to ok. 228,4 mln zł.
Droga ekspresowa S3 Polkowice - Lubin cały czas w budowie. Zdjęcia: GDDKIA/Michał Soroko
Przybędzie nowej jezdni drogi ekspresowej S3 na trasie Szczecin - Świnoujście
Raport z budowy odcinka S3 Polkowice - Lubin
Obecny wykonawca, firma MOTA Engil dąży, aby do końca roku udostępnić kierowcom co najmniej jedną jezdnię trasy głównej S3-ki pomiędzy węzłami Lubin Północ, a Polkowice. Jak wynika z najnowszego raportu wykonano już wiele prac poprawkowych nieprawidłowo wykonanych elementów robót drogowych, przez pierwotnego wykonawcę – konsorcjum firm Salini Polska, Salini Impregilo, Todini Construzioni Generali oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Pribex. Ponadto na różnych odcinkach trasy głównej wykonywana jest podbudowa lub układana nawierzchnia. Prowadzone roboty mostowe skupiają się w większości na pracach wykończeniowych i związane są m.in. z kosmetyką betonu, przygotowywaniem i profilowaniem stożków pod umocnienie, betonowaniem murków oporowych stożków czy spoinowaniem desek gzymsowych. Wykonane zostały prace związane z montażem fundamentów pod słupy oświetleniowe w rejonie ronda Polkowice Północ. Realizowane są roboty przy zasilaniu oraz oświetleniu na węźle Lubin Północ. Trwają roboty ziemne oraz wykonywane są warstwy konstrukcyjne zbiorników retencyjnych. Umocniono wyloty kanałów i przykanalików do rowów na części trasy głównej. Trwa umacnianie skarp wykopów poprzez gwoździowanie.
S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ to ostatni brakujący odcinek S3 pomiędzy Bolkowem w województwie dolnośląskim a Szczecinem w województwie zachodniopomorskim. Krańcowe odcinki drogi S3, na północy Szczecin - Świnoujście i na południu Bolków - Lubawka również są już w realizacji. Kompletną trasą powinniśmy pojechać w 2024 roku.