Coraz bliżej budowy drugiej jezdni drogi S3
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-06-29
W przetargu dla odcinka S3 Niedoradz - Nowa Sól wpłynęło osiem ofert. Najtańszą ofertę złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum, którego liderem jest BUDIMEX S.A. Oferta opiewa na kwotę około 188,5 mln zł. Najwięcej za prace zażądało konsorcjum firm grupy Berger Bau – prawie 229,8 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na realizację zadania zarezerwowała budżet w wysokości ponad 331,8 mln zł.
Zadanie jest częścią większej inwestycji jaką jest dobudowa drugiej jezdni dla drogi ekspresowej S3 z Zielonej Góry do Nowej Soli. Oprócz odcinka z Niedoradza do Nowej Soli na rozbudowę oczekuje ponad 13 km odcinek z Zielonej Góry Północ do Niedoradza. Umowy najprawdopodobniej podpisane będą jesienią tego roku. Budowa powinna zakończyć się w połowie 2018 roku.
Budowa drogi ekspresowej S3 - nowe odcinki, węzły - zobacz mapy
Przez województwo lubuskie przebiega najdłuższy fragment drogi ekspresowej S3 o długości 184 km. W ostatnich latach to właśnie lubuskie było największym placem budowy ekspresowej trójki prowadzącej nad morze. W 2013 roku oddany został dwujezdniowy odcinek S3 łączący Międzyrzecz, Świebodzin oraz Sulechów, wraz z węzłem drogowym w Jordanowie, który zapewnił połączenie S3 z autostradą A2 w kierunku Berlina i Warszawy.
Droga ekspresowa S3 w woj. lubuskim
Rok temu zakończono budowę 37 km odcinka drogi S3 łączącego Gorzów Wielkopolski, Skwierzynę i Międzyrzecz. Pod koniec roku 2014, na lubuskim odcinku S3 podpisano umowę na budowę drugiej jezdni: obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego o długości 11,6 km oraz obwodnicy Międzyrzecza o długości 6,4 km.
Oprócz budowy S3 w lubuskim powstaną także nowe odcinki w województwie dolnośląskim na trasie Nowa Sól – obwodnica Lubina – Legnica – połączenie z autostradą A4 i dalej w kierunku Bolkowa.
Taka będzie droga ekspresowa S3 Legnica - Lubawka - wizualizacje nowej trasy