1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Coraz większy front robót na A1 Tuszyn - Częstochowa. Jakie utrudnienia na DK1?

Coraz większy front robót na A1 Tuszyn - Częstochowa. Jakie utrudnienia na DK1?

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-04-05
Coraz większy front robót na A1 Tuszyn - Częstochowa. Jakie utrudnienia na DK1?
Ruszyła budowa A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Prace powodują duże utrudnienia w ruchu na gierkówce. Zdjęcia: GDDKIA
Od kilku tygodni trwają pierwsze prace na budowie autostrady A1 z Tuszyna do Częstochowy. Na większej części trasy przeprowadzono już wycinkę drzew i prace geodezyjne. Znaczna część inwestycji to przebudowa starej DK1 tzw. gierkówki do autostrady o trzech pasach ruchu w każdym kierunku. Po zakończeniu prac, planowane na połowę 2022 roku, kierowcy będą mogli przejechać jednym ciągiem A1 z Gdańska na południe kraju – do granicy w Gorzyczkach. Zanim to nastąpi musimy przetrwać duże utrudnienia w ruchu. Oto jakie zmiany nas czekają…

Jako pierwszy do działań ruszył Intercor – wykonawca odcinka autostrady A1 między Radomskiem i granicą województw, o długości ok. 7 km. Wprowadzono już nową organizację ruchu. Kierowcy mają do dyspozycji jedną jezdnię w obu kierunkach. Zamknięto jezdnię wschodnią, czyli tą, którą w normalnych warunkach jedziemy w kierunku Łodzi. By usprawnić przepływ ruchu na jezdni zachodniej wyznaczono trzy pasy ruchu: dwa w kierunku południowym i jeden w kierunku północnym.

- Co ważne dla kierowców, niezależnie od tego jaki odcinek obecnej trasy będzie przebudowywany, ma być zachowana ciągłość ruchu w obu kierunkach – podkreśla Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Aktualne, wszystkie utrudnienia w ruchu na DK1

Podobne rozwiązanie zostanie zastosowane na początku przyszłego tygodnia na odcinku od granicy z woj. łódzkim do węzła Częstochowa Północ. Wykonawca inwestycji, firma Polaqua, w pierwszej kolejności wprowadzi zmiany na ok. 1/3 długiego na blisko 17 km odcinka. Wyłączona zostanie jezdnia zachodnia, a kierowcy będą mieli do dyspozycji nitkę wschodnią. Od Łochyni do wiaduktu nad linią kolejową nr 146 relacji Wyczerpy – Chorzew Siemkowice w Lubojence, na odcinku około 5 km, zostanie wprowadzony ruch w układzie 2+1. To oznacza, że jadący na południe w kierunku Katowic, będą mogli korzystać z dwóch pasów, a dla kierunku przeciwnego, w stronę Łodzi, dostępny będzie jeden pas.

Wkrótce rozpocznie się wprowadzanie zmian w organizacji ruchu na pozostałych odcinkach A1 Tuszyn - Częstochowa:

- A1 węzeł Tuszyn - węzeł Piotrków Trybunalski Południe, długość ok. 15,9 km (wykonawcą jest konsorcjum Budimex i Strabag),

- A1 Kamieńsk - Radomsko, ok. 16,7 km (wykonawcą jest konsorcjum Strabag i Budimex).

Po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych podpiszemy umowę na ostatni z odcinków: węzeł Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk (ok. 24,2 km), na który najkorzystniejsza ofertę złożyła firma Mirbud.

 

Mapa-autostrada-a1-realizacja-odcinki

 

 

Po przebudowie na odcinku od Piotrkowa do Częstochowy kierowcy będą mieli do dyspozycji autostradę o trzech pasach ruchu w każdym kierunku z nawierzchnią z betonu cementowego. Zastąpi ona dwujezdniową drogę zbudowaną w epoce Edwarda Gierka. Na pozostałym odcinku do Pyrzowic będzie miała także nawierzchnię betonową oraz dwa pasy ruchu w każdym kierunku z rezerwą pod dobudowę trzeciego. Kompletna autostrada ma być gotowa w połowie 2022 roku.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A1 Utrudnienia na drodze 1