DK 1 w Tychach: Wiosenne nadrabianie zaległości
- conadrogach.pl
- MZDiUM Tychy
- 2013-03-13
Przebudowa drogi krajowej nr 1 w Tychach, fot. UM Tychy
Niebawem na tyskim odcinku drogi krajowej DK1 i DK86 rozpocznie się wiosenne nadrabianie zaległości. Na ostatniej radzie budowy generalny wykonawca inwestycji - firma Polimex Mostostal S.A. przedstawił szczegółowy harmonogram prac na najbliższe miesiące. Wynika z niego, że wraz z wiosenną aurą na plac budowy wrócą ekipy drogowe oraz maszyny wykładające asfalt.
W nowym sezonie pierwsze roboty bitumiczne zaplanowano na odcinku od granicy lasu do węzła z droga ekspresową S1. Pod koniec zeszłego roku wyłożono tu pierwszą z trzech warstw asfaltu, czyli podbudowę zasadnicza, a także rozpoczęto układanie warstwy wiążącej. Po zimowej przerwie te prace będą kontynuowane. Ponadto nowy asfalt wyłożony zostanie na łącznicach miedzy ul. Przemysłową, a al. Piłsudskiego. W dalszej kolejności roboty przesuną się do wysokości ul. Sikorskiego. Spośród wszystkich prac prowadzonych na modernizowanej "jedynce" najmniejsze zaawansowanie obserwujemy na odcinku pomiędzy węzłem Wartogłowiec, a ul. Edukacji. Wraz z rozpoczęciem sezonu budowlanego także tutaj roboty zostaną wznowione. Na ich finał trzeba będzie poczekać do maja, bowiem przed wyłożeniem asfaltu musi zakończyć się budowa niższych warstw konstrukcyjnych nawierzchni.
Wykonawca zapewnia, że ekipy remontowe oraz sprzęt są gotowe do prac, a ich rozpoczęcie zależy tylko od pogody. Na wiosnę zaplanowano jeszcze przebudowę kanalizacji pomiędzy węzłem z S1, a węzłem Wartogłowiec. Dotychczas ten dwukilometrowy odcinek nie był objęty robotami.
Z kolei przez całą zimę trwały prace na obiektach przyległych do ul. Beskidzkiej. Dotychczas przy skrzyżowaniu drogi krajowej DK1 z al. Niepodległości, czyli w miejscu gdzie powstanie nowa estakada, wybudowano rusztowanie, na którym posadowiona będzie płyta wiaduktu. Już wkrótce rusztowanie zostanie wypełnione betonem. Ponadto dobiega końca budowa jednej nitki wiaduktu nad torami PKP. Rozpoczęły się także prace nad al. Piłsudskiego, gdzie skuto płytę wiaduktu. Niebawem odbiór techniczny przejdzie część przejścia podziemnego w rejonie ul. Edukacji oraz wschodnia połowa przejścia podziemnego w rejonie ul. Targiela.
Wraz z zakończeniem robót bitumicznych, na drodze krajowej DK1 rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Do ruchu zostaną oddane nowe odcinki drogi, a wykonawca przystąpi do rozbiórki czynnej obecnie jezdni. Jeżeli uda się zrealizować te założenia to końcem maja kierowcy pojadą po zmodernizowanej jezdni, a ruch zostanie przełożony na druga stronę drogi. Wtedy też zakończy się II kamień milowy inwestycji.
Wykonawca zapewnia, że ekipy remontowe oraz sprzęt są gotowe do prac, a ich rozpoczęcie zależy tylko od pogody. Na wiosnę zaplanowano jeszcze przebudowę kanalizacji pomiędzy węzłem z S1, a węzłem Wartogłowiec. Dotychczas ten dwukilometrowy odcinek nie był objęty robotami.
Z kolei przez całą zimę trwały prace na obiektach przyległych do ul. Beskidzkiej. Dotychczas przy skrzyżowaniu drogi krajowej DK1 z al. Niepodległości, czyli w miejscu gdzie powstanie nowa estakada, wybudowano rusztowanie, na którym posadowiona będzie płyta wiaduktu. Już wkrótce rusztowanie zostanie wypełnione betonem. Ponadto dobiega końca budowa jednej nitki wiaduktu nad torami PKP. Rozpoczęły się także prace nad al. Piłsudskiego, gdzie skuto płytę wiaduktu. Niebawem odbiór techniczny przejdzie część przejścia podziemnego w rejonie ul. Edukacji oraz wschodnia połowa przejścia podziemnego w rejonie ul. Targiela.
Wraz z zakończeniem robót bitumicznych, na drodze krajowej DK1 rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Do ruchu zostaną oddane nowe odcinki drogi, a wykonawca przystąpi do rozbiórki czynnej obecnie jezdni. Jeżeli uda się zrealizować te założenia to końcem maja kierowcy pojadą po zmodernizowanej jezdni, a ruch zostanie przełożony na druga stronę drogi. Wtedy też zakończy się II kamień milowy inwestycji.