DK 90: Pierwsze wanty na moście przez Wisłę w Kwidzynie
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-02-20
Trwa budowa przeprawy przez Wisłę koło Kwidzyna w ciągu drogi krajowej nr 90. Prace koncentrują się na 808-metrowym moście przez Wisłę.Trwa montaż pierwszych want na budowanej przeprawie.
Przeprawa przez Wisłę w Kwidzynie w ciągu drogi krajowej nr 90 (DK 90) to najdłuższy most typu extradosed w Europie i jeden z najdłuższych na świecie. Obecnie trwa montaż pierwszych want do pylonów, co jest znaczącym momentem w czasie budowy. Po wykonaniu wszystkich want i ich obciążeniu będzie można przystąpić do demontażu tymczasowych podpór oraz prac wykończeniowych na moście. Zakończenie prac na obiekcie i oddanie go do ruchu – uwzględniając warunki zimowe – przewidziano na połowę 2013 roku - - informuje GDDKiA
Inwestycja obejmuje budowę przeprawy mostowej przez rzekę Wisłę na nowym przebiegu drogi krajowej nr 90 wraz z dojazdami koło Kwidzyna. Nowa trasa połączy Powiśle z Kociewiem łącząc drogi krajowe nr 55 i 91. Przeprawa ma szczególne znaczenie dla rozwoju Kwidzyna. W ramach inwestycji oprócz spektakularnego mostu przez Wisłę powstają m. in. estakady dojazdowe na międzywalu, mosty na Liwie i Strudze Młyńskiej oraz przepusty i przejścia dla zwierząt. Łącznie nowa droga będzie miała prawie 12 km długości. Koszt inwestycji wynosi około 362 mln zł.
Inwestycja obejmuje budowę przeprawy mostowej przez rzekę Wisłę na nowym przebiegu drogi krajowej nr 90 wraz z dojazdami koło Kwidzyna. Nowa trasa połączy Powiśle z Kociewiem łącząc drogi krajowe nr 55 i 91. Przeprawa ma szczególne znaczenie dla rozwoju Kwidzyna. W ramach inwestycji oprócz spektakularnego mostu przez Wisłę powstają m. in. estakady dojazdowe na międzywalu, mosty na Liwie i Strudze Młyńskiej oraz przepusty i przejścia dla zwierząt. Łącznie nowa droga będzie miała prawie 12 km długości. Koszt inwestycji wynosi około 362 mln zł.