DK1 i DK86 w Tychach - prace na drodze i obiektach
- conadrogach.pl
- MZDiUM Tychy
- 2013-08-20

Przebudowa drogi krajowej nr 1 w Tychach, fot. UM Tychy
Trwa kolejny etap przebudowy ul. Beskidzkiej w Tychach, czyli dróg krajowych nr 1 i DK86. Z chwilą gdy kierowcom zostały udostępnione przeszło 4 km jezdni prowadzącej w jednym kierunku wykonawca inwestycji – firma Polimex Mostostal S.A., mógł rozpocząć budowę przeciwnego pasa drogi.
Modernizacja drogi krajowej nr 1 w Tychach prowadzona jest na, 6,5-kilometrowych fragmencie drogi. Największe zaawansowanie jest na odcinku od Katowic w kierunku drogi ekspresowej S1, gdzie rozpoczęło się układanie krawężników. Natomiast maszyny układające asfalt wrócą na drogę krajową nr1 (DK1) we wrześniu. Zanim to nastąpi wykonawca prac w miejscu zdartego, starego asfaltu, musi ułożyć poszczególne warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Najpierw liczącą 15 centymetrów warstwę gruntu stabilizowanego cementem. Na niej geosiatkę, która wzmacnia podłoże, a następnie drugą warstwa podbudowy, czyli 20 cm kruszywa stabilizowanego mechanicznie. Na tym ponownie zawijana jest geosiatka, na którą układa się 20 cm podbudowy pomocniczej z kruszywa łamanego. Dopiero na tak przygotowanym podłożu wykładany jest asfalt.
Jednocześnie prowadzone są prace na obiektach. Postęp jest widoczny zwłaszcza w rejonie skrzyżowania z al. Niepodległości. W tym miejscu powstaje estakada, którą poprowadzony zostanie ruch tranzytowy. Pod nią odbywać się będzie ruch lokalny. Połowa obiektu jest już gotowa – prace zakończyły się w czerwcu, a z chwilą przełożenia ruchu trwa budowa z drugiej strony drogi. Tam stanęły już dwie z trzech podpór. Niebawem pojawi się ostatnia. W tym miesiącu wykonawca planuje jeszcze budowę rusztowanie i rozpocznie zbrojenie głównej płyty wiaduktu. Z kolei przy moście nad Potokiem Tyskim jeszcze w sierpniu rozpocznie się betonowanie dwóch przyczółków, czyli żelbetowych elementów, które podtrzymują całą konstrukcję. Kontynuowana jest także budowa drugiej części przejścia podziemnego w rejonie ul. Edukacji oraz trwają prace przy wiadukcie nad torami PKP - informuje
Postęp na placu budowy widoczny jest także w liczbach. Przerób środków finansowych kontraktu wartego ok. 122 mln zł netto (150 mln zł brutto), na koniec lipca wyniósł około 55 mln zł (67 mln zł brutto).
Jednocześnie prowadzone są prace na obiektach. Postęp jest widoczny zwłaszcza w rejonie skrzyżowania z al. Niepodległości. W tym miejscu powstaje estakada, którą poprowadzony zostanie ruch tranzytowy. Pod nią odbywać się będzie ruch lokalny. Połowa obiektu jest już gotowa – prace zakończyły się w czerwcu, a z chwilą przełożenia ruchu trwa budowa z drugiej strony drogi. Tam stanęły już dwie z trzech podpór. Niebawem pojawi się ostatnia. W tym miesiącu wykonawca planuje jeszcze budowę rusztowanie i rozpocznie zbrojenie głównej płyty wiaduktu. Z kolei przy moście nad Potokiem Tyskim jeszcze w sierpniu rozpocznie się betonowanie dwóch przyczółków, czyli żelbetowych elementów, które podtrzymują całą konstrukcję. Kontynuowana jest także budowa drugiej części przejścia podziemnego w rejonie ul. Edukacji oraz trwają prace przy wiadukcie nad torami PKP - informuje
Postęp na placu budowy widoczny jest także w liczbach. Przerób środków finansowych kontraktu wartego ok. 122 mln zł netto (150 mln zł brutto), na koniec lipca wyniósł około 55 mln zł (67 mln zł brutto).