DK11 Poznań—Piła: Przebudowa mostu, będzie nowa kładka
- conadrogach.pl
- Gotowski
- 2016-04-04
— Kładka będzie obiektem jednoprzęsłowym o konstrukcji belkowo-płytowej zespolonej (stalowo-betonowej). Szczególnie ułatwi komunikację pieszo-rowerową pomiędzy Rogoźnem i Gościejewicami. Konstrukcja istniejącego mostu drogowego zostanie natomiast wzmocniona warstwą nadbetonu. Obiekt zyska między innymi nową nawierzchnię jezdni, granitowe krawężniki oraz odwodnienie. W związku z rozpoczęciem prac wprowadzony został ruch wahadłowy. W naszym zakładzie w Bydgoszczy wykonano już konstrukcję stalową oraz płytę żelbetową. Trwa proces dojrzewania betonu. Kładka jest gotowa i czeka na transport. Pomost zostanie przetransportowany w całości i osadzony na przygotowanych przyczółkach. Dzięki temu czas budowy wraz z montażem zajmie około 3 miesięcy — mówi Paweł Pietraszak, dyrektor ds. realizacji kontraktów.
Inwestycja kosztować będzie 2,2 mln złotych. Nowa kładka będzie objęta 7-letnią gwarancją. Prace planowo mają zakończyć się jeszcze przed wakacjami. W trakcie prac ruch na remontowanym moście będzie odbywał się wahadłowo. Kierowcy powinni liczyć się z dłuższym czasem przejazdu.