DK12: Rusza remont mostu na Pilicy w Sulejowie
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-07-02
We wtorek 2 lipca rusza remont mostu na Pilicy w Sulejowie (DK 12). Sulejowska przeprawa w ciagu drogi krajowej nr 12jest jedną z najważniejszych z komunikacyjnego punktu widzenia przepraw w tej części regionu. W ciągu doby średnio przejeżdża tędy około 17,5 tysiąca pojazdów, z czego znaczna część to samochody ciężarowe, jako, że trasa łączy ze sobą granice zachodnią (Łęknica) i wschodnią (Dorohusk).
Ze względu na bardzo duży ruch w miejscu remontu i skomplikowany układ komunikacyjny (ścisłe centrum miasta i sąsiedztwo ze skrzyżowaniem z DK 74) podjęta została bezprecedensowa decyzja, że w czasie prowadzonych robót, obowiązujący ruch wahadłowy będzie sterowany ręcznie w godzinach od 6.00 – 20.00 przez 7 dni w tygodniu. Poza tymi godzinami osoby kierujące ruchem zastąpi sygnalizacja świetlna. Na czas trwania remontu zmieniona będzie organizacja ruch w Sulejowie oraz przygotowane objazdy.
Odcinek przeznaczony do remontu ma około 100 metrów długości, koszt przedsięwzięcia to nieco ponad 2,8 miliona złotych. Prace mają się zakończyć 30.11.2013. Wykonawca deklaruje, że w miarę możliwości, ruch całą szerokością jezdni może zostać puszczony wcześniej.
W związku z tym, że badania techniczne wykazały bardzo mocne zużycie tzw. strefy podparć łożysk mostu (dalsza eksploatacja groziłaby wyłączeniem przeprawy z eksploatacji) remont był nieodzowny. W ramach robót zostaną wyremontowane m.in: nawierzchnia, izolacja, wspomniane wyżej podparcia łożysk, zostaną także wzmocnione dźwigary główne, co ma na celu wydłużenie okresów międzyremontowych. Niezależnie od tego po remoncie na moście poprawi się zdecydowanie bezpieczeństwo pieszych, ponieważ chodniki zostaną odseparowane od jezdni barierami ochronnymi.
Ostatni remont przeprowadzony był 20 lat temu.
Odcinek przeznaczony do remontu ma około 100 metrów długości, koszt przedsięwzięcia to nieco ponad 2,8 miliona złotych. Prace mają się zakończyć 30.11.2013. Wykonawca deklaruje, że w miarę możliwości, ruch całą szerokością jezdni może zostać puszczony wcześniej.
W związku z tym, że badania techniczne wykazały bardzo mocne zużycie tzw. strefy podparć łożysk mostu (dalsza eksploatacja groziłaby wyłączeniem przeprawy z eksploatacji) remont był nieodzowny. W ramach robót zostaną wyremontowane m.in: nawierzchnia, izolacja, wspomniane wyżej podparcia łożysk, zostaną także wzmocnione dźwigary główne, co ma na celu wydłużenie okresów międzyremontowych. Niezależnie od tego po remoncie na moście poprawi się zdecydowanie bezpieczeństwo pieszych, ponieważ chodniki zostaną odseparowane od jezdni barierami ochronnymi.
Ostatni remont przeprowadzony był 20 lat temu.