DK13: Obwodnica Przecławia i Warzymic komfortowo połączy Szczecin z autostradą A6
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-05-24
Droga przebiega przez miejscowości Przecław i Warzymice, w których znajdują się podmiejskie osiedla mieszkaniowe. W skutek mieszania się ruchu w kierunku autostrady A6 z ruchem lokalnym często tworzą się długie korki na wyjeździe ze Szczecina. Dlatego konieczna stała się budowa nowej drogi łączącej miasto z autostradą A6.
Zielonym światłem dla inwestycji jest fakt, że obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK nr 13 została skierowana do drugiego etapu przetargu.
- Do 18 wykonawców spełniających warunki uczestnictwa w tym przetargu zostały wysłane zaproszenia do składania ofert cenowych. Wykonawcy na podstawie otrzymanych materiałów przygotują oferty cenowe. Następnie zostanie wybrana oferty najkorzystniejsza – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Podpisanie umowy na realizację nowego połączenia Szczecina z autostradą A6 planowane w IV kwartale bieżącego roku. Na zaprojektowanie i budowę inwestycji zwycięzca przetargu będzie miał od 34 do 37 miesięcy, w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID (z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca.) Realizacja obwodnicy powinna się zakończyć w 2021 roku.
Mapa prezbiegu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Mapa: GDDKIA
Obwodnica Przecławia i Warzymic będzie dwujezdniową drogą klasy GP o długości 6,5 km. Jezdnie będą miały dwa pasy ruchu w każdą stronę, a w obszarze węzła zintegrowanego Kołbaskowo 3 pasy ruchu w każdą stronę. Trasa rozpocznie się od znajdującego się od granicy Szczecina łącząc się z rondem Hakena i od wschodu ominie Przecław i Warzymice dochodząc do autostrady na zachód od istniejącego węzła drogowego Kołbaskowo. W ramach inwestycji powstanie węzeł drogowy Przecław i nowy zintegrowany węzeł drogowy Kołbaskowo, który będzie w przyszłości stanowił początek Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Po wybudowaniu nowego węzła Kołbaskowo obecny węzeł wybudowany latach 30 XX wieku, zostanie zamknięty. Dzięki realizacji tej inwestycji Szczecin zyska nowoczesne połączenie z siecią dróg szybkiego ruchu. Skończą się korki, w których codziennie stoją kierowcy w Przecławiu i Warzymicach.