1. Strona główna
  2. Informacje
  3. DK20: Konsultują obwodnicę Kościerzyny z mieszkańcami

DK20: Konsultują obwodnicę Kościerzyny z mieszkańcami

  1. conadrogach.pl
  2. 2015-03-10
DK20: Konsultują obwodnicę Kościerzyny z mieszkańcami
Trwają spotkania informacyjne dla mieszkańców zainteresowanych budową obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 Stargard Szczeciński - Gdynia.
Spotkania z mieszkańcami organizowane są w związku z opracowaniem dokumentacji projektowej i mają na celu prezentację lokalnej społeczności przebiegu obwodnicy i rozwiązań projektowych.

Trasa będzie budowana w systemie „zaprojektuj i zbuduj”. Jej zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum miasta leżącego na ważnym szlaku turystycznym Kaszub. Umowę z wykonawcą podpisano 10 września 2014 roku. 7,6 kilometrową obwodnicę Kościerzyny zaprojektuje i wybuduje konsorcjum STRABAG Sp. z o. o. oraz Heilit+Woerner Sp. z o. o.

Obwodnica Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 w województwie pomorskim, fot. GDDKiA

Obwodnica Kościerzyny powstanie w ciągu drogi krajowej nr 20 łączącej Stargard Szczeciński i Gdynię. Kontrakt obejmuje budowę czterech węzłów drogowych, łączących trasę główną z innymi drogami: Węzeł Kościerzyna Zachód (połączenie z drogą powiatową Kościerzyna-Wdzydze), Węzeł Kościerzyna Południe (skrzyżowanie z DW214), Węzeł Kościerzyna Wschód (skrzyżowanie z DW221) oraz Węzeł Wierzyca (skrzyżowanie z DK nr 20). Początek projektowanego przez wykonawcę odcinka obwodnicy leży około 1 km od miasta Kościerzyna, koniec jej sięga miejscowości Kościerska Huta.

Przebieg trasy wyznaczony został na gruntach ornych, co zminimalizuje utrudnienia komunikacyjne w okolicach Kościerzyny. Prace budowlane będą przebiegały na terenie morenowym w sąsiedztwie trzech jezior: Wierzysko, Dobrogoszcz, Bibrowskie oraz licznie występujących na nim oczek wodnych. Początkowy odcinek o długości 1120 metrów przetnie kompleks leśny Nadleśnictwa Kościerzyna. Trasa dwukrotnie będzie przecinała ciąg ekologiczny rzeki Bibrowa, a w końcowym odcinku o długości 1000 metrów będzie przebiegała wzdłuż tej rzeki. Obejmie także rejon korytarza ekologicznego rzeki Wierzyca.

W ramach kontraktu, Konsorcjum STRABAG i należącej do koncernu spółki Heilit+Woerner, zobowiązane jest do wykonania drogi o przekroju 2+1(dwa pasy w jedna stronę i jeden w przeciwną), z rezerwą pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2 (po dwa pasy w każdą stronę), szerokości jezdni 2x7 metrów, szerokości pasa dzielącego 4 metry, szerokości poboczy 2x1,5 metra i obciążeniu drogi 115 kN/oś. Przebudowane lub zbudowane zostaną drogi lokalne i dojazdowe przylegające do nowej trasy.

Projekt obwodnicy będzie obejmował budowę 9 obiektów inżynieryjnych w tym wiaduktu biegnącego nad trzytorową linią kolejową oraz obiektów mostowych, szeregu urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym). Z uwagi na charakter terenu, na którym będzie przebiegała obwodnica Kościerzyny konieczne będzie zaprojektowanie i wykonanie także: szczelnego systemu odprowadzenia wód opadowych, zespołów podczyszczających wody opadowe z jezdni, zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych.

Inwestycja będzie realizowana w oparciu o unijny Program Infrastruktura i Środowisko. Oprócz odciążenia miasta i wyprowadzenia z niego ruchu pojazdów ciężarowych, ma udrożnić szlak komunikacyjny przez teren Kaszub i uczynić jej okolice atrakcyjnymi dla potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 20 Jak dojadę - Kościerzyna