DK20: Obwodnica Kościerzyny w przetargu
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-06-30
Drogowcy otworzyli oferty w II etapie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie Obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20. Inwestor zamierza przeznaczyć na inwestycję blisko 224,9 mln zł.
Najniższa oferta około 164,6 mln zł wpłynęła od konsorcjum Strabag Sp. z o.o. (Lider), Heilit+Woerner Sp. z o.o., drugą z najniższych ofert złożyła Skanska SA - ponad 167 mln zł. Najdrożej prace wycenił PUT INTERCOR Sp. z o.o. - na ponad 244,8 mln zł.
- Wykonawcy zadeklarowali jednakowy termin wykonania umowy - 30 miesięcy, jak również jednakowy termin gwarancji jakości dla elementów wskazanych wg pkt 4.2. (konstrukcja nawierzchni, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe, prefabrykaty betonowe, drogowe obiekty inżynierskie) formularza ofert - 10 lat, z wyjątkiem firmy PUT INTERCOR Sp. z o.o, która określiła termin gwarancji na 5 lat. O wyborze oferenta będzie decydowała w 90% cena, 5 proc. - termin realizacji i 5 proc. - gwarancja. W najbliższym czasie złożone oferty będą weryfikowane i będzie prowadzona dalsza procedura przetargowa. Później dokumentacja zostanie poddana kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Planowane podpisanie umowy z konkretnym wykonawcą zostanie podpisana prawdopodobnie we wrześniu br. - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypominamy, że obwodnica Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 (klasa drogi: GP – główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 pasowym wyprowadzi ruchu tranzytowy z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym. Odcinek DK20 o długości 7,6 km ominie miasto od południa.
Powstaną także cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższych kategorii: - Kościerzyna Zachód (0+740 KM) – połączenie z droga powiatową Kościerzyna-Wdzydze; - Kościerzyna Południe (2+329 KM) – skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 214; - Kościerzyna Wschód (5+819 KM)- skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 221; - Wieżyca (7+293 KM) – skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 20. Wykonane obiekty w ramach tych węzłów będą posiadały rezerwę terenu pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2.
W ramach inwestycji zostanie wybudowanych także szereg urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przebudowane, bądź wybudowane zostaną również drogi lokalne i dojazdowe obsługujących tereny przyległe do nowej trasy.
Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu planuje się w połowie 2017 roku.
- Wykonawcy zadeklarowali jednakowy termin wykonania umowy - 30 miesięcy, jak również jednakowy termin gwarancji jakości dla elementów wskazanych wg pkt 4.2. (konstrukcja nawierzchni, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe, prefabrykaty betonowe, drogowe obiekty inżynierskie) formularza ofert - 10 lat, z wyjątkiem firmy PUT INTERCOR Sp. z o.o, która określiła termin gwarancji na 5 lat. O wyborze oferenta będzie decydowała w 90% cena, 5 proc. - termin realizacji i 5 proc. - gwarancja. W najbliższym czasie złożone oferty będą weryfikowane i będzie prowadzona dalsza procedura przetargowa. Później dokumentacja zostanie poddana kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Planowane podpisanie umowy z konkretnym wykonawcą zostanie podpisana prawdopodobnie we wrześniu br. - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypominamy, że obwodnica Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 (klasa drogi: GP – główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 pasowym wyprowadzi ruchu tranzytowy z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym. Odcinek DK20 o długości 7,6 km ominie miasto od południa.
Powstaną także cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższych kategorii: - Kościerzyna Zachód (0+740 KM) – połączenie z droga powiatową Kościerzyna-Wdzydze; - Kościerzyna Południe (2+329 KM) – skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 214; - Kościerzyna Wschód (5+819 KM)- skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 221; - Wieżyca (7+293 KM) – skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 20. Wykonane obiekty w ramach tych węzłów będą posiadały rezerwę terenu pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2.
W ramach inwestycji zostanie wybudowanych także szereg urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przebudowane, bądź wybudowane zostaną również drogi lokalne i dojazdowe obsługujących tereny przyległe do nowej trasy.
Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu planuje się w połowie 2017 roku.