DK74: Finisz prac na moście w Woli Jachowej
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-11-21
Rozpoczął się ostatni etap prac przy budowie mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74. W związku z prowadzonymi pracami w miejscach zjazdów z drogi nr 74 na most tymczasowy wprowadzono ruch wahadłowy. Za kilka dni będzie można natomiast przejechać nowowybudowanym mostem na bazie tymczasowej organizacji ruchu. Wprowadzenie organizacji docelowej planowane jest w grudniu.
Gotowa jest już konstrukcja nowego mostu. Pozostało m.in. ułożenie nawierzchni zarówno na moście jak i fragmentach drogi krajowej nr 74 stanowiących dojazdy do obiektu, dokończenie chodników, barier, wykonanie oznakowania poziomego. W czasie układania nawierzchni konieczne jest wprowadzenie ruchu wahadłowego w miejscach zjazdów z istniejącej DK74 na most tymczasowy, a skierowanie ruchu na nowy most, na którym początkowo obowiązywał będzie ruch wahadłowy. Nowym mostem w obu kierunkach przejedziemy na bazie tymczasowej organizacji ruchu (czyli z ograniczeniami prędkości i miejscowymi zwężeniami jezdni) najwcześniej za kilka dni. Wprowadzenie docelowej organizacji ruchu planowane jest w grudniu.
Przypomnijmy – konstrukcja mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74 została uszkodzona po nawałnicach deszczowych w 2013 roku. Obiekt został zamknięty, a po niezbędnych badaniach i wzmocnieniach warunkowo dopuszczony do ruchu tylko pojazdów do 3,5 tony, pozostałe samochody skierowano na objazdy. W grudniu 2013 oddany został do ruchu most tymczasowy, z którego mogą korzystać już wszystkie pojazdy. Tym samym podróżujący drogą krajową nr 74 nie muszą korzystać z objazdów. Most tymczasowy zostanie rozebrany na początku 2015 roku, a wykonawca przystąpi do prac rozbiórkowych po oddaniu do użytkowania docelowego obiektu.
Projekt nowego mostu w ciągu drogi krajowej nr 74 powstał w pierwszej połowie roku 2014. Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i buduj, co oznacza, że ten sam wykonawca wykonał projekt i wybudował nowy most. Nowy most ma długość około 18 metrów i jest o około 10 metrów dłuższy od uszkodzonego obiektu. Obiekt ma konstrukcję jednoprzęsłową betonową sprężoną, posadowiony jest na palach wielkośrednicowych. To sprawi, że most będzie bardziej odporny na skutki nagłych przyborów wód w rzece. Jezdnia ma dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości. Po obu stronach wykonane zostaną chodniki dla pieszych o około półtorametrowej szerokości. Koszt inwestycji to około 2 mln złotych.
Przypomnijmy – konstrukcja mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74 została uszkodzona po nawałnicach deszczowych w 2013 roku. Obiekt został zamknięty, a po niezbędnych badaniach i wzmocnieniach warunkowo dopuszczony do ruchu tylko pojazdów do 3,5 tony, pozostałe samochody skierowano na objazdy. W grudniu 2013 oddany został do ruchu most tymczasowy, z którego mogą korzystać już wszystkie pojazdy. Tym samym podróżujący drogą krajową nr 74 nie muszą korzystać z objazdów. Most tymczasowy zostanie rozebrany na początku 2015 roku, a wykonawca przystąpi do prac rozbiórkowych po oddaniu do użytkowania docelowego obiektu.
Projekt nowego mostu w ciągu drogi krajowej nr 74 powstał w pierwszej połowie roku 2014. Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i buduj, co oznacza, że ten sam wykonawca wykonał projekt i wybudował nowy most. Nowy most ma długość około 18 metrów i jest o około 10 metrów dłuższy od uszkodzonego obiektu. Obiekt ma konstrukcję jednoprzęsłową betonową sprężoną, posadowiony jest na palach wielkośrednicowych. To sprawi, że most będzie bardziej odporny na skutki nagłych przyborów wód w rzece. Jezdnia ma dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości. Po obu stronach wykonane zostaną chodniki dla pieszych o około półtorametrowej szerokości. Koszt inwestycji to około 2 mln złotych.