DK74 Janów Lubelski - granica z Ukrainą powstanie niemal od nowa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-10-23
Na DK74 Frampol – Gorajec prace już trwają
Od wycinki drzew rozpoczęły się prace przy rozbudowie pomiędzy Frampolem i Gorajcem. Ponad 7-kilometrowy odcinek trasy zostanie dostosowany do wymogów obowiązujących standardów dla drogi klasy GP z nawierzchnią drogi do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Jesienią 2020 roku kierowcy pojadą po nowej nawierzchni o szerokości 7 m, z utwardzonymi poboczami. Krzyżujące się z nią drogi publiczne i wewnętrzne również zostaną przebudowane. Dla obsługi ruchu lokalnego powstaną drogi zbiorcze, bezpieczeństwo użytkowników trasy wspomagać będą bariery ochronne i oświetlenie drogowe. Poprawione zostanie odwodnienie drogi. Wykonawca rozbudowy, konsorcjum firm: PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza, rozpoczęła prace od wycinki przydrożnych drzew. Wartość przebudowy to blisko 63 mln zł.
Powstaje dokumentacja dla przebudowy DK74 Janów Lubelski – Frampol
Ruszyły przygotowania do przebudowy blisko 12-kilometrowego odcinka DK74 pomiędzy końcem planowanego obejścia Janowa Lubelskiego a początkiem obwodnicy Frampola. Dokumentację projektową opracuje Drogprojekt z Lublina. Prace w terenie zaplanowano na lata 2020-2022. Oferta tej samej firmy okazała się najkorzystniejsza na wytyczenie nowego przebiegu DK74 omijającego Janów Lubelski (ok. 8,9 km). Budowa zaplanowana na lata 2024-2026.
DK74 Gorajec – Szczebrzeszyn z obwodnicami w blokach startowych
Opracowywana jest dokumentacja niezbędna do uzyskania decyzji środowiskowej dla odcinka DK74 omijającego Gorajec. Realizacja około 6,7 km odcinka zaplanowana jest na lata 2023-2025. Poza tym kończona jest dokumentacja projektowa dla odcinka od końca obwodnicy Gorajca do Szczebrzeszyna o długości 10,3 km. Realizacja odcinka zaplanowana jest w latach 2020-2021. Przybliża się też budowa obwodnicy Szczebrzeszyna i przebudowa odcinka do Zamościa.
- Obecnie weryfikujemy oferty zgłoszone w przetargu na opracowanie przebiegu obejścia Szczebrzeszyna (długość ok. 4 km, realizacja zaplanowana na lata 2024-2026). Na początku przyszłego roku ogłosimy przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy DK74 od końca obejścia Szczebrzeszyna do Zamościa (15 km, realizacja zaplanowana na lata 2022-2024) – informuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pierwsze umowy na odcinki Zamość - Hrubieszów
Drogowcy podpisali umowę z firmą ZDI na opracowanie dokumentacji dla odcinka DK74 od Zamościa do Miączyna. To 7,3 km odcinek drogi, który ma powstawać w latach 2021-2022.
Kończona jest też dokumentacja na przebudowę 4,4 km odcinka Jarosławiec – Miączyn. Jego realizacja przewidziana jest od 2019 do 2021 roku.
Jeszcze przed końcem roku drogowcy planują ogłosić dwa przetargi na opracowanie dokumentacji na przebudowę odcinka Horyszów – Hrubieszów (18,7 km) oraz Hrubieszów – Zosin (13,8 km). Realizacja obu fragmentów DK74 przewidziana jest na lata 2022 – 2024.