DK87: Nowy most na Popradzie między Polską a Słowacją otwarty
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-09-24
Budowa mostu na Popradzie to wspólna inicjatywa Polski i Słowacji. Zakres inwestycji po stronie polskiej obejmował m.in. rozbudowę drogi krajowej nr 87 na długości 2760 m, rozbiórkę istniejącego mostu i budowa w jego śladzie nowego mostu o długości całkowitej 322,80 m (z czego po stronie polskiej 162,11m, wraz z dojazdami o długości 300 m), budowę ronda z drogą wojewódzką nr 971 i drogą powiatową K 1519.
Koszt robót po stronie polskiej wyniósł ok. 55 mln zł, udział finansowy Polski w budowie mostu granicznego wyniósł ok. 2 mln euro netto.
Most na rzece Poprad w Piwnicznej w ciagu DK87. Zdjęcia: GDDKiA
Pierwsze działania dotyczące nowej przeprawy rozpoczęto 23 listopada 2004 r., kiedy to w Ostrawie została podpisana umowa pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Słowackiej w sprawie budowy nowego połączenie drogowego i mostu granicznego przez rzekę Poprad w miejscowościach Piwniczna i Mniszek nad Popradem. Jednak dopiero po kilku latach, w 2012 i 2013 roku rozpoczęto prace budowlane po stronie słowackiej i polskiej.