DK9: Duże zainteresowanie budową obwodnicy Iłży
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-11-12
- Złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu będą oceniane pod kątem doświadczenia i potencjału kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej wykonawcy. Do drugiego etapu przetargu i złożenia ofert zostaną zaproszeni wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą weryfikację złożonych wniosków. Chętni do realizacji inwestycji będą mogli złożyć ofertę, gdzie kryterium oceny będzie nie tylko cena ale również termin realizacji jak i okres gwarancji – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dzisiaj droga krajowa nr 9 biegnie przez centrum Iłży co utrudnia życie mieszkańcom oraz wydłuża podróż na trasie Ostrowiec Świętokrzyski – Radom. Zrealizowana w 2010 roku przebudowa przejścia DK9 przez Skaryszew tylko częściowo poprawiła sytuację. Znacząca poprawa powinna nastąpić dopiero gdy obwodnicą ominiemy Iłżę.
Przyszła obwodnica Iłży w ciągu DK9 będzie miała 7,2 km długości i ominie miasto od zachodniej strony. Jej przekrój będzie zmienny: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu lub jedna jezdnia z trzema pasami ruchu, tzw. 2+1 bądź też 1 jezdnia z 2 pasami ruchu. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Mapa obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9
Droga krajowa nr 9 biegnie południkowo łącząc trzy wschodnie województwa: mazowieckie, świętokrzyskie oraz podkarpackie. DK9 swój początek ma w Radomiu, dalej biegnie przez Skaryszew, Iłżę, Ostrowiec Świętokrzyski obok Tarnobrzegu i docelowo do Rzeszowa i granicy państwa w Barwinku. Docelowo na odcinku Rzeszów – Barwinek DK9 jej rolę przejmie projektowana i budowana droga ekspresowa S19.