DK9 Radom – Rzeszów: Trzy lata na projekt i budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego
Dwóch wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i wybudowaniem obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów. Na realizacje obwodnicy potrzebują 36 miesięcy. Mapa: GDDKIA

Budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego zapewni szybki i wygodny przejazd drogą krajowa nr 9 na trasie Radom – Rzeszów. Nowa trasa ma być gotowa w 2022 roku. W najbliższych dniach drogowcy spośród dwóch ofert wybiorą wykonawcę, który zaprojektuje i wybuduje obwodnicę.

Obie oferty na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu krajowej dziewiątki opiewają na kwoty w przedziale 72-73 mln złotych. Wykonawcy zaoferowali zrealizowanie inwestycji w ciągu 36 miesięcy podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych, co oznacza, że z nowej obwodnicy skorzystalibyśmy w 2022 roku. Komisja przetargowa w kieleckim Oddziale GDDKiA przystępuje do szczegółowej analizy ofert.

Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego powstanie jako droga jednojezdniowa klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,7 km. Zostanie poprowadzona nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 9 stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana m.in. jest korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, dwóch mostów, przepustów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi nr 9 w istniejącą trasę.

Obecnie międzynarodowa droga krajowa nr 9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku liczbę 23 tysięcy pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na wybudowany w ostatnich latach ciąg ulic oraz planowany przez GDDKiA odcinek łączący istniejący węzeł z wylotem drogi krajowej nr 9 w kierunku Rzeszowa.

Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca, a także do uwolnienia od korków i hałasu mieszkańców centrum miasta.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Mati
2019-03-06 12:40
Żal jak się patrzy na mapę docelowego układu dróg szybkiego ruchu w Polsce na rejon Ostrowca. To miasto będzie wykluczone. Ruch pójdzie s19 prze Lublin i dalej do Wawy, Niby fajnie, dla terenów przy s19, dla ich ożywienia gospodarczego itp. Jak jednak Ostrowiec ma przyciągnąć większą liczbę inwestorów bo miasto potrzebuje desperacko pracy, jeśli dojazd do omijających ten rejon ekspresówek będzie wiódł przez kręte, prowadzące przez tereny zabudowane drogi dk9 miedzy Ostrowcem a Opatowem (s74) i między Ostrowcem a Skarżyskiem (S7) i Radomiem. Zamrożono natomiast pomysł rozbudowy dk42 do przekroju 2x2 od Skarzyska do obwodnicy Opatowa przez okolice Ostrowca jako jego prawdziwa obwodnica omijająca miasto od zachodu. To by rozwiązało problem dostępności rejonu Ostrowca i Starachowic do najbliższych ekspresówek. Oczywiscie mowa o docelowym układzie dróg.
corel
2019-02-23 14:16
Tylko południowa obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego rozwiąże problem komunikacyjny a nie mała obwodnica która prowadzi przez miasto gdzie jest jedno jezdniową z podwójną ciągłą.To jest skandal że nie doszło do realizacji .
Kasia
2019-02-09 16:19
Kilka kilometrów zwykłej jedno-jezdniowej krajówki w 80-tysięcznym mieście dopiero w 2022 roku, śmiech na sali... obwodnica Ostrowca i Morawicy miała powstać 40 lat temu. A to właściwie tyle by było jeśli chodzi o województwo bo S74 też ciągle jest przewlekane ze względu na braki środków które rząd przeznacza na drogi w małopolsce, ten Grubarczyk ma konkretnie gdzieś nasz region, jak na razie wszystkie inwestycje GDDKiA w regionie to opóźnione inwestycje zapisane przez poprzedni rząd, żadne nowe inwestycje się nie rozpoczęły i prawdopodobnie do końca 2019 roku nie doczekacie się rozpoczęcia budowy jakiegokolwiek odcinka S74, kampania wyborcza się zbliża więc obietnice z perspektywą 2023, 2025 to robienie z ludzi debili.
Gosc
2019-02-08 22:12
Co to za obwodnica ? Pusty śmiech, i tak ruch będzie przez miasto. Obwodnica to będzie jak zostanie zrealizowana droga z Kunowa do Sadowia.
Piotr
2019-02-07 12:57
"Obecnie międzynarodowa (?) droga krajowa nr 9 przebiega..."

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: