Dla S10 Szczecin – Piła uzyskiwana jest decyzja środowiskowa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-11-18
Przygotowania do realizacji S10 Szczecin - Piła dobiegają końca
W 2017 roku rząd zdecydował o przyznaniu finansowania na prace przygotowawcze dla drogi ekspresowej S10 łączącej Szczecin z Piłą. Obejmują one dokumentację niezbędną do wydania decyzji środowiskowej oraz Koncepcję Programową z badaniami podłoża.
GDDKIA: Prace dla S11 Koszalin - Bobolice zgodnie z planem
Prace nad dokumentacją ruszyły w roku 2018, obejmując odcinek o długości 6 km Szczecin Kijewo - Szczecin Zdunowo, gdzie zostało zlecone rozszerzone Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe oraz odcinek Stargard - Piła o długości 108 km, dla którego podpisano umowę na opracowanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji środowiskowej.
Zachodniopomorska DK22 zmieni oblicze. Będą obwodnice Wałcza, Szwecji, Rusinowa i Człopy
Obecnie na obu tych fragmentach trwają już procedury uzyskiwania decyzji środowiskowych. Prace nad raportami oddziaływania na środowisko były szczególnie pracochłonne na odcinku Stargard - Piła, który przechodzi przez wiele obszarów leśnych. Wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka Stargard - Piła powinno nastąpić jeszcze w tym roku, natomiast dla odcinka Kijewo - Zdunowo w roku 2021. Dla odcinka Stargard - Piła po uzyskaniu decyzji środowiskowej zostaną ogłoszone przetargi na wykonanie Koncepcji Programowych wraz z badaniami podłoża.
S10 - obwodnica Wałcza przejezdna pod koniec roku
Droga ekspresowa docelowo ma połączyć Szczecin z Warszawą
Ponad 500 km ma mieć droga ekspresowa S10, która połączy Szczecin z Warszawą. Jej budowa to daleka przyszłość i uzależniona jest od zapewnienia pieniędzy. Realizacja drogi ekspresowej S10 Szczecin - Piła przy zapewnieniu finansowania byłaby możliwa w latach 2023-2026.
Obecnie w użytkowaniu są jedynie fragmenty drogi ekspresowej S10, o łącznej długości ok. 45 km. Kolejne dwa są w trakcie realizacji, a większość trasy pomiędzy Szczecinem i Toruniem jest na etapie opracowywania dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) lub w trakcie jej procedowania. Dla odcinka od Torunia do połączenia z Obwodnicą Aglomeracyjną Warszawy opracowano studium korytarzowe z wstępnymi, możliwymi wariantami poprowadzenia trasy.