• Facebook - conadrogach
Do 2023 roku 300 km nowych dróg w Zachodniopomorskim
Drogowy rekord w woj. zachodniopomorskim. Ponad 230 km nowych dróg w realizacji. Za pięć lat ma powstać około 300 km nowych tras i obwodnic. Zdjęcia: GDDKIA

Województwo zachodniopomorskie to obecnie olbrzymi plac budowy nowych dróg ekspresowych, krajowych i biegnących w ich ciągu obwodnic. Według rządowego Programu Budowy Dróg do 2023 roku ma tu powstać około 300 km nowych dróg. Będą to m.in. drogi ekspresowe S6, S3, S10 i S11.

Na terenie województwa zachodniopomorskiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad realizuje inwestycje o łącznej długości ponad 230 km i wartości niemal 6,5 miliarda złotych.

- Jest to rekord w długości budowanych dróg szybkiego ruchu w historii naszego regionu, dla porównania w poprzedniej perspektywie budżetowej UE (2007-2013) budowaliśmy w jednym czasie maksymalnie 95 km dróg (głównie S3 Szczecin - Gorzów), teraz ten wynik został ponad dwukrotnie przekroczony - mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Ponadto kolejne odcinki dróg są na etapie przygotowania. Łącznie zgodnie z rządowym Programem Budowy do 2023 roku w województwie zachodniopomorskim powstać ma około 300 km nowych dróg. Tworząc tym samym większość sieci dróg ekspresowych i autostrad w regionie. Dla pozostałych odcinków dróg S10, S11 i Zachodniej Obwodnicy Szczecina zostały zabezpieczone środki finansowe na prace przygotowawcze – dodaje.

 

Mapa inwestycji drogowych w woj. zachodniopomorskim

Mapa inwestycji drogowych w woj. zachodniopomorskim. Mapa: GDDKIA

W realizacji jest obecnie 16 kontraktów, w tym tunel w Świnoujściu - dla tej inwestycji GDDKiA jest inwestorem zastępczym. Spośród tych kontraktów 5 jest na końcowym etapie prac projektowych (realizacja w formule projektuj i buduj), na pozostałych trwają prace budowlane.

Już w przyszłym roku będą oddawane do ruchu odcinki drogi S6 od Goleniowa do Koszalina, będzie to łącznie 120 km nowej drogi ekspresowej. Część obwodnica Koszalina i Sianowa będzie gotowa w przyszłym roku, a całość w 2020 roku.

Budowane są również obwodnice Wałcza na S10 i Szczecinka na S11. Te dwie ważne obwodnice we wschodniej części województwa również będą gotowe w przyszłym roku.

W rejonie Szczecina trwa przebudowa autostrady A6 na odcinku Szczecin Dąbie-Rzęśnica i węzła Szczecin Kijewo. Zakończenie realizacji tych ważnych inwestycji przewidziane jest w 2020 roku.

Pod koniec ubiegłego roku podpisano umowy na realizację drogi S3 na odcinkach Brzozowo-Miękowo i Miękowo-Rzęśnica. Obecnie trwają prace projektowe, a roboty budowlane ruszą wiosną przyszłego roku. Na zbliżonym etapie prac jest również realizacja II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi S10 oraz obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13, dla tych inwestycji również roboty budowlane ruszą I połowie przyszłego roku.

We wrześniu 2018 roku została podpisana umowa na realizację w formule Projektuj i Buduj tunelu w Świnoujściu, inwestorem tego zadania jest Miasto Świnoujście, GDDKiA jest inwestorem zastępczym. Roboty przy budowie tunelu powinny ruszyć z końcem przyszłego roku.

GDDKiA O/Szczecin przygotowuje również kolejne inwestycje na następne lata, tak aby dopełnić sieć dróg ekspresowych i autostrad w regionie zachodniopomorskim. Jak zapewniają drogowcy przygotowaniami objęte zostały wszystkie brakujące odcinki dróg ekspresowych.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Ed
2018-10-11 17:26
frant - S6 jest strategiczną drogą wzdłuż wybrzeża, ważne połączenie Gdańska ze Szczecinem i Świnoujściem. S11 jest tak samo ważna jak S3 która też nie jest wcale mocno obciążona ruchem.
Bobolic
2018-10-09 11:45
Po wakacjach z DK11 korzystaja dziki, jelenie i inne zwierzeta lesne...
MM
2018-10-08 13:22
Wakacje trwają 2 miesiące, co się dzieje po nich na DK11?...
pomorzanin
2018-10-06 20:28
brawo !
frant
2018-10-06 20:28
Ginger- masz rację. W wakacje jechałem DK 11 (jako przyszłą S11)- to była droga przez mękę- korki, zatory, duży uciążliwy ruch. Dlaczego tak jest ?- bo S11 to jedyna odległa o 200 km droga ekspresowa południkowa pomiędzy A1 i S3, która ,,zbiera" cały ruch ze środkowo-zachodniej i południowej Polski. Budowa Północnej Obwodnicy Szczecina musi poczekać , bo nie ma ogólnokrajowego i międzynarodowego znaczenia. S6 - budowana tylko w zachodniopomorskiem, nie jest tak ważna i obciążona ruchem (jest teraz budowana ze względów politycznych przez Jojo).
GINGER
2018-10-05 23:04
S11 WAŻNIEJSZA OD S6 WYSTARCZY PORÓWNAĆ OBCIĄŻENIE DRÓG
Samson
2018-10-05 14:56
Front robót na S6 robi wrażenie. Najważniejsze dla regionu jest tera rozbudowa S3 do Świnoujścia, także z uwagi na rozwój gazoportu i duże natężenie ruchu ciężarowego. Do pełni szczęścia brakować będzie jedynie Północnej Obwodnicy Szczecina, przez Odrę..

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: