Do końca 2021 r. wylotówka S7 z Warszawy w kierunku Grójca
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-04-11
Prace przy budowie podwarszawskiej ekspresówki już ruszyły. Zmiany mogą zobaczyć kierowcy przejeżdżający wzdłuż obecnej DK7 przed Grójcem. Wycięto drzewa, rozebrano budynki i ruszyło odhumusowanie na ostatnim z trzech odcinków pomiędzy węzłem Warszawa Lotnisko na drodze S2 a początkiem obwodnicy Grójca.
Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Zdjęcia: GDDKIA
Budowę drogi S7 Warszawa – Grójec podzielono na trzy odcinki:
- Węzeł Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km
- Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Blisko 8-kilometrowy odcinek od węzła Tarczyn Północ do włączenia w S7 realizuje Mota-Engil Central Europe, a wartość kontraktu to ok. 203,4 mln zł. Teren pod przyszłą drogę jest już w dużej mierze odhumusowany i oznaczony palikami kilometrażowymi. Ruszyły prace przy wiadukcie kolejowym i kolejnym, drogowym. Powstają drogi technologiczne oraz trwają kolejne rozbiórki.
Dla kolejnych dwóch odcinków drogi S7 w stronę Warszawy trwa postępowanie związane z uzyskaniem decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Chodzi o odcinki od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola (długość ok. 6,6 km, wykonawca konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau, wartość ok. 221,4 mln zł) oraz kolejny do węzła Tarczyn Północ (długość ok. 14,8 km, wykonawca IDS-BUD, wartość ok. 388,7 mln zł).
Stan realizacji drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kraków. Mapa: GDDKIA
W ramach całej inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowej S7 o łącznej długości ok. 29 km, omijająca m.in. Tarczyn. Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będą dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Z kolei od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po 2 pasy ruchu. W ciągu trasy powstaną nowe węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe.
Planowany termin oddania nowego wyjazdu z Warszawy w ciągu S7 na południe to 2021 r.