Do końca 2021 r. wylotówka S7 z Warszawy w kierunku Grójca
Za kilka lat mamy pojechać ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa i dalej na południe. Pod koniec 2021 r. drogowcy chcą oddać odcinek Warszawa - Grójec. Zdjęcia: GDDKIA

Do końca 2021 roku ma powstać nowa ekspresowa trasa wyjazdowa z Warszawy w kierunku Radomia. Będzie to odcinek drogi ekspresowej S7 biegnący na południe – w kierunku Grójca. Jego budowa wystartowała. Drogowcy zapowiadają, że za kilka lat komfortowo S7-ką powinniśmy dotrzeć do Krakowa i dalej na południe.

Prace przy budowie podwarszawskiej ekspresówki już ruszyły. Zmiany mogą zobaczyć kierowcy przejeżdżający wzdłuż obecnej DK7 przed Grójcem. Wycięto drzewa, rozebrano budynki i ruszyło odhumusowanie na ostatnim z trzech odcinków pomiędzy węzłem Warszawa Lotnisko na drodze S2 a początkiem obwodnicy Grójca.

 

Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec

Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Zdjęcia: GDDKIA

Budowę drogi S7 Warszawa – Grójec podzielono na trzy odcinki:

  • Węzeł Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km
  • Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
  • Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

Blisko 8-kilometrowy odcinek od węzła Tarczyn Północ do włączenia w S7 realizuje Mota-Engil Central Europe, a wartość kontraktu to ok. 203,4 mln zł. Teren pod przyszłą drogę jest już w dużej mierze odhumusowany i oznaczony palikami kilometrażowymi. Ruszyły prace przy wiadukcie kolejowym i kolejnym, drogowym. Powstają drogi technologiczne oraz trwają kolejne rozbiórki.

Dla kolejnych dwóch odcinków drogi S7 w stronę Warszawy trwa postępowanie związane z uzyskaniem decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Chodzi o odcinki od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola (długość ok. 6,6 km, wykonawca konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau, wartość ok. 221,4 mln zł) oraz kolejny do węzła Tarczyn Północ (długość ok. 14,8 km, wykonawca IDS-BUD, wartość ok. 388,7 mln zł).

 

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kraków

Stan realizacji drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kraków. Mapa: GDDKIA

 

W ramach całej inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowej S7 o łącznej długości ok. 29 km, omijająca m.in. Tarczyn. Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będą dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Z kolei od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po 2 pasy ruchu. W ciągu trasy powstaną nowe węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe.

Planowany termin oddania nowego wyjazdu z Warszawy w ciągu S7 na południe to 2021 r.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

bobbi
2019-04-25 09:27
@down Pomyłka, nie na jeden, a na oba odcinki, A i B.
bobbi
2019-04-25 09:27
@RedAktor Owszem najwyraźniej mają info, ja też je mam, wystarczy poszukać trochę głębiej. Na jeden z odcinków przesunięto termin decyzji ZRID do końca lipca, co mocno wpłynie na czas inwestycji. Szczególnie że dopiero po wydaniu ZRID zaczyna się przygotowanie terenu, wykup gruntów, który potrwa. Więc najwcześniej prawdziwe roboty zaczną się tak naprawdę pod koniec tego roku, albo po okresie zimowym - czyli marzec 2020. Myślisz że wyrobią się w rok? ;) PS Żeby nie było, źródło: http://bip.warszawa.rdos.gov.pl/files/obwieszczenia/135850/Obwieszczenie_RDOS_Warszawa_WOOS-II.4222.16.2018.MP.14.pdf http://bip.warszawa.rdos.gov.pl/files/obwieszczenia/136298/Obwieszczenie_RDOS_Warszawa_WOOS-II.4222.14.2018.DF.11.pdf Wiwat urzędy.
RedAktor
2019-04-13 13:53
Do końca 2021 roku ma powstać ... Oj Wy z "conadrogach.pl"...... wg harmonogramu do marca 2021... Już macie info o tak dużym opóźnieniu...??? Chociaż .. wiecie, co..... Macie rację .. Wojewodunio Mazowsza już 10 miechów guzdroli się z wydaniem ZRID dla odcinków A i B.. może od końca 2019 się wyrobi ... jeśli się ostanie ... ;) Pozdr!
Jarzabek trener III klasy
2019-04-12 23:14
@Ryszard Ochucki Musisz mieć straszny ubaw sam z siebie ;)
Morfeusz777
2019-04-12 09:43
Jak ci ludzie brudzą i niszczą dla własnych korzyści - TRZEBA ICH WYMORDOWAĆ!!! Nie wiem czy trasa S7 jest zaplanowana optymalnie dla przyrody, ale chyba nie da się tam zrobić tej drogi bez jakichkolwiek wycinek. A wkurwiają mnie ludzie, którzy przedkładają dobro drzew i innych żyjątek nad dobro człowieka i przypierdalają się do takich inwestycji dla samego przypierdalania się. Ta droga jest potrzebna, bo ruchu tranzytowego i tak się tam nie zmniejszy, za to zoptymalizowanie ruchu znacząco zmniejszy poziom zanieczyszczeń spalinowych. @NorbertM jak chcesz uprawiać ekologię to wysil szare komórki na zgłębienie tematu globalnie, a nie jak debil z niemerytorycznymi hasełkami.
NorbertM
2019-04-12 01:57
Zniszczone drzewa i cała przyroda wyrwane z korzeniami. Mam w dupie taką inwestycję. Ciekaw jestem ja wam by ktoś wyrwał głowę, wszystkie wnętrzności i nogi. Mordercy przyrody. Żałosne.
Ryszard Ochucki
2019-04-11 23:55
@Jarzabek trener III klasy - strasznie śmieszą mnie ludzie tacy jak ty. Przypierdalają się do ludzi którzy mają rację.
Jarzabek trener III klasy
2019-04-11 22:32
@Romek Mazur Strasznie śmieszą mnie tacy ludzie jak Ty. Komentarze piszą wyłącznie w sytuacji kiedy mogą wylać jad. Oczywiście merytorycznie to dno. Poziom stylistyczny i gramatyczny zdań woła o pomstę do nieba. Gramatyka leży. Naprawdę myślisz, że kogokolwiek obchodzi co ma do przekazania taki analfabeta... Popracuj nad sobą, zacznij od zdrowia psychicznego.
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: