• Facebook - conadrogach
Droga ekspresowa S7 – gdzie jeździmy, co w budowie, przetargu i w planach?
Droga ekspresowa w całości przejezdna jest jedynie w województwie warmińsko-mazurskim. Na Pomorzu w tym roku zakończy się budowa S7 Z Trójmiasta do Elbląga. Na Mazowszu w realizacji są niemal wszystkie odcinki, a w Małopolsce drogowcy rozstrzygają przetargi na kolejne odcinki. Zdjęcie: GDDKIA

Droga ekspresowa S7 pobiegnie z Trójmiasta przez Warszawę i Kraków do Rabki Zdroju. Po zakończeniu budowy będzie najdłuższą droga ekspresową w Polsce. Oto jak wygląda zaawansowanie prac we wszystkich województwach przez które przebiega.

Województwo pomorskie

Droga ekspresowa S7 zaczyna się w województwie pomorskim niespełna 18-kilometrowym odcinkiem od węzła Gdańsk Południe do węzła Żuławy Zachód wybudowanym w latach 2009-2012. Kolejny, prawie 40-kilometrowy odcinek węzeł Żuławy Zachód (Koszwały) – węzeł Elbląg Zachód (Kazimierzowo) jest w trakcie budowy. Koniec prac na tym odcinku zaplanowano w tym roku.

Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg

Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg. Zdjecia: GDDKIA

Województwo warmińsko-mazurskie

W woj. warmińsko-mazurskim cała S7 udostępniona jest do ruchu dla kierowców. Budowa ostatnich odcinków zakończyła się pod koniec 2017 roku. To blisko 145 km bezpiecznej drogi ekspresowej!

Rok 2017 na drogach Warmii i Mazur - oddano 75 km za 2,9 mld zł

 

Droga ekspresowa S7 w woj. warmińsko-mazurskimDroga ekspresowa S7 w woj. warmińsko-mazurskim. Zdjęcia: GDDKIA

Województwo mazowieckie

Na północ od Warszawy dwa odcinki: Napierki - Mława i Mława - Strzegowo są już na etapie realizacji. Zakończenie budowy tych blisko 35 km nowej drogi ekspresowej planowane jest w roku 2021. Na kolejne dwa odcinki, od Strzegowa do Płońska (ponad 35 km), trwa procedura przetargowa. Planowane lata realizacji dla tych odcinków to 2018 - 2021.

Rusza realizacja drogi ekspresowej S7 na Mazowszu

Ekspresowa „siódemka” od Płońska do Warszawy (56,7 km) jest obecnie w przygotowaniu. Kierowcy pojadą nią w 2024 r. W eksploatacji są natomiast odcinki: obwodnica Płońska (4,3 km), Ostrzykowizna - Czosnów (14,6 km) oraz nieco ponad 4-kilometrowy odcinek węzeł Łopuszańska – węzeł Opacz.

Znamy harmonogram prac dla S7 Warszawa – Czosnów

Na południe od Warszawy powstają już trzy odcinki S7 pomiędzy węzłem Warszawa Lotnisko a obwodnicą Grójca (29,3 km) oraz obwodnica Radomia (24,6 km). W eksploatacji pozostaje 44-kilometrowy odcinek od obwodnicy Grójca do Jedlińska oraz prawie 22- kilometrowy od Radomia do granicy woj. mazowieckiego.

Województwo świętokrzyskie

Na terenie woj. świętokrzyskiego kierowcy mogą już jeździć odcinkami drogi ekspresowej S7: od Skarżyska-Kamiennej do południowego końca obwodnicy Kielc (46,5 km), obwodnicą Jędrzejowa (2,4 km) i blisko 20-kilometrowym fragmentem S7 od Jędrzejowa do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.

Świętokrzyskie: W 2017 r. przybyło 20 km ekspresowej S7

Budowa drogi ekspresowej S7 w woj. świetokrzyskim

Budowa drogi ekspresowej S7 w woj. świetokrzyskim. Zdjęcia: GDDKIA

W realizacji są: granica województw mazowieckiego i świętokrzyskiego – Skarżysko-Kamienna (7,6 km, oddanie do ruchu w 2020 r.) oraz Chęciny – Jędrzejów (20,9 km, zakończenie prac w 2018 r.).

W 2020 r. będzie S7 ze Skarżyska-Kamiennej do woj. mazowieckiego

 

Województwo małopolskie

Na terenie woj. małopolskiego 55 km drogi ekspresowej S7 jest w trakcie procedury przetargowej, blisko 17 km w realizacji na trasie Rabka - Lubień tzw. Zakopianka, a ponad 22 km w eksploatacji.

Budowa S7: Drążenie tunelu na Zakopiance zgodnie z planem

Budowa Zakopianki - droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka. Zdjęcia: GDDKIA

Zakopianka - budowa drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Polak
2018-01-24 10:21
I bardzo dobrze ze blokował! A z jakiej paki drogi S10, S11, S74, S12 są mniej priorytetowe niż S17? To jest kpina z reszty ludzi w Polsce. Jak chcecie wlokniarze to sami ja wybudujcie, jest Was w Łodzi sporo, 2 miasto, nie stać Was?
grand
2018-01-18 22:48
olo i MLP -Szyszko ministrem był 2-krotnie i wtedy budowę S17 torpedował oficjalnie. A w przerwie między ministrowaniem- blokował jako przewodniczący komitetu protestacyjnego przeciwko tej budowie. Blokowanie polegało na ciągłym kontestowaniu i wysyłaniu do wszelkich urzędów formalno-administracyjnych sprzeciwów; np. w celu rzekomej ochrony strzebli błotnej- rybki żyjącej w tamtejszych stawach i ciekach wodnych (do sprawdzenia w necie). I urzędy te musiały sprzeciwy te wielokrotnie rozpatrywać i przekazywać do Inwestora (GDDKiA) do ponownego przepracowania - i tak ,,w koło Macieju", aż do dzisiaj.
wojbla
2018-01-17 10:46
Dlaczego redakcja uparcie nie zauważa, że warmińsko - mazurskie rozciąga się do rzeki Nogat i w budowie jest odcinek S 7 Elbląg - Jazowa.
MLP
2018-01-15 09:02
Za chwilę dowiemy się, że Szyszko był ministrem za rządów PO i wstrzymywał inwestycję.
olo
2018-01-14 13:00
A co zostało zrobione przez 8 lat kiedy Szyszko nie był ministrem? Bo to wiemy, że w 2007 roku blokował budowę tej trasy za co poleciał. Alec co zrobiono przez 8 la?
grand
2018-01-09 18:36
Mam nadzieję, że teraz (!) - po odwołaniu Szyszki z Min.Środowiska - S17 (odcinka od w.Zakręt do w. Drewnica (S17/S8) ruszy ,,z kopyta". Bo to on jest/był (tam mieszka-w ok.Sulejówka) głównym hamulcowym w zbudowaniu Wsch. Obw.W-wy (S17). Bo to jemu podlegały Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska -oceniające przedłożone ekspertyzy i wydające Decyzje w zakresie ew.kolizji przyszłej drogi z warunkami ochrony środowiska.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: