S7

DROGA EKSPRESOWA S7

Droga ekspresowa S7
Droga ekspresowa S7. Zdjęcia: GDDKiA

Droga ekspresowa S7 o docelowej długości 720 km spinająca północ kraju (Gdańsk) z południem (Rabka-Zdrój - tu popularnie nazywana jest Zakopianką). Jest ona częścią międzynarodowej drogi E28 (na odcinku Gdańsk-Lipce – Elbląg-Wschód) i E77. Łączy województwa: pomorskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Jej budowa cały czas trwa. Po zakończeniu realizacji będzie najdłuższą drogą ekspresową w Polsce.

Droga ekspresowa S7 Gdańsk – Warszawa – Kielce – Kraków – Rabka Zdrój, będzie jedną z najważniejszych dróg w Polsce, gdyż prowadzi ruch w centralnej części kraju w kierunku północ - południe.

 

Gotowe odcinki drogi ekspresowej S7:


woj. pomorskie:

Południowa Obwodnica Gdańska: Gdańsk Południe (S6) – Żuławy Zachód (w. Koszwały)

Południowa Obwodnica Gdańska to dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 18 km, stanowi początek drogi ekspresowej S7 na odcinku Straszyn (węzeł Gdańsk Południe) - Koszwały (węzeł Żuławy Zachód). Powstawała w latach 2009 – 2012 jako jedna ze sztandarowych inwestycji przed Mistrzostwami EURO 2012.

Południowa Obwodnica Gdańska w ciągu drogi ekspresowej S7

Południowa Obwodnica Gdańska w ciągu drogi ekspresowej S7

 Fot.: GDDKiA

 

S7 Gdańsk (Koszwały) – Elbląg (Kazimierzowo)

W II połowie 2015 roku ruszyły prace nad budową drogi S7 od obwodnicy Gdańska do obwodnic Elbląga. Inwestycja podzielona na dwa zadania:

  • S7 Koszwały - Nowy Dwór Gdański o długości 20,5 km. Odcinek oddany do ruchu w październiku 2018. Wartość kontraktu wynosiła 1,642 mld zł.

  • S7 Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo (koło Elbląga) liczący 19,5 km. Trasa udostępniona kierowcom w październiku 2018. Wartość kontraktu to 1,576 mld zł.

Cały odcinek S7-ki Gdańsk - Elbląg ma przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu - pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym. W ramach inwestycji powstał jeden z największych mostów przez Nogat (w Jazowej). Obiekt ma szerokość 16 m oraz 13 przęseł i łączy dwa brzegi rzeki, stanowiącej granicę województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.

Ten 40 kilometrowy fragment S7 połączył istniejące fragmenty tej trasy, południową obwodnicę Gdańska i obwodnicę Elbląga. Umożliwia  szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z Gdańska w kierunku Elbląga i dalej Warszawy.

 

Droga ekspresowa S7 Gdańsk - Elbląg

Droga ekspresowa S7 Gdańsk - Elbląg. Zdjęcia: GDDKIA


woj. warmińsko-mazurskie:

S7 Elbląg – Miłomłyn

Blisko 60 kilometrowa trasa z Elbląga do Miłomłyna w woj. warmińsko-mazurskim powstawała etapami do 2012 roku. Jako pierwszy, w 2007 r. powstała ponad 4 km obwodnica Elbląga (Elbląg Południe d. Raczki – Elbląg Wschód. Jako kolejny powstał w 2011 r. odcinek Elbląg Wschód – Pasłęk Północ o długości 13,7 km. Budowę uwieńczył w 2012 r. fragment Pasłęk – Miłomłyn o długości 37,2 km oraz północna obwodnica Miłomłyna (Miłomłyn Północ – Miłomłyn Południe) o długości ponad 5 km. Trasa w większości jest dwujezdniowa. Jedynie na obwodnicy Miłomłyna jest jednojezdniowa.

S7 Miłomłyn - Olsztynek

Początek odcinka S7  znajduje się przed obwodnicą Miłomłyna, zaś koniec włącza się w istniejący węzeł Olsztynek Zachód. Budowa drogi ekspresowej S7 z Miłomłyna do Olsztynka wyniosła 2 mld 199 mln zł. Realizację trasy S7 Miłomłyn - Olsztynek o długości 38,88 km podzielono na cztery zadania.

  • S7 Miłomłyn – Ostróda Północ (bez węzła). Odcinek o długości 9,2 km budowało konsorcjum firm Budimex SA oraz hiszpański Ferrovial Agroman. Wartość inwestycji to 292,29 mln zł. Drogę udostępniono do ruchu pod koniec 2016 roku.

  • S7 Ostróda Północ (z węzłem) – Ostróda Południe (z węzłem). Odcinek o długości 9,7 km realizuje Budimex. Będzie on stanowił obwodnicę Ostródy. Uzgodniony termin realizacji sierpień 2017 r. Prace potrwały jednak dłużej i zakończyły się w grudniu 2017 r.

  • S7 Ostróda Południe (bez węzła) – Rychnowo. Fragment S7 o długości 8,8 km wybudowało konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Odcinek oddany do użytku w sierpniu 2017 r.

  • S7 Rychnowo – Olsztynek Zachód. Długość odcinka to ok. 11,2 km. Wykonawca firma Strabag miała zakończyć inwestycję w czerwcu 2017 r. Z nowego odcinka skorzystaliśmy jednak dopiero w grudniu 2017 r.

W rezultacie od końca 2017 roku (po oddaniu ostatnich odcinków  Rychnowo - Olsztynek i odcinek obwodnicy Ostródy) cała droga w województwie warmińsko-mazurskim jest w klasie drogi ekspresowej tj. ponad 140 km tej trasy. 

S7 Olsztynek – Nidzica

Umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Olsztynek-Nidzica wraz z budową obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S51 podpisano w 2009 r. Realizowana była w pilotażowym wtedy systemie zaprojektuj i zbuduj. Odcinek o łącznej długości 31,3 km oddano do ruchu jesienią 2012 r.

Droga ekspresowa S7 Olsztynek - Nidzica

Droga ekspresowa S7 Olsztynek - Nidzica gotowa

Fot.: GDDKiA

S7 Nidzica – Napierki

W ramach inwestycji powstał m.in. odcinek drogi ekspresowej o długości 22,06 km, uzupełnienie stanowi odcinek przejściowy z istniejącą drogą krajową nr 7 o długości 0,28 km, cztery węzły drogowe: Nidzica Północ (Litwinki), Nidzica Południe (Tatary), Powierz, Napierki oraz obiekty inżynierskie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania infrastruktury.

Na całym odcinku projektowanej trasy przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym.

Odcinek S7 Nidzica – Napierki podzielono na dwa zadania:

 

  • S7 Nidzica Południe – Napierki o długości 13,6 km.

    Droga ekspresowa S7 Nidzica - Napierki

         Droga ekspresowa S7 Nidzica - Napierki - galeria zdjęć

Realizacją obu odcinków zajmował się Strabag. Wartość zadań to ponad 620 mln zł. Odcinki udostepniono kierowcom w II połowie czerwca 2017 r.

 

woj. mazowieckie:

Obwodnica Płońska

Rozbudowa 4,7 km odcinka DK7 do parametrów drogi ekspresowej S7 na odcinku obwodnicy Płońska zakończyła się w połowie 2009 r. Obwodnica Płońska omija miasto po jego wschodniej stronie.

Obwodnica Nowego Dworu Mazowieckiego

Ponad 14,5 km obwodnica Nowego Dworu Mazowieckiego powstała w latach 90-tych. Obecnie trasa wymaga modernizacji.

Warszawa  Al. Prymasa Tysiąclecia – Warszawa Lotnisko

W jego skład wchodzą następujące odcinki, które nie są oznaczone jako droga ekspresowa S7 (łączna długość: 20,9 km):

  • węzeł Prymasa Tysiąclecia – Konotopa o długości 10,4 km, oddany do użytku w styczniu 2011 r. – oznaczony jako droga ekspresowa S8. Część trasy wyodrębniono jako droga S2 Warszawa Zachód – Konotopa o dł. 2 km, oddany do użytku w maju 2012 r.

  • odcinek Konotopa – Warszawa Al. Krakowska, 6 km, oddany do użytku w lipcu 2013 (przyjęty jako droga ekspresowa S2 w ramach Południowej obwodnicy Warszawy),

  • odcinek Al. Krakowska – Warszawa Lotnisko, 4,5 km, oddany do użytku 6 września 2013 (oznaczony jako droga ekspresowa S2 w ramach Południowej obwodnicy Warszawy).

S7 Grójec – Jedlińsk

Droga S7 na odcinku Grójec – Jedlińsk liczy prawie 50 km. W jej ciągu powstały obwodnice: wschodnia obwodnica Białobrzegów (7,7 km oddana w 2003 r.) i zachodnia obwodnica Grójca (8,3 km oddana w 2008 r.).

Odcinek Białobrzegi – Jedlińsk o długości 15,7 km został oddany do użytku w wakacje 2008 r. Pod koniec 2009 r. trasa wydłużyła się o blisko 18 km Grójec – Białobrzegi.

 

Zachodnia Obwodnica Radomia

Od października 2018 r. ekspresowo omijamy Radom z zachodniej strony drogą ekspresową S7. Odcinek S7 o długości 24,6 km na całej swojej długości przebiega po nowym śladzie. W ciągu dwujezdniowej trasy powstały 4 węzły: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe.

Ekspresowa obwodnica Radomia płynnie włącza się w oddane wcześniej odcinki S7 przed i za miastem.

 

Obwodnica Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7

Zachodnia obwodnica Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7. Zdjęcia: GDDKIA

 

S7 Radom – granica z woj. świętokrzyskim

Odcinek długości 22 km łączy się na północy z końcem Zachodniej Obwodnicy Radomia i biegnie na południe do granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego. Wykonawcą rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej było hiszpańskie konsorcjum Dragados (umowa z lipca 2014 r.). Trasa pełni rolę obwodnicy Szydłowca. Budowa odcinka zakończyła się w czerwcu 2017.

Droga ekspresowa S7 Radom - granica województwa

Droga S7 Radom - granica województw - galeria zdjęć

 

woj. świętokrzyskie:

 

S7 Węzeł drogowo – kolejowy w Skarżysku Kamiennej

Węzeł drogowo kolejowy Skarżysko I budowany w latach 2004-2005 zastąpił jednopoziomowe skrzyżowanie drogi S7 z drogą krajową 42 i linią kolejową Łódź – Dębica. W ramach inwestycji powstały: droga S7 - 2,1 km, droga nr 42 - 1,3 km, 6 obiektów inżynierskich. W późniejszym drugim etapie inwestycji wybudowano przedłużenie dwujezdniowej drogi 42 w kierunku Starachowic.

S7 Skarżysko-Kamienna – Występa

Dwujezdniowy odcinek Skarżysko-Kamienna – Występa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kielce – Kraków łączy istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z wybudowanym w roku 2009 węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga S7 biegnie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona jest na zachód od obecnej drogi S7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. Prace zakończono w 2011 roku.

 

Droga ekspresowa S7 Skarżysko Kamienna - Występa

Droga ekspresowa S& Skarżysko Kamienna - Występa

 Fot.: GDDKiA

 

S7 Węzeł Północ. Odcinek Występa – Kielce

Węzeł Kielce Północ to ponad 7-kilometrowy odcinek ekspresowej drogi S7 oraz ponad 2-kilometrowy dwujezdniowy odcinek drogi krajowej 73 klasy GP. Powstało bezpieczne i bezkolizyjne połączenie drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kielce – Kraków z drogą krajową nr 73 Wiśniówka – Kielce – Tarnów. W 2009 r mieszkańcy Kielc i pobliskich miejscowości zyskali szybki i wygodny wylot w stronę Warszawy i Krakowa, a kierowcy jadący drogą S7 bezpieczne połączenie ze stolicą województwa świętokrzyskiego.

 

S7 Obwodnica Kielc / Odcinek Wiśniówka - Chęciny

Oddana do użytku w latach 80. ubiegłego wieku kielecka obwodnica miała co prawda tylko jedną jezdnię, ale posiadała status drogi ekspresowej. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyskała drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km. Przebudowane zostały również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Lata realizacji to 2010-2013.

 

S7 Chęciny - Jędrzejów

Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa od węzła Chęciny do węzła Jędrzejów liczy około 21 km i łączy wybudowaną w 2013 roku obwodnicę Kielc z istniejącą obwodnicą wschodnią Jędrzejowa. W ramach zadania powstały trzy dwupoziomowe węzły drogowe w Tokarni, Brzegach i Mnichowi . Umowę na realizację inwestycji na kwotę 585,7 mln zł podpisano w czerwcu 2015 z konsorcjum z liderem Salini Polska. Prace trwały ponad 1,5 roku dłużej niż zakładała umowa. Przejezdność trasy zapewniono ostatecznie w grudniu 2018 r. Inwestycja nadal nie jest w pełni ukończona.

 

Droga ekspresowa S7 Chęciny - Jędrzejów

Droga ekspresowa S7 Chęciny - Jędrzejów. Zdjęcia: GDDKIA


Obwodnica Jędrzejowa

Obwodnica Jędrzejowa o długości 5,8 km realizowana była w latach 2003 -2005. Obwodnicę (oznaczoną jako droga ekspresowa) stanowi odcinek dwujezdniowy o długości 3,1 km; z kolei jednojezdniowy odcinek obwodnicy – o długości 2,7 km – oznakowany jest jako droga krajowa.

S7 Jędrzejów – granica z woj. małopolskim

Odcinek udostępniono dla ruchu we wrześniu 2017 roku.W ramach inwestycji powstał nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 Jędrzejów – granica z woj. małopolskim o długości około 20 kilometrów z czterema węzłami w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu. Nowa droga z 4-kilometrową obwodnicą Wodzisławia biegnie w przeważającej części po śladzie już istniejącej trasy.

20 kilometrów nowej drogi S7 łączącej Świętokrzyskie z Małopolską

S7 Jędrzejów - granica woj. świetokrzyskiego i małopolskiego. Zdjecia: GDDKIA

 

Woj. małopolskie:

Wschodnia obwodnica Krakowa. S7 Kraków odc. węzeł Christo Botewa (Rybitwy) –Bieżanów (A4)

Zakres inwestycji obejmował: budowę dwujezdniowej drogi o parametrach ekspresowej na długości 2,7 km, budowę 6 obiektów mostowych, budowę węzła Bieżanów. Odcinek stanowi część Wschodniej Obwodnicy Krakowa udostępniony dla ruchu w listopadzie 2010 r.

Wschodnia obwodnica Krakowa. S7 węzeł Igołomska – węzeł Christo Botewa (Rybitwy)

Budowa odcinka drogi ekspresowej S7 węzeł Igołomska – węzeł Christo Botewa wraz z nową przeprawą mostową nad Wisłą zgodnie z umową trwała do lipca 2017 r. Odcinek to tak zwana Trasa Nowohucka w Krakowie będąca zarazem częścią wschodniej obwodnicy miasta. Wykonawcą prac było konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. oraz Heilit + Woerner Sp. z o.o.

Budowa realizowana była we wschodniej części Krakowa, w dzielnicach: Podgórze i Nowa Huta i ma przejąć ruch tranzytowy z drogi krajowej nr 79 i przeprowadzić go nową drogą klasy S do autostrady A4 Katowice – Kraków – Rzeszów. Powstało 4,5 km trasy głównej, 1,55 km nowej dwujezdniowej drogi krajowej nr 79 oraz przeprawa przez Wisłę o długości 700 metrów i dwa dwupoziomowe węzły: Rybitwy i Igołomska.

Obwodnica Krakowa: Droga S7 z nowym mostem przez Wisłę - galeria

Obwodnica Krakowa: Droga S7 z nowym mostem przez Wisłe


S7 Myślenice – Lubień. Zakopianka

Zakres inwestycji obejmował budowę tzw. Zakopianki tj. dwujezdniowej drogi o parametrach ekspresowej S7 na odcinku 16,2 km, w tym obwodnicy Lubnia o długości 4,0 km, trzech węzłów drogowych dwupoziomowych (Stróża, Pcim, Lubień).

Budowa drogi S7 na odcinku Myślenice - Lubień wraz z obwodnicą Lubnia została podzielona na dwa etapy:

  • S7 od Myślenic do granicy gmin Pcim i Lubień (12,2 km)
  • S7 od granicy gmin Pcim i Lubień wraz z obwodnicą Lubnia do włączenia w stary przebieg na wysokości Witkówki (4,0 km).

Prace realizowane były w latach 2004-2009.

 

Odcinki drogi ekspresowej S7 w budowie:

Woj. mazowieckie:

S7 Warszawa – Grójec

Trwa budowa południowego wylotu z Warszawy tj. drogi ekspresowej S7 w kierunku Grójca. Całość, ponad 29 km trasy, podzielono na trzy odcinki:

 

  • Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą jest konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. Wartość kontraktu to 221,4 mln zł. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi „Zamienie”.

  • Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą jest firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK7.

  • Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku również powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano budowę węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.


Budowa drogi ekspresowej S7


Początkiem inwestycji jest włączenie dwujezdniowej drogi w istniejący węzeł Lotnisko (km 0+300 m) na Południowej Obwodnicy Warszawy (S2). W miejscowości Zamienie zaprojektowano węzeł Zamienie. Za miejscowością Nowa Wola planowany jest węzeł Lesznowola w miejscu przyszłego skrzyżowania z projektowaną drogą nr 721. W miejscowości Wola Gołkowska planowany jest węzeł Antoninów za istniejącym skrzyżowaniem z drogą nr 01343. W miejscowości Szczaki planowany jest węzeł Złotokłos w miejscu skrzyżowania z drogą powiatową nr 2846W. Na wysokości miejscowości Grzywaczówka planowany jest węzeł Tarczyn Północ w miejscu istniejącego skrzyżowania z drogą nr 876. W miejscowości Kopana planowany jest węzeł Tarczyn Południe w miejscu połączenia z istniejącą drogą nr 7. Od węzła Tarczyn Południe projektowana trasa biegnie po starym śladzie drogi krajowej nr 7. Końcem opracowania jest włączenie dwujezdniowej drogi w miejsce przed węzłem Grojec (km 29+623) na obwodnicy Grojca.

Umowy z wykonawcami podpisano w lipcu 2017 r. Prace projektowe i roboty związane z wybudowaniem dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km mają trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych). Inwestycja powinna zakończyć się w 2021 r. Pod koniec 2018 roku wojewoda mazowiecki rozpoczął wydawanie Zgody na Realizację Inwestycji Drogowej, co pozwala na uruchomienie prac w terenie (roboty budowlane mają być prowadzone  od marca 2019 do marca 2021 roku).

 

 

Woj. świętokrzyskie:

S7 Odcinek granica województwa mazowieckiego – Skarżysko-Kamienna

Odcinek drogi ekspresowej S7 Skarżysko-Kamienna – granica województwa świętokrzyskiego z mazowieckim objęty jest już pracami budowlanymi. RUszyły one później niż zakłądały harmonogramy m.in z powodu skarg ekologów.

Ten 7,8 km fragment trasy będzie biegł po zachodniej stronie istniejącej drogi nr 7. W początkowym i końcowym fragmencie inwestycji zaplanowano dwa węzły: Skarżysko Centrum i Skarżysko Północ.

Zakończenie inwestycji planowane jest w maju 2020 roku.

 

Budowa drogi ekspresowej S7 Skarżysko - Kamienna - granica województwa

Budowa drogi ekspresowej S7 Skarżysko - Kamienna - granica województwa. Stan na jesień 2018 r. Zdjęcia: GDDKIA


Woj. małopolskie:

S7 Lubien – Rabka Zdrój. Zakopianka

Cała inwestycja S7 Lubien – Rabka Zdrój obejmuje budowę 16,7 km Zakopianki w tym 15,83 km ekspresowej S7. Oprócz budowy dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowił będzie 12,3% całej trasy wybudowane zostanie 38 obiektów inżynierskich. Koszt całości odcinka wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł.

Realizację drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrojem GDDKiA podzieliła na trzy zadania:

Odcinki realizacyjne Zakopianki jako drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka Zdrój

  • S7 Lubień – Naprawa. Odciek o długości 7,6 km realizuje polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa.
  • S7 Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu. Odcinek tunelowy S7 Naprawa – Skomielna Biała buduje firma włoska, Astaldi.

  • S7 Skomielna Biała – Chabówka. Odcinek liczący 6,1 km buduje włoska firma SALINI IMPREGILO.

Odcinek S7-ki wraz z DK47 Skomielna Biała – Rabka Zdrój - Chabówka miał być gotowy w II połowie 2018 roku. Budowa potrwa jednak znacznie dłużej - liczymy na to, że kierowcy pojada nowym odcinkiem w 2019 r. 

Najdłużej realizowany będzie odcinek tunelowy Naprawa - Skomielna. Zgodnie z umową, prace mają zakończyć się w marcu 2021 r.

 

Droga ekspresowa S7 Lubień – Rabka - taka będzie nowa Zakopianka

Droga ekspresowa S7 Lubień – Rabka - taka będzie nowa Zakopianka

 Fot.: GDDKiA

 

Planowane odcinki drogi ekspresowej S7

Woj. mazowieckie:

S7 granica województw – Płońsk

Rozbudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do początku obwodnicy Płońska  jest realizowana w formule projektuj i buduj.

Zadanie podzielono na cztery odcinki realizacyjne:

  • Napierki - Mława (ok. 14 km),
  • Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km),
  • Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km),
  • Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).

Planowane są węzły drogowe: Mława Pn., Mława, Modła, Żurominek, Strzegowo Pn., Strzegowo Pd., Glinojeck, Pieńki Rzewińskie i Dłużniewo.

Wiosną 2019 roku powinny ruszyć roboty w terenie. Odcinki o łącznej długości 73 km mają być gotowe w połowie 2021 roku. 

Przebieg przyszłej S7-ki w większości pokrywa się z istniejącą drogą krajową nr 7 Gdańsk – Warszawa. Na odcinku około 40 km pomiędzy miejscowością Kuklin w gminie Wieczfnia Kościelna, a miejscowością Unierzyż w gminie Strzegowo projektowana trasa S7 poprowadzona jest w nowym korytarzu. Obecna droga krajowa nr 7 na tym odcinku po modernizacji pozostaje w dotychczasowym śladzie, jako droga zbiorcza. Nowa droga S7 zaprojektowana jest po stronie wschodniej istniejącej drogi za wyjątkiem Strzegowa, gdzie poprowadzona jest po stronie zachodniej. Odcinek od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do miejscowości Kuklin oraz odcinek pomiędzy miejscowością Unierzyż, a południową granicą opracowania wykorzystują w śladzie istniejącej drogi. Na odcinku wykorzystującym ślad istniejący przewiduje się ze względu na parametry trasy ekspresowej korektę łuków lub korektę położenia istniejącej jezdni. Dobudowa drugiej jezdni do istniejącej proponowana jest na większości odcinków trasy po stronie wschodniej i tylko na nielicznych fragmentach po stronie zachodniej.

 

Mapa z odcinkami realizacyjnymi Warszawa - Płońsk - NapierkiMapa z odcinkami realizacyjnymi Warszawa - Płońsk - Napierki. Mapa: GDDKIA

S7 Płońsk – Czosnów

W przygotowaniu jest ponad 57-kilometrowy odcinek od Płońska do obwodnicy Warszawy. Dla odcinka Płońsk - Czosnów, o długości 35km, opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną 2019  roku ma ruszyć przetarg na realizację inwestycji (ten odcinek ma zapewnione finansowanie).

Planowana realizacja w systemie zaprojektuj i zbuduj w Programie Budowy Dróg Krajowych przewidziana jest w latach 2018-2021. Droga ma mieć przekrój 2 x 3 pasy ruchu.

S7 Czosnów - Warszawa

Odcinek S7 Czosnów – Warszawa o długości 23 km to tzw. północny wylot z Warszawy drogi S7 w kierunku Gdańska. Podzielon go na dwa zadania Czosnów - Kiełpin i Kiełpin - Warszawa.

Projektanci pracują  nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów – Kiełpin, a na dalszy fragment trasy łączący się z obwodnicą Warszawy toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji.

Odcinek drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kiełpin o długości prawie 13 kilometrów będzie miał po trzy a miejscami nawet cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Trasa pobiegnie przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki, droga przejdzie dwoma tunelami.

S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem 135 mld zł przewidzianych na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w drugiej połowie 2024 roku.

 

Woj. małopolskie:

S7 granica z woj. świętokrzyskim (węzeł Moczydło) – Kraków (węzeł Igołomska)

Trasa S7 od Krakowa do granic województwa ma mieć prawie 55,5 km długości. Powstanie jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku z możliwością rozbudowy do trzeciego na każdej z nich.

Realizację S7 granica z woj. świętokrzyskim – Kraków podzielono na trzy odcinki:

  • Odcinek I: S7 granica woj. świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła) – długość ok. 23.2 km
  • Odcinek II: S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma – długości ok. 14km
  • Odcinek III: S7 węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków Nowa Huta (z włączeniem do węzła Igołomska) długości ok.18,3 km.

Mapa z odcinkami realizacyjnymi Kraków - granica województwaMapa z odcinkami realizacyjnymi Kraków - granica województwa. Mapa: GDDKIA

 

Zawarto już umowy z wykonawcami odcinków od Szczepanowic do Nowej Huty (31,4 km), a w przygotowaniu jest ostatni fragment S7 od granicy woj. do Szczepanowic. Kierowcy ukończoną ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa mają pojechać pod koniec 2022 r.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

kos
2019-04-02 20:28
Do h13 - nie do końca jak piszesz. Maja być Mława Pn, Mława Wsch. a zamiast Mława Pd będzie po prostu Modła( od miejscowości. Chyba, że coś się zmieniło "przed chwilą"
Samolub
2019-04-02 18:40
Ciekawi mnie kiedy zajmą się projektem S7 z Rabki do granicy ze Słowacją bo tyle mowią o Grupie Wyszechradzkiej, rynku bałkańskim, greckim, tureckim a tędy przebiega główny szlak komunikacyjny z Budapesztu, Belgradu, Bratysławy.
bobbi
2019-04-01 10:31
@jarek dziwne rzeczy piszesz, niby jakbyś znał temat a jednak trochę nie. Skoro się orientujesz to powinieneś wiedzieć że cała S61 jest w realizacji umowy są podpisane - aż do granicy. Na A2 jest opracowywana dokumentacja - również na to są umowy. Argument o S19 przez "tereny niczyje" - przepraszam a A2 na wschód, S17 do granicy, S61 to takie mocno zurbanizowane tereny? Mówisz że ładnie im poszło z A4 - a jeździłeś nią kiedyś na wschód i Krakowa i widziałeś jaki ruch tam jest? Drogi robi się z dwóch powodów - albo dlatego że ruch jest za duży i trzeba go upłynnić, albo bo ruch jest mały a region niedostępny, i taką inwestycją pobudza się gospodarczo dane tereny. @drogomaniak a czemu autorzy mieliby odpowiadać na pytanie, które nie ma oficjalnej odpowiedzi? Nawet jakby odpowiedzieli to i tak znajdzie się inny który po raz enty spyta o to samo, bo mu się nie chce użyć googla. Artykuł może i odgrzany, ale jednak aktualizacje są. Portal "conadrogach" nigdy nie był najbardziej rzetelny, ci co chcą wiedzieć więcej korzystają z innych portali i forów. Ale tutaj wszystko jest ładnie opisane i skategoryzowane - dlatego lubię tu wchodzić aby uzupełnić informacje które zdążyły wyparować z mózgu. Kosztem jest to, że komentują wieśniaki, dla których najtrudniejszym słowem w słowniku jest "skandal" i "kradną".
jarek
2019-04-01 08:34
Do 2023 roku ma być wybudowana dwupasmowa droga Rdzawka Nowy Targ - nie będzie to S7 ale jej w pewnym sensie naturalne przedłużenie w góry..Dalej co najwyżej 2+1 do Zakopanego. "7" ma oczywiście swoją naturalną obecną trasę do Chyżnego, ale kontynuacja S7 nie musi iść dokładnie tym samym śladem ... A na północy S6 będzie stanowiła dojazd do Koszalina Kołobrzegu i dalej. Jest duża potrzeba zwłaszcza w okresie wakacyjnym gdy tworzą się ogromne korki doprowadzenie ruchu na trasie Gdynia Wejherowo - Puck - Władysławowo, gdzie przydałaby się ekspresowa droga 2+2 ..
h13
2019-03-31 22:28
Węzły przy Mławie, nie będą nazywać jak piszesz w artykule. Będą Mława Południe, Mława Wschód , Mława Południe
enrico
2019-03-31 17:51
Autor- na wstępie zapomniał wpisać woj. warmińsko-mazurske, przez które S7 już biegnie w całości (ca 140km, Jazowa,n/Nogatem- Napierki). (Chociaż dalej w tekście jest o nim mowa). Jarek, chyba pomyliłeś priorytety. Bowiem S7- na północy, nie ma przebiegać od Gdyni przez Redę do Władysławowa, a na południu nie do Nowego Targu, tylko od Rabki Zdroju (w. Zabornia) do m.Chyżne na granicy ze Słowacją. Natomiast na północy, od Gdyni Wlk.Kack jest budowana S6 przez Szemud, Luzino, Bożepole Wielkie, a w projekcie PPP (?) do Lęborka i Słupska. A od Gdyni przez Redę, Puck do Władysławowa powinni poszerzyć istniejącą drogę DW 216, przynajmniej do systemu ,,2+1".
jarek
2019-03-30 20:10
Zbyt duży front robót - w Polsce brak priorytetów. Droga S7 to jedna z najważniejszych dróg w kraju spinająca Trójmiasto , Elbląg, Mazury, Warszawę, Radom Kielce Kraków i Rabkę w stronę gór. Powinna być dokończona w pierwszej kolejności i już wcześniej zaprojektowana na pólnoc od Krakowa i na północ od Płońska. Powinna być też dociagnięta w okolice Władysławowa i dalej na południe w stronę Nowego Targu i granicy. Ta droga powinna spinać góry i morze. Również droga na wschód od Warszawy A2 do granicy powinna być priorytetowa i dostarczać pieniędzy na tranzytach wschód - zachód. Podobnie S61 powinna być szybko dokończona jako Via Baltica a nie ciagnięcie S19 przez słabo zamieszkałe tereny jako priorytet wyborczy ..Najładniej poszło z budową A4..
Llll
2019-03-29 23:57
Główny tranzyt to A1. Chłopie. Każda expresowek jest jakimś tramzytem
1 2 3 ... 4 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: