Droga krajowa DK 94: Niemcy - Legnica - Wrocław - Opole - Sosnowiec - Kraków - Tarnów - Rzeszów - Ukraina
- conadrogach.pl
- 2015-02-22
Droga krajowa DK 94 Zgorzelec - Bolesławiec
Droga zaczyna bieg na północnych obrzeżach Zgorzelca, w tym samym miejscu, w którym startuje krajowa 30-ka (Zgorzelec – Jelenia Góra) – odbija od autostrady A4 kierując się na północny-wschód. W Strzelnie odbija od niej w lewo wojewódzka353-ka (Pieńsk – Strzelno) a 4 km dalej, w Jeleniowie, droga przecina wojewódzką 296-kę (Kożuchów, województwo lubuskie – Lubań). Po przecięciu autostrady A4 droga przecina także wojewódzką 357-kę (Radomierzyce – Osiecznica) w Zebrzydowskiej Wsi i dociera do Bolesławca.
Droga krajowa nr 94 Bolesławiec - Chojnów - Legnica
94-ka wjeżdża do miasta ul. II Armii Wojska Polskiego. Na skrzyżowaniu z Widok w lewo odbija od niej wojewódzka 350-ka (biegnie do Łęknicy) po czym 94-ka pokonuje Bóbr i wjeżdża na rondo, na którym skręca w lewo i kieruje się w omijającą miasto od północy ul. Wróblewskiego. Po przejściu w Cieszkowskiego droga przecina wojewódzką 297-kę (Nowa Sól, województwo lubuskie – Pasiecznik) i wyjeżdża z miasta, na wschodnich jego rogatkach spotykając jeszcze wojewódzką drogę nr 363, która w tym miejscu zaczyna bieg do Jenkowa. Droga po raz kolejny przecina autostradę i dociera do Chojnowa. Droga omija miasto od południa ul. Parkową, na wysokości centrum łącząc się na moment z wojewódzką drogą nr 328 (Nowe Miasteczko, województwo lubuskie – Marciszów; droga wpada w 94-kę z prawej a po 1,5 kilometra odbija w lewo) i kieruje się na Legnicę.
Droga krajowa DK 94 Legnica - Wrocław
Na zachodnich rogatkach miasta droga przecina krajową 3-kę (Świnoujście, województwo zachodniopomorskie – Jakuszyce) po czym wjeżdża do miasta ul. Chojnowską. Dotarłszy do skrzyżowania z Dziennikarską i Piastowską 94-ka skręca w lewo w tę pierwszą a w Dziennikarską startuje wojewódzka 364-ka (Gryfów Śląski – Legnica). Droga biegnie na północy miasta ulicami Piastowską, Pocztową, Kartuską, Czarnieckiego i Wrocławską opuszcza Legnicę i kieruje się na wschód, docierając po chwili do Prochowic.
Na węźle na południowo-zachodnich rogatkach miasta droga skręca w prawo na styku z krajową 36-ką, która w tym miejscu zaczyna bieg do Ostrowa Wielkopolskiego i omija miasto od południa. Za Wsią Kawice w lewo odbija od 94-ki wojewódzka droga nr 338 (prowadzi do Wińska) a 6 km dalej, w Wilczkowie, w prawo rusza wojewódzka 345-ka (kończy bieg w Strzegomiu). Chwilę później 94-ka wjeżdża do Środy Śląskiej. Droga wjeżdża do miasta ul. Legnicką i omija je od południa, na południowym wschodzie „wypuszczając” w prawo wojewódzką drogę nr 346 (Środa Śląska – Godzikowice). 15 km po opuszczeniu miasta krajowa 94-ka wjeżdża między pierwsze zabudowania Wrocławia.
Droga krajowa DK 94 Wrocław - Oława - Opole
Droga wjeżdża do miasta od zachodu ul. Średzką. Na skrzyżowaniu z Trzmielowicką odbija od niej wojewódzka 359-ka (łączy to miejsce z oddaloną o kilometr stacją kolejową Wrocław-Leśnica) po czym droga krajowa nr 94 biegnie dalej na wschód, przechodzi w Kosmonautów. Tuż przed estakadą, którą biegnie autostrada A8 w prawo odbija wojewódzka 356-ka (łączy to miejsce z oddaloną o 3 km stacją kolejową Wrocław-Żerniki) po czym droga przejeżdża pod A8 i przechodzi w Lotniczą. Na skrzyżowaniu z Górniczą w lewo odbija wojewódzka 320-ka (8-kilometrowa droga zaczynająca się i kończąca w obrębie miasta) a 50 m dalej, w prawo, w Metalowców, rusza wojewódzka 349-ka (łączy to miejsce z oddaloną o kilometr stacją kolejową Wrocław-Kuźniki). Po dotarciu do skrzyżowania z Milenijną i Na Ostatnim Groszu droga skręca w prawo, w tę ostatnią i łączy się z krajową 5-ką (Nowe Marzy, województwo kujawsko-pomorskie – Lubawka). Od tego momentu krajowa 94-ka biegnie przez 11 km nie wykonując żadnego skrętu – przez wszystkie skrzyżowania kieruje się na wprost. Razem z 5-ką drogi biegną ulicami Na Ostatnim Groszu, Klecińską i Hallera. Na styku dwu ostatnich w prawo, w ul. Grabiszyńską odbija wojewódzka droga nr 347 (Wrocław – Kąty Wrocławskie). Na końcu ul. Hallera 5-ka opuszcza swoją towarzyszkę skręcając w prawo, w Powstańców Śląskich natomiast 94-ka, jak powiedziano wyżej, kieruje się na wprost i biegnie alejami Wiśniową i Armii Krajowej. Na ich połączeniu droga przecina biegnącą ul. Ślężną krajową 98-kę (Magnice – Długołęka) a na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Bardzką przecina wojewódzką drogę nr 395 (Wrocław – Paczków, województwo opolskie). Na końcu al. Armii Krajowej droga zjeżdża z estakady pierwszym zjazdem w prawo i wpada w Krakowską. Po przejściu w Opolską wyjeżdża z miasta kierując się na południowy wschód.
Wjechawszy ul. Kutrowskiego do Oławy droga przecina w centrum miasta wojewódzką drogę nr 396 (Bierutów – Strzelin) po czym przechodzi w 11 Listopada, potem 1 Maja i Opolską wylatuje z miasta. Tuż za rogatkami Oławy, w Godzikowicach, w prawo odbija wojewódzka 346-ka (spotkana już wcześniej w Środzie Śląskiej) po czym droga melduje się w województwie śląskim i dociera do krajowej 39-ki (Łagiewniki, województwo dolnośląskie – Kępno, województwo wielkopolskie) w Zielęcicach. Łączy się z nią na około 2 km. Rozstają się na południowych rogatkach Brzegu, gdzie 39-ka skręca w lewo, kierując się do miasta. 94-ka natomiast omija miasto od południa, mija miejsce startu wojewódzkiej 401-ki (Brzeg – Pakosławice) na skrzyżowaniu z Makarskiego i kieruje się na wschód. W Łosiowie przecina drogę wojewódzką nr 462 (Stobrawa – Krzyżowice) a 7 km dalej, tuż przed wsią Skorogoszcz, dołącza do niej wojewódzka 458-ka (Obórki – Popielów). Dojechawszy do wsi 458-ka odbija w lewo a kilkadziesiąt metrów dalej, także w lewo, startuje wojewódzka droga nr 459 (biegnie do Opola). Za wsią Karczów do 94-ki dołącza droga krajowa nr 46 (Kłodzko, województwo dolnośląskie – Szczekociny, województwo śląskie). We wsi Wrzoski, odbijając od 46-ki i 94-ki, startuje droga wojewódzka nr 414 (Wrzoski – Prudnik) po czym obie drogi krajowe wjeżdżają do Opola.
Droga krajowa DK 94 Opole - Strzelce Opolskie - Bytom
Drogi wjeżdżają do miast ul. Powstańców Warszawskich. Na rondzie na północno-zachodnich obrzeżach miasta w lewo odbija wojewódzka 459 (Opole – Skorogoszcz) a z prawej strony dołącza do nich krajowa 45-ka (Zabełków, województwo śląskie – Złoczew, województwo łódzkie). Już trzy drogi krajowe biegną teraz na wschód, po przekroczeniu Odry przecinają wojewódzką 454-kę (Opole – Namysłów) i docierają do skrzyżowania Oleską. Tam odłącza się 45-ka a dwie pozostałe biegną dalej, wspólnie okrążając miasto. Na wschodnich rogatkach miasta w lewo odbija 46-ka i teraz już samotna droga krajowa nr 94 dociera do ul. Strzeleckiej, którą opuszcza Opole na jego południowo-wschodnich rogatkach.
Dotarłszy do Strzelec droga wpada do miasta ul. Opolską. Na skrzyżowaniu z Gogolińską odbija w prawo wojewódzka 409-ka (łączy to miejsce z Dębiną) po czym 94-ka przejeżdża przez rynek po czym przechodzi w Krakowską, przecina wojewódzką 426-kę (Zawadzkie – Kędzierzyn-Koźle) i wyjeżdża z miasta. Na wschodnich rogatkach na południe od 94-ki odbija krajowa 88-ka (Strzelce Opolskie – Bytom). Chwilę później 94-ka opuszcza województwo opolskie i melduje się w śląskim a pierwszym jej przystankiem w tym województwie jest Toszek. Droga wpada do miasta ul. Strzelecką, w centrum przecina wojewódzką 907-kę (Wygoda – Niewiesze) po czym przechodzi w Gliwicką i wylatuje z miasta.
Po około 7 km od opuszczenia Toszka droga krajowa nr 94 wjeżdża ul. Toszecką do Pyskowic. Na skrzyżowaniu z Poznańską z lewej strony dołącza do niej wojewódzka droga nr 901 (Gliwice – Olesno, województwo opolskie) a 250 m dalej w prawo, w Mickiewicza, startuje krajowa 40-ka (Głuchołazy, województwo opolskie – Pyskowice). Krajowa 94-ka i wojewódzka 901-ka biegną wspólnie ul. Toszecką aż do skrzyżowania z Gliwicką. Tam droga niższej rangi skręca w prawo a 94-ka opuszcza miasto. Przejechawszy przez Wieszową droga przecina najpierw autostradę A1 a chwilę później krajową 78-kę (Chałupki – Chmielnik, województwo świętokrzyskie) po czym przejeżdża przez północne obrzeża Zabrza i dociera do Bytomia.
Droga krajowa DK 94 Bytom - Będzin - Sosnowiec - Dabrowa Górnicza
Po minięciu miejsca startu krajowej 88-ki droga wjeżdża ul. Wrocławską do centrum Bytomia. Tam skręca w prawo, w ul. Kolejową, na styku z krajową drogą nr 11 (Kołobrzeg – Bytom). Kolejowa przechodzi w Miarki, od której po chwili w prawo odbija wojewódzka 925-ka (biegnie do Rybnika), a ta dociera do Chorzowskiej. W nią, w prawo startuje krajowa 79-ka (prowadzi do stolicy) natomiast 94 skręca w lewo a po 100 m w prawo, w Siemianowicką, przecina wojewódzką 911-kę (Świerklaniec – Bytom) i opuszcza miasto. Przejeżdża przez Siemianowice Śląskie i Czeladź, którą przecina ulicami Staszica i Będzińską i droga krajowa nr 94 mija rogatki Będzina. Na zachodnich rogatkach miasta droga dociera do skrzyżowania z drogą krajową nr 86 (Podwarpie – Tychy) i wojewódzką 910-ką (Będzin – Dąbrowa Górnicza) droga skręca w prawo i łączy się z 86-ką. Drogi biegną razem aż do węzła na południowo-zachodnich obrzeżach miasta, gdzie 86-ka odbija w prawo stając się drogą ekspresową S86. 94-ka natomiast skręca w Aleję Zagłębia Dąbrowskiego na północy Sosnowca i dociera do Dąbrowy Górniczej.
Droga krajowa DK 94 Dabrowa Górnicza - Olkusz - Kraków
Droga wjeżdża do miasta ul. Zagłębie, po raz kolejny przecina wojewódzką 910-kę i powoli wyjeżdża z miasta ul. Katowicką. Przecina drogę ekspresową S1 a niecałe 5 km dalej wojewódzką 790-kę (Dąbrowa Górnicza – Pilica) po czym wjeżdża do województwa małopolskiego i dociera do Olkusza.
94-ka przecina miasto dwujezdniową drogą bez nazwy. W centrum przecina wojewódzką 791-kę (Trzebinia – Poczesna, województwo śląskie) a tuż za miastem 783-kę (Olkusz – Skalbmierz, województwo świętokrzyskie). W Sienicznie, 1,5 m za Olkuszem, w lewo odbija wojewódzka 773-ka (Sieniczno – Wesoła) po czym 94-ka biegnie ponad 30 km w stronę Krakowa nieniepokojona przez miasta czy ważniejsze drogi.
Droga krajowa DK 94 Kraków - Wieliczka - Bochnia - Tarnów
Dopiero w podkrakowskiej Modlniczce droga skręca w prawo na IV obwodnicę Krakowa, w Rząsce przecina krajową 79-kę (Warszawa – Bytom) i łączy się z drogą krajową nr 7 (Żukowo, województwo pomorskie – Chyżne). Dalej IV obwodnica prowadzi drogą ekspresową S7, z której skręca w lewo na A4 i omija miasto od południa. 94-ka wraca na mapę na południowo-wschodnich rogatkach Krakowa, który opuszcza ul. Wielicką. Następnie omija od północy Wieliczkę, przecinając na wysokości centrum miasta wojewódzką 964-kę (Fornale – Biskupice Radłowskie) a opuściwszy miasto dociera do Targowiska, gdzie łączy się z nią krajowa 75-ka (Kraków – Muszynka). Obie drogi krajowe biegną razem przez Łapczycę, gdzie w prawo odbija wojewódzka droga nr 967 (Myślenice – Łapczyca) do Bochni.
Drogi biegną przez Bochnię obwodnicą na południu miasta. Na skrzyżowaniu z Wiśnicką przecinają wojewódzką 965-kę (Limanowa – Świniary) i opuszczają miasto. W Brzesku, do którego drogi wpadają ul. Kościuszki i omijają centrum ul. Popiełuszki, rozłączają się na skrzyżowaniu z Mickiewicza, w którą skręca 75-ka. 94-ka natomiast mija miejsce startu wojewódzkiej 768-ki (Jędrzejów, województwo świętokrzyskie – Brzesko) na skrzyżowaniu z Solskiego i opuszcza Brzesko kierując się na wschód. Minąwszy od północy Wojnicz droga przecina wojewódzką 975-kę (Dąbrowa Tarnowska – Dąbrowa) na wylocie z miasta i dociera do Tarnowa.
Droga krajowa DK 94 Tarnów - Pilzno - Dębica
Droga wjeżdża do miasta ul. Krakowską. Po chwili łagodnie odbija w prawo na obwodnicę miasta na styku z wojewódzką 973-ką (Busko-Zdrój, województwo świętokrzyskie – Tarnów). Przecinając ul. Tuchowską droga krajowa nr 94 mija miejsce startu wojewódzkiej 977-ki (Tarnów – Konieczna) po czym dociera do wschodnich rogatek miasta, gdzie łączy się z drogą krajową nr 73 (Wiśniówka, województwo świętokrzyskie – Jasło, województwo podkarpackie). 94-ka i 73-ka razem opuszczają województwo małopolskie biegnąc wspólnie przez najbliższe 19 km aż do Pilzna. Drogi wjeżdżają do miasta ul. Legionów, rozłączając się na wysokości centrum miasta (na skrzyżowaniu z Lwowską). Po 8 km samotnej już podróży, 94-ka wjeżdża ul. Lwowską do Dębicy i przelatuje nią przez całe miasto. Na wschodnich rogatkach w lewo odbija droga wojewódzka nr 985, która łączy Dębicę z Tarnobrzegiem. Po wyjechaniu z Dębicy droga zbliża się do Ropczyc. Na wjeździe do miasta 94-ka przecina wojewódzką 986-kę (Dąbie – Wiśniowa) po czym omija miasto obwodnicą od południa. Kawałek dalej droga krajowa nr 94 zbliża się do Sędziszowa Małopolskiego. Tutaj także nie wjeżdża do centrum, ale omija miasto od południa ul. Rzeszowską. Minąwszy miasto, ale jeszcze w jego granicach, w lewo odbija droga wojewódzka nr 987, łącząca Sędziszów Małopolski z Kolbuszową.
Droga krajowa DK 94 Rzeszów - Łańcut - Przeworsk
Ok. 13 km od opuszczenia Sędziszowa, droga dociera do przedmieść Rzeszowa, gdzie odbija w lewo ekspresowa droga S19 (łącznik z autostradą A4). Tu łączy się z drogą krajową nr 19 i razem z nią ul. Krakowską wjeżdża w zwartą zabudowę miasta. Dalej drogi skręcają na południe w ul. Witosa, która przechodzi w Batalionów Chłopskich. Po 3 km drogi rozstają się na skrzyżowaniu Batalionów Chłopskich, Dąbrowskiego i Powstańców Warszawy. 9-ka skręca w prawo w Dąbrowskiego a 94-ka biegnie na wprost w al. Powstańców Warszawy dalej przez Most Karpacki na Wisłoku aż dociera do dużego skrzyżowania z al. Armii Krajowej, Rejtana i Sikorskiego. W prawo, w tę ostatnią ulicę odbija droga wojewódzka nr 878 (biegnie do Dylągówki) natomiast 94-ka kontynuuje jazdę na wschód, tym razem al. Armii Krajowej. Po chwili droga odbija na północ i dociera do Ronda Pobitno, gdzie swój bieg zaczyna droga krajowa nr 97, łącznik z Węzłem Rzeszów Wschód, gdzie łączy się autostrada A4 z drogą ekspresową S19. Stąd DK 94 kieruje się na wschód w ciągu ul. Lwowskiej i opuszcza Rzeszów.
10 km od rogatek Rzeszowa krajowa droga nr 94 mija rogatki Łańcuta i ul. Piłsudskiego wjeżdża do miasta. Po przejściu w Armii Krajowej droga przecina wojewódzką 877-kę (Naklik, województwo lubelskie – Szklary) a także łączy się z inną drogą wojewódzką – nr 881 (Sokołów Małopolski – Żurawica). Kilometr dalej droga niższej rangi odbija w prawo natomiast 94-ka biegnie dalej Armii Krajowej, następnie przechodzi w Kościuszki i opuszcza miasto. Po 15 km droga wjeżdża już do kolejnego miasta – ul.Łańcucką wpada do Przeworska.
Droga krajowa DK 94 Przeworsk - Jarosław - Radymno - Korczowa
Droga szybko przechodzi w ul. Krakowską, która po dojechaniu do centrum miasta przechodzi w Lwowską. Na tym skrzyżowaniu 94-ka przecina najdłuższą drogę wojewódzką w Polsce – nr 835 (Lublin – Grabownica Starzeńska). Dalej trasa mija miejscowości Mirocin i Wierzbna i wjeżdża do Jarosławia gdzie na północy miasta łączy się z drogą krajową nr 77 (Lipnik, województwo świętokrzyskie – Przemyśl) po czym wspólnie biegną obwodnicą na wschód od miasta. Na wysokości centrum Jarosławia drogi przecinają wojewódzką 865-kę (Jarosław – Bełżec, województwo lubelskie) po czym opuszczają miasto na południe. Na południu Radymna drogi rozdzielają się – 77-ka biegnie dalej na południe, natomiast 94-ka odbija na północ, ku centrum miasta. Wjeżdża do niego ul. Lwowską, na rondzie w centrum skręca pierwszym zjazdem w ul. Budowlanych i opuszcza Radymno kierując się na północny-wschód. 20 km dalej droga dociera do polsko-ukraińskiej granicy nieopodal Korczowej, gdzie kończy swój bieg.