Droga S5 Kaczkowo-Korzeńsko oddana do ruchu!
Budowa drogi ekspresowej S5 Kaczkowo - Korzeńsko, fot. GDDKiA

Kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S5 Kaczkowo - Korzeńsko na trasie Wrocław - Poznań. Dziś o godz. 10.00 został udostępniony ten ponad 29 kilometrowy odcinek.

Zgodnie z wydanym przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego pozwoleniem na użytkowanie, do dyspozycji kierowców są dwie jezdnie główne drogi ekspresowej S5 Poznań –Wrocław odcinek Kaczkowo-Korzeńsko. Wykonawca będzie prowadził jeszcze przez 2 miesiące prace poza jezdnią główną drogi S5.

Budowę odcinka Kaczkowo-KOrzeńsk kończyła firma Budimex po tym  jak pierwotny wykonawca inwestycji, firma Alpine Bau GmBh  – przestał wywiązywać się ze zobowiązań kontraktowych. Wcześniej w  ramach tego zadania  zrealizowana została budowa obwodnicy  miasta Rawicza w ciągu drogi krajowej  nr 36.


Oddany odcinek drogi S5 do ruchu,  usprawni się przejazd na istniejącej sieci pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem, zwiększy się bezpieczeństwo oraz komfort podróżujących. Z końcem 2017 roku powinno być już lepiej na całej trasie Wrocław - Poznań. Drogowcy rozstrzygnęli bowiem przetargi na cały dolnośląski odcinek drogi ekspresowej S5.

W minionym tygodniu podpisano umowę z wykonawcą na ostatni z dolnośląskich odcinków drogi ekspresowej S5 od miejscowości Krościna do wysokości miejscowości Marcinowo. 13-kilometrowy odcinek dolnośląskiego fragmentu drogi ekspresowej S5 firma Dragados wybuduje za kwotę 310,4 mln zł brutto. Projekt od miejscowości Krościna do wysokości miejscowości Marcinowo będzie zrealizowany w systemie „Projektuj i Buduj”. Tym samym firma Dragodos S.A. dołączyła do firm wykonawczych Budimex-Heilit+Woerner oraz Astaldi, które realizują dwa pozostałe zadania budowy drogi S5 na odcinku Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Wrocław Północ (połączenie z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8).

Droga ekspresowa S5 przebiegająca przez Dolny Śląsk (na odcinku Korzeńsko (bez węzła)- węzeł Wrocław Północ) będzie liczyła ponad 48 km długości. W ramach dolnośląskiego odcinka wybudowanych zostanie sześć węzłów drogowych: Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno. Rozbudowany zostanie również istniejący węzeł Wrocław Północ. Cały dolnośląski odcinek będzie kosztować 1482,2 mln zł brutto.

Droga ekspresowa S5 Nowe Marzy-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław zapewni powiązanie województwa dolnośląskiego z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej, a także – poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (A8) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: