Droga S7, obwodnica Kościerzyny, most w Malborku i przebudowa DK91 - bilans 2015 r. w pomorskim
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2016-01-02
Most przez Nogat w Malborku
Przy budowie drugiego mostu przez Nogat w Malborku prace zostały skoncentrowane na wzmocnieniach gruntu i budowie drugiej jezdni na południe od obecnej drogi krajowej nr 22. Ponadto została wykonana palisada wzmacniająca istniejący nasyp i jednocześnie umożliwiająca budowę drugiego nasypu oraz wzniesienie konstrukcji mostowej. Obecnie przy moście wykonywane są pale, a także doszło już do betonowania fundamentów przyczółka i części podpór. Tuż przed świętami wykonawcy udało się przełożyć ruch samochodowy na nową jezdnię od początku robót z kierunku Tczewa do ok. 50 m za stacją benzynową. Inwestycja będzie zakończona planowo w grudniu 2016 r.
Przebudowa DK91
Z końcem sierpnia 2015 r. zakończyły się prace remontowe na drodze krajowej nr 91 między Tczewem a Czarlinem. Trasa zyskała blisko 7 kilometrów nowej nawierzchni, zostały przebudowane skrzyżowania, wyremontowane chodniki. Dodatkowo zbudowano ścieżkę rowerowa biegnąca przez całe miasto aż do Górek wraz z kładką nad torami kolejowymi, która zapewnia bezpieczny i komfortowy przejazd rowerzystom.
Budowa drogi ekspresowej S7 i obwodnicy Kościerzyny
W II połowie 2015 roku ruszyły prace nad trzema bardzo ważnymi inwestycjami – nowymi drogami: dwoma odcinkami drogi ekspresowej S7 Koszwały - Nowy Dwór Gdański, Nowym Dwór Gdański - Kazimierzowo (koło Elbląga) oraz Obwodnicą Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20.
Przy drodze ekspresowej S7 od września br., kiedy to obaj wykonawcy (Metrostav i Budimex) podpisali umowy na realizację dwóch odcinków, przeprowadzono wyburzenia budynków, wycinkę drzew i krzewów. Ponadto były prowadzone prace przy przygotowaniu zaplecza technicznego i baz materiałowych. zostały rozpoczęte roboty przy wzmacnianiu podłoża. Ze względu na fakt trudnych warunków gruntowych i nienośnego podłoża, na te prace potrzeba będzie sporo czasu i nakładów finansowych. Planowany termin zakończenia inwestycji i oddanie obu odcinków do ruchu to październik 2018 r.
W październiku, po uzyskaniu od wojewody pomorskiego zgody na realizację inwestycji drogowej, ruszyły prace budowlane przy Obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20. Obecnie są prowadzone roboty ziemne, budowa dróg technologicznych, wyburzenia. Trwają także badania archeologiczne na przyszłej trasie.
Remonty na pomorskich krajówkach
Oprócz dużych inwestycji udało się także zrealizować kilka zadań na istniejącej sieci dróg. Przede wszystkim zostały wyremontowane odcinki drogi krajowej nr 20: Piaszczyna-Kramarzyny i Tuchomie-Niezabyszewo o łącznej długości prawie 12 kilometrów za 6,5 mln zł oraz odcinek w Gniewie o długości ok. 1,3 km za ok. 1,4 mln zł.
Ponadto na drodze krajowej nr 22 przy wsparciu samorządów lokalnych (dokumentacja projektowa) poprawiono bezpieczeństwo ruchu drogowego na drodze krajowej nr 22 na odcinku Piece - Dąbrowa. W ramach tego zadania zostało przebudowane skrzyżowanie we Franku. Zbudowano również odsunięty od krawędzi drogi ciąg pieszo-rowerowy o długości przeszło 4 km (po lewej stronie drogi) oraz chodnik o długości 1,8 km (po prawej stronie). Ponadto powstały cztery zatoki autobusowe. Wszystkie te prace kosztowały ok. 4 mln zł.
Z mniejszych zadań służących bezpieczeństwu ruchu drogowego w Sztumie przy drodze krajowej nr 55 został wykonany nowy chodnik o długości ok. 450 m (koszt 238 tys. zł) a w Chwaszczynie przy drodze krajowej nr 20 została zamontowana sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych w pobliżu szkoły.
Oprócz powyższych inwestycji na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta na wysokości węzła Gdynia Chwarzno zostały zbudowane ekrany akustyczne o długości 200 m (koszt: za 473 tys. zł), w celu chronienia przed hałasem mieszkańców domów zlokalizowanych w pobliżu tej trasy.